  • 31. Data: 2018-11-07 14:18:29
    Temat: Re: Sprzedałem samochód
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-07 o 14:03, FEniks pisze:
    > Ubezpieczałam auto przez konto w banku i przez to konto zgłosiłam
    > sprzedaż samochodu. Niewykorzystaną część składki ubezpieczyciel zwrócił
    > w ciągu około tygodnia.

    To by znaczyło, że nabywcy samochodu zakład ubezpieczeń ubezpieczał
    samochód za darmo.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2018-11-07 14:30:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 7 Nov 2018 14:18:29 +0100, w <pruon5$uf1$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > To by znaczyło, że nabywcy samochodu zakład ubezpieczeń ubezpieczał
    > samochód za darmo.

    Albo wypowiedział umowę.

  • 33. Data: 2018-11-07 14:35:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-07 o 14:30, r...@k...pl pisze:

    > Albo wypowiedział umowę.

    Możliwe, ale wówczas fakt zwrotu składki nie wynika z "poinformowania TU
    przez zbywcę", tylko rozwiązania umowy przez nabywcę.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2018-11-07 15:07:08
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    kk <k...@o...pl> wrote:

    > Hej ho,
    >
    > Sprzedałem samochód. Co dalej?

    Zgłoś do wydziału komunikacji, przynieś ze sobą umowę, podstemplują ją.
    Teoretycznie nie musisz, ale jeśli kupujący nie zarejestrował pojazdu na
    siebie, to żaden urząd nie dowie się o waszej umowie, co nie jest Ci na
    rękę (mandaty, a niech samochód zostanie użyty do przestępstwa albo np.
    ma kolizję i ucieknie).

  • 35. Data: 2018-11-07 15:09:20
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Kris <k...@g...com> wrote:

    > A jeśli nie wypowie a nowa polisa wykupi w innym TU to i tak sprzedający
    > będzie musiał "gadać" z ubezpieczycielem sprzedawanego auta

    Prawda. Kiedyś chyba tak nie było, przynajmniej jak sprzedawałem dwa
    pojazdy ok. 2014. Teraz (połowa 2018) kupiłem inny, jeździłem na OC
    sprzedającego, potem (pod koniec polisy) kupiłem swoją polisę w innym
    TU, a jego TU i tak go dręczyło o przedłużenie.

  • 36. Data: 2018-11-07 15:18:39
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 7 listopada 2018 01:40:36 UTC-6 użytkownik kk napisał:

    > Jesteś pewna? Polisy przechodzą z samochodem raczej. Poza tym
    > ubezpieczyciel stwierdził szkodę całkowitą. Nie wiem na ile formalnie,
    > bo w końcu ktoś ten samochód kupił jako samochód, ale w takiej sytuacji
    > ponoć polisa kończy się.

    Idz do oezpieczyciela i wymow ubezpieczenie tego samochodu. Oni tam wiedza co mozna
    wymowic a co nie. Zwroca ci kase.
    Wazniejsze jest zebys z ta umowa sprzedazy i kartka od ubezpieczyciela szedl do
    urzedu komunikacji i tam zglosil ze auto juz nie jest twoje.

    Jak sie kupiec bedzie scigal przed fotoradarami albo parkowal w krakowie nie placac
    to masz papier i beda mogli cie cmoknac w pompke. Inaczej mialbys cieplo i mogl
    musiec cudze dlugi placic.

    Wiec zakladaj buty i zglaszaj w obu miejscach. Im szybciej tym lepiej.

  • 37. Data: 2018-11-07 15:33:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Liwiusz pisze tak:

    > Możliwe, ale wówczas fakt zwrotu składki nie wynika z
    > "poinformowania TU przez zbywcę", tylko rozwiązania umowy przez
    > nabywcę.

    ale pop. a posły zajmują się tym czy kierowca ma wozić prawko czy nie.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 38. Data: 2018-11-07 15:46:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-07 o 15:33, PiteR pisze:

    > ale pop. a posły zajmują się tym czy kierowca ma wozić prawko czy nie.

    Akurat