  • 11. Data: 2014-02-27 15:38:49
    Temat: Re: Środkowy pas na S8
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 27.02.2014 o 14:25 charwel(Oo)==::: <c...@g...pl> pisze:

    > No jest to denerwujące, ale jak sam piszesz prawy jest pusty. To
    > wyprzedzaj prawym i się nie denerwuj.
    >
    > charwel

    Kolego, to, że u nas policja za to nie gnębi, nie oznacza, że jest to
    prawidłowe zachowanie na drodze.
    Każdy wyprzedza z prawej strony "do pierwszego razu". Trzeba bardzo
    uważać, aby ten pierwszy nie był też ostatnim.

    Ten co u nas jedzie cały czas środkowym (pomijając recydywę robiącą to z
    premedytacją) - jedzie tak, bo nie ma pojęcia, że zachowuje się
    niewłaściwie, nie ma doświadczenia w jeździe 3 pasmową drogą.
    Niejednokrotnie widziałem właśnie na S8/S2 jak taki mistrz zmienia ten pas
    na prawy bez kierunku, jeśli Ty będziesz wtedy na wysokości jego auta
    dzwon masz murowany.

    TG

  • 12. Data: 2014-02-27 16:04:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 27 Feb 2014 15:38:49 +0100 osobnik zwany Tomasz
    Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > Każdy wyprzedza z prawej strony "do pierwszego razu". Trzeba bardzo
    > uważać, aby ten pierwszy nie był też ostatnim.

    a czemu ma gnębić skoro to zgodne z przepisami?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 13. Data: 2014-02-27 16:06:13
    Od: AZ <a...@g...com>

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    On 2014-02-27, masti <g...@t...hell> wrote:

    > a czemu ma gnębić skoro to zgodne z przepisami?

    Jazda srodkowym pasem jak mozna jechac prawym?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 14. Data: 2014-02-27 16:12:12
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > Każdy wyprzedza z prawej strony "do pierwszego razu". Trzeba bardzo
    > uważać, aby ten pierwszy nie był też ostatnim.

    Wyprzedzanie prawym pasem na drodze jednokierunkowej z trzema pasami
    ruchu jest nawet zgodne z przepisami. Ale ani to nie jest zbyt
    bezpieczne, ani to nie upłynnia ruchu. Natomiast uporczywa jazda
    środkowym pasem, jeżeli nikogo się nie wyprzedza jest niezgodna z
    przepisami.

    Art. 16. Ustawy Prawo o ruchu drogowym
    1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
    2. Kierujący pojazdem, korzystając z drogi dwujezdniowej, jest
    obowiązany jechać po prawej jezdni; do jezdni tych nie wlicza się jezdni
    przeznaczonej do dojazdu do nieruchomości położonej przy drodze.
    3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o
    czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się
    na prawej połowie jezdni.
    4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
    zajmować więcej niż jednego pasa.
    Art. 19. Ustawy Prawo o ruchu drogowym
    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany:
    1). jechać z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym;

  • 15. Data: 2014-02-27 16:13:25
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    masti wrote:

    > a czemu ma gnębić skoro to zgodne z przepisami?

    Niezgodne z przepisami. Art. w poście obok.

  • 16. Data: 2014-02-27 16:14:22
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-02-27 16:06, AZ pisze:
    > ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]

    > Jazda srodkowym pasem jak mozna jechac prawym?

    To jest często opinia subiektywna. Z reguły nie masz całkiem pustego
    pasa tylko ciężarówki w jakiejś odległości od siebie. Jeden będzie je
    wyprzedzał z prędkością 110 i uważa, że bez sensu jest zjechanie na
    prawo, bo potem musi wyhamować z powodu kolejnej ciężarówki i
    przepuszczać innych na lewym pasie. A temu który jedzie lewym (czy
    środkowym) pasem 140 albo 170 wydaje się, że ten pas jest właśnie dla
    niego a inni mają przed nim spierdalać na boki.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2014-02-27 16:16:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    > Kolego, to, że u nas policja za to nie gnębi, nie oznacza, że jest to
    > prawidłowe zachowanie na drodze.

    Jest jak najbardziej zgodne z prawem.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2014-02-27 16:17:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Poldek,

    > Niezgodne z przepisami. Art. w poście obok.

    Ale nie na temat - wyprzedzanie z prawej jest zgodne z prawem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2014-02-27 16:26:51
    Od: Wiesiaczek <W...@c...pl>

    > Ale nie na temat - wyprzedzanie z prawej jest zgodne z prawem.

    Ale jazda środkowym już nie.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 20. Data: 2014-02-27 16:29:20
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ja rozumiem, że nasi kierowcy nie mają doświadczeń z jazdą po drogach
    > szybkiego ruchu,

    I to jest zapewne odpowiedz na Twoje pytanie. W naszym miasteczku (i nie
    tylko) jest tak, ze czesto np. zeby skrecic w lewo (wiaduktem) musisz
    jechac... prawym pasem. Zobacz sobie chocby wjazdy/zjazdy z mostow w
    naszym miasteczku - na kazdy inaczej, na niektore nie wolno, na niektore
    sie nie da. Jak ktos nie zna Warszawy, to bez GPSu i CB ani rusz. Do
    tego wprowadzajace w blad oznakowanie jak chocby slynny wjazd na wiadukt
    Pulawska-Rzymowskiego, do tego przejscia dla pieszych bez sygnalizacji
    przez wielopasmowe drogi, konczace sie nagle pasy ruchu, "lejki" gdzie z
    2 robi sie 1 i inne maskotki Galasa. Srodkowy pas jest najspokojniejszy,
    najmniej na nim niespodzianek. Lewy jak wiadomo jest okupowany przez
    kapeluszy, prawy jest najszybszy. Te przyzwyczajenia przenosza sie na
    ten symboliczny kawalek highwayu i za ten stan rzeczy nie winilbym tylko
    irytujacych Ciebie fanklubowiczow srodkowego pasa.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa