  • 11. Data: 2012-10-03 14:47:58
    Temat: Re: Starszy zasilacz i nowa płyta - kompatybilnośćośćośćośćośćość
    Od: Damian G <d...@u...gmail.com>

    W dniu 03.10.2012 11:36, Corran pisze:
    > Cały problem, że padł mi monitor na którym obrabiałem zdjęcia i muszę kupić nowy.
    Miało być tanio, a wszystko idzie pod sufit.

    > Wyszło na to iż najtańszy w miarę porządny to Eizo Foris FS2331-BK - 1400-1500 zł
    Full HD, a spokojnie wystarczył by mi mniejszy o rozdziałce w okolicach 720p byle by
    kolor odwzorowywał dobrze. No ale nie ma..

    To widziałeś?

    http://mva.pl/viewtopic.php?f=26&t=291

    http://mva.pl/viewtopic.php?f=40&t=152

    > Pamięci:
    > Kingston HyperX Blu DDR3 2x4096MB 1600MHz CL9 Intel XMP BOX
    > 148 zł w Agito, 149 zł Komputronik

    8GB to dobry wybór

    > Płyta:
    > Asrock Z77 Pro4 (może poszukam tu czegoś na słabszym chipie by zejść z ceną)
    > 415 zł w Agito

    Wg mnie zdecydowanie za droga płyta. Do czego potrzebujesz Z77? Co ma
    tak istotnego czego nie ma np. B75?

    > Karta graficzna:
    > Sapphire Radeon HD 7750 1GB DDR5 PCI-E BOX
    > 370 zł w Agito lub
    > Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition 1GB DDR5 PCI-E BOX
    > 480 zł w Agito lub
    > Sapphire Radeon HD 7850 (11200-16-20G) 1GB DDR5 PCI-E BOX
    > 708 zł w Agito

    Odpuściłbym i został przy integrze.

    > Monitor:
    > Eizo Foris FS2331-BK
    > 1489 zł w Komputronik (gdzie indziej max 100 zł taniej)

    Jak ma być nowy i ze sprzętową kalibracją, to trudno znaleźć coś tańszego.

    --
    Damian

  • 12. Data: 2012-10-03 15:18:53
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Damian G nabazgrał(a):

    > Wg mnie zdecydowanie za droga płyta. Do czego potrzebujesz Z77? Co ma tak
    > istotnego czego nie ma np. B75?

    ASROCK B75 Pro3 Intel B75 LGA 1155
    (2xPCX/VGA/DZW/GLAN/SATA3/USB3/DDR3/CROSSFIRE)

    ok. 280zł ..

  • 13. Data: 2012-10-03 15:47:37
    Temat: Re: Starszy zasilacz i nowa płyta - kompatybilnośćośćośćośćośćośćbilnośćośćośćośćośćość
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 3 października 2012 (środa) o godzinie 15:45:02 napisano:

    > Corran nabazgrał(a):

    > Bo jest to zgodne z normą ISO:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2

    Norma ISO normą ISO, ale skoro EIZO tworzy hype wokół swoich "doskonałej
    jakości monitorów dla grafików" to producent mógłby dawać więcej niż
    minimum wymagane przepsami, w końcu kasuje ekstra ze te monitory. To już
    nawet "TNki dla ludu" od LG miały/mają ten swój "punkt honoru" - miesiąc
    na maksymalne wytestowanie matrycy pod kątem błędnych pikseli/subpixeli
    i jak coś jest nie tak wymiana na inny egzemplarz bez wad i gadania.

    --
    /MB

  • 14. Data: 2012-10-03 15:50:14
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Michal nabazgrał(a):

> [...]
    > na maksymalne wytestowanie matrycy pod kątem błędnych pikseli/subpixeli
    > i jak coś jest nie tak wymiana na inny egzemplarz bez wad i gadania.

    Jak to powiadają, może ale nie musi ,.....

