  • Data: 2009-07-28 08:50:01
    Temat: Re: Sprzeglo- dziwny przypadek
    Od: Don Pedro <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jasio pisze:
    > Ponieważ sprzęgło w VX zaczęło mi się ślizgać po tym jak olej zmieniłem
    > na motula spełniającego normy JASO MA [4100 bodajże], którego reszta w
    > dodatku po zimie na półce w przezroczystej butelce rozwarstwiła się -
    > wyleczyłem się z mitu oleju "motocyklowego" i każdą próbę rozmowy na ten
    > temat zbywam milczeniem. Może nie wywyższając się, ale pozostając pełen
    > szacunku dla ludzi, których stać na takie fanaberie.
    (...)
    > Klasyka flejmów na pl.rec.motocykle to flejmy o olejach.

    Pisywał tu swojego czasu Andrzej Rosa, który całe wieki jeździł Suzuki
    GS albo GSX (GSXR?) na oleju samochodowym i nic mu się nie działo. Ja
    natomiast znam osobiście kilka przypadków, gdzie po wlaniu oleju
    samochodowego sprzęgło zaczęło się ślizgać (notabene m.in. też VX800)
    lub szarpać (DR BIG800), ale zdarzało się, że sprzęgłu było wszystko
    jedno (FJ1100) i jeździło nadal tak samo. Zdażało się również, że
    sprzęgło ślizgało się mimo oleju motocykloweg (VFR800 i SV650) a po
    zmianie na inny motocyklowy - przestało.

    Tak więc oleje na pewno się różnią i sprzęgła na pewno to czują. Do
    czynienia miałem już z taką ilością kombinacji, że skłaniałbym się ku
    twierdzeniu, że przy oleju motocyklowym jest mniejsze ryzyko uszkodzenia
    sprzęgła.

    pozdr
    DP
    TL-S