  • 1. Data: 2010-01-17 14:00:25
    Temat: Srodki ochrony atmosferycznej
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Witam

    Robilem ostatnio przeglad srodkow ogolnie nazwanych chemia samochodowo /
    motocyklowa.
    Czyli wszystko co ma zakonserwowac zabezpieczyc, polepszyc wyglad itd.
    Myjnymi sie nie zjamowalem. Ale tu zawsze dobrze sprawdza sie plyn do naczyn
    i szyb okiennych z alkoholem do nadwozia i przemyslowy plyn do usuwania
    tluszczu do ciezszego brudu okoloolejowego.

    Z gruntu mozna podzielic to na 3 kategorie:
    Srodek do metalu, podwozia, silnika ramy itp.
    Srodek do plastikow i tworzyw
    Srodek do lakieru

    Po pominieciu roznych dodatkow zapachowych i innego syfu reklamowego wyszlo,
    ze tak naprawde w kazdym preparacie z danej kategorii jest to samo
    I tak, do konserwacji i polepszenia wygladu zostaje cos takiego

    Srodek do metalu, podwozia, silnika ramy itp. - cos co usunie korozje i
    zabezpieczy przed jej powstawaniem. Czyli WD40 i podobne.
    Srodek do plastikow i tworzyw - wszystko oparte jest na oleju silikonowym.
    Czyli w tym przypadku mamy olej silikonowy w sprayu.
    Srodek do lakieru - wosk. W plynie, w pascie, mieszanki z silkonem.

    Jezeli ktos chce zeby pachnialo wtedy ma preparat z zapachem, ale i tak
    sadze, ze chybba lepsze jest to co powyzej niz jakis srodek z wypelniczem
    zamiast czynnego skladnika.

    pozdro
    Tmek

  • 2. Data: 2010-01-17 16:55:52
    Temat: Re: Srodki ochrony atmosferycznej
    Od: Eskimos <bromba@spamfe_icpnet.pl>

    On Sun, 17 Jan 2010 15:00:25 +0100, "Tmek" <g...@o...pl> wrote:

    >Robilem ostatnio przeglad srodkow ogolnie nazwanych chemia samochodowo /
    >motocyklowa.

    (cut)

    No ale coś z tego ma wynikać, czy co? Bo chyba nie łapię...

    --
    Darz bór,
    Eskimos

  • 3. Data: 2010-01-17 17:59:51
    Od: "[]v[]artec" <m...@o...pl>

    Eskimos pisze:
    > No ale coś z tego ma wynikać, czy co? Bo chyba nie łapię...

    Ano to żeby nie kupować super marketingowego szitu typu Super Hiper Wet
    Tire Look w kolorowym opakowaniu za 35 zł - wystarczy zwykły Carrefour
    lub Tesco Wet Tire Look za 8,90 zł. Wszystko to samo. A tak na
    marginesie ostrzegam przed kosmetykami K2 - na ich kokpicie pisze, że
    bezpieczny dla każdego plastiku a mój czarny nielakierowany kask po nim
    zrobił się biały... Musiałem go zregenerować czymś innym.

    --
    Martec - Jelenia Góra
    .:: CBR 1100XX

  • 4. Data: 2010-01-18 12:55:09
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    []v[]artec wrote:

> [...]
    > że bezpieczny dla każdego plastiku a mój czarny nielakierowany kask
    > po nim zrobił się biały... Musiałem go zregenerować czymś innym.

    Ciekawe dlaczego. K2 robi tego duzo i jakis czas temu wykupione zostalo
    przez jakas duza firme. Moznaby bylo sadzic ze robia to w miare dobre.

    pozdro
    Tmek

  • 5. Data: 2010-01-18 13:08:08
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "[]v[]artec" napisał w wiadomości

> [...]
    > pisze, że bezpieczny dla każdego plastiku a mój czarny
    > nielakierowany kask po nim zrobił się biały... Musiałem go

    To właśnie tak samo jak kosmetyki K2 "bezpieczne do każdego plastiku"
    zniszczyły Ci kask, tak samo chemia nie musi być porównywalna
    niezależnie od ceny.
    Twój post tak samo logiczny jak post Tmka, że udało mu się przeczytać,
    ekhm, przeanalizować, etykiety chemii w realu czy biedronce.

    BTW - chyba nie czernisz opon w motocyklu?

    PS i NTG - brytyjski _zimowy_ płyn do spryskiwaczy zamarzł w
    oryginalnej butelce przy -3C
    --
    Jasio
    vx etz

  • 6. Data: 2010-01-18 13:37:55
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Jasio" <b...@g...pl> wrote:

    >BTW - chyba nie czernisz opon w motocyklu?

    A ogladales "najszybszego Indianera"?;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 7. Data: 2010-01-18 14:13:21
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Jasio wrote:

> [...]
    > Twój post tak samo logiczny jak post Tmka, że udało mu się przeczytać,
    > ekhm, przeanalizować, etykiety chemii w realu czy biedronce.

    Nie realu czy biedronce tylko w sklepie gdzie bylo tego 2 regaly.
    Poza tym nie w tym rzecz. Chodzilo mi o to, ze zamiast jakiegos srodka do
    plastikow, ktory jest "bezpieczny" wole zastosowac sam czysty olej
    silikonowy niz srodek w ktorym jest go troche a reszta to wypelniacz i inne
    dodatki, ktore moga zapewnic nie zawsze chciane niespodzinki.
    Porownaj sobie efekt po srodku do plastikow i po czystym oleju. Ja jakos
    wole ten drugi.
    Poza tym nie chodzi tu w zasadzie o oszczednosc. Sam olej silikonowy nie
    jest wcale tanszy niz super hiper smarowidlo o zapachu lawendy.

    pozdr
    Tmek

  • 8. Data: 2010-01-19 14:50:29
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Jacot" <j...@m...pl> napisal w wiadomosci

    > A ogladales "najszybszego Indianera"?;)

    Nie-e. A warto?

    --
    Jasio
    vx etz

  • 9. Data: 2010-01-19 14:51:43
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Tmek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Poza tym nie chodzi tu w zasadzie o oszczednosc. Sam olej silikonowy
    > nie jest wcale tanszy niz super hiper smarowidlo o zapachu lawendy.

    Ale nie odstrasza moli.
    A może jak przeczytasz ze dwa razy moje zdanie, które raczyłeś
    zacytować to załapiesz... Albo nie, nie będę Cię zamęczał tylko
    napiszę jeszcze raz a łatwiej:

    "To właśnie tak samo jak kosmetyki K2 "bezpieczne do każdego plastiku"
    zniszczyły Ci kask, tak samo że chemia tańsza niekoniecznie będzie
    lepsza czy równie dobra od droższej."

    Albo jeszcze łatwiej:

    "Nie wszystko co drogie jest dobre. Ale nie wszystko co tanie jest
    kiepskie."

    Albo najłatwiej:

    "To może, kurwa, zacznij używać środków zgodnie z przeznaczeniem."

    --
    Jasio
    vx etz

  • 10. Data: 2010-01-19 15:38:10
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Jasio wrote:
> [...]
    > kiepskie."
    >
    > Albo najłatwiej:
    >
    > "To może, kurwa, zacznij używać środków zgodnie z przeznaczeniem."

    Tylko nie peknij.

    Uzywam tego co opisalem na poczatku. Sprawdza nie na narzekam, podzielilem
    sie ze swiatem a Ty mi tu wyjezdzasz jak jakis fanatyk fundamentalista
    slusznej jedynej idei i prostujesz na swoja modle.
    Wszedzie dziury szukasz?

    Tmek