  • 15. Data: 2012-10-03 15:56:56
    Od: Corran <c...@g...com>

    W dniu środa, 3 października 2012 14:35:49 UTC+2 użytkownik Damian G napisał:

    > Może autora wątku zainteresuje mój zestaw, co prawda sprzed ponad 3
    >
    > miesięcy, ale nastawiony na foto i proste gry:
    >

    > http://www.morele.net/inventory/info/fbjGHu/
    >

    > Ostatecznie zrezygnowałem z grafiki i póki co jadę na integrze

    Prawdopodobnie wezmę "twoją" płytę główną. Dzięki.

  • 16. Data: 2012-10-03 15:59:21
    Od: Corran <c...@g...com>

    W dniu środa, 3 października 2012 15:47:40 UTC+2 użytkownik Michal napisał:

> [...]
    > na maksymalne wytestowanie matrycy pod kątem błędnych pikseli/subpixeli
    > i jak coś jest nie tak wymiana na inny egzemplarz bez wad i gadania.

    No i właśnie o to chodzi. Masz absolutną rację.

  • 17. Data: 2012-10-03 16:41:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 3 Oct 2012 15:47:37 +0200, Michal napisał(a):

    > Norma ISO normą ISO, ale skoro EIZO tworzy hype wokół swoich "doskonałej
    > jakości monitorów dla grafików" to producent mógłby dawać więcej niż
    > minimum wymagane przepsami, w końcu kasuje ekstra ze te monitory.

    5 lat gwarancji (przeliczane na 30 tysięcy godzin) na wszystkie elementy
    monitora realizowane w formie door-to-door, to Ci rozumiem wszyscy
    producenci / dystrybutorzy monitorów dają? :)

> [...]
    > miesiąc na maksymalne wytestowanie matrycy pod kątem błędnych
    > pikseli/subpixeli i jak coś jest nie tak wymiana na inny egzemplarz bez

    Akcja marketingowa, jak akcja marketingowa. Jakoś trzeba się było odróżnić
    od konkurencji, skoro nie szło ani parametrami, ani ceną.

    [ Zdolność precyzyjnej obserwacji jest zwykle nazywana cynizmem przez ]
    [ tych, którzy jej nie posiadają. (George Bernard Shaw) ]

  • 18. Data: 2012-10-03 16:41:06
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 03 Oct 2012 14:35:49 +0200, Damian G napisał(a):

    > Hmm,
    > Jeśli szuka nowych to 2231 będzie chyba nieosiągalne, 2232 widzę ok.
    > 2212,77 zł, 2233 to ok. 2 499,00.

    Nie miałem na myśli akurat nowych. Jeżeli kupi S2231W w dobrym stanie, z
    tymi wypalonymi 8-10 tysiącami godzin, to ma sprzęt, który jeszcze te swoje
    20 tysięcy godzin pociągnie.

    (ciach...)

    [ Gdy mężczyźnie jest źle - szuka żony. Gdy mężczyźnie jest dobrze - żona ]
    [ szuka jego. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 19. Data: 2012-10-03 16:41:07
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 3 Oct 2012 05:25:42 -0700 (PDT), Corran napisał(a):

    > Jeśli tak jest faktycznie to czemu gwarancja ich nie obejmuje. Z mojego
    > punktu widzenia nie zależy mi czy trafiają się rzadko, czy często, zależy
    > mi żebym ja, ich w moim egzemplarzu nie miał.

    Gwarantuje Ci to, co daje norma ISO na panele klasy drugiej. Wszystko ze
    szczegółami masz opisane na stronie
    http://www.eizo.pl/defekty-pikseli-monitor-lw-lcd

    [ Serce jest zakładnikiem, powiada stara mądrość. Lepiej go nie oddawać. ]
    [ (Pani, Glen Cook "Sny o stali") ]

  • 20. Data: 2012-10-03 21:57:41
    Od: Corran <c...@g...com>

    W dniu środa, 3 października 2012 16:41:23 UTC+2 użytkownik Przemysław Ryk napisał:
    > Gwarantuje Ci to, co daje norma ISO na panele klasy drugiej. Wszystko ze
    >
    > szczeg�ami masz opisane na stronie
    >
    > http://www.eizo.pl/defekty-pikseli-monitor-lw-lcd

    Macie jakieś polecane/firmowe sklepy, najlepiej w kujawsko-pomorskim?