    From: "kocyk" <k...@W...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Sprzedaż motocykla a jazda próbna
    Date: Mon, 11 May 2009 21:04:19 +0200

    chucky wrote:

    > a. Nie wiem jakie doświadczenie ma zainteresowany. Może uszkodzić,
    > rozbić pojazd oraz zrobić krzywdę sobie lub innym.

    Jesli przyjedzie motocyklem, to jego doswiadczenie mozna dosc latwo ocenic.
    Kilkadziesiat motocykli w zyciu ogladalem, zwykle przyjezdzajac motocyklem,
    i nigdy sprzedajacy problemow nie robili. Jesli przyjedzie czyms sensownym
    to ja bym osobiscie kluczyki mu dal, w koncu zostawia swoja drynde u mnie na
    podjezdzie.

    > b. Może wsiąść na motocykl.. i nigdy więcej go nie zobaczę.

    No ale jak, przychodzi z buta? Jak podjedzie autem, to tez niejako cos
    zostawia, dodatkowo mozesz poprosic o dowod w zastaw.

    > O ile w przypadku sprzedaży auta, zawsze mogę usiąść z boku. Tutaj
    > ryzyko znów jest spore. Wszak ryzykuję swoje zdrowie lub życie.
    > Teoretycznie można poprosić o zaliczkę. Jeśli 20% to zainteresowany
    > może w przypadku z punktu b. dość tanio kupić motocykl lub niewiele
    > zapłacić za jego skasowanie w przypadku punktu a. Jeśli 100%... to kto
    > przychodzi oglądać motocykl z grubą kasą w kieszeni?

    Szczerze? Jak sie zdazylo, ze jechalem z kumplem obejrzec gixera1k uzywajac
    pojazdu jego zony w postaci forda ka, to jednak kase wzielismy, zeby
    sprzedajacy nie zabil nas smiechem, hehe.
    Reasumujac, zachowalbym zdrowy rozsadek acz nie desperowal. Jesli kupujacy
    wydaje sie podejrzany pros o jakies papiery, uprzedz przez telefon, ze do
    karniecia sie bedziesz oczekiwal jakiejs zaliczki, jesli beda pytac, a jak
    przyjada narwane ciolki malorolne to bez kupki pieniedzy na stole wogole nie
    dyskutuj. Natomiast jak przyjedzie normalny koles normalnym motocyklem, do
    tego bedzie potrafil zbudowac zdanie zlozone a zasob slow wykraczal bedzie
    poza dwiescie - to ja osobiscie ryzyko bym podjal, i wobec mnie jako
    kupujacego tak zwykle sie zachowywano. Poza wioskami, bo tam jezdzilem
    motocyklami na sprzedaz przyjezdzajac czymkolwiek i nie majac nawet kasku,
    hehe.
    K.14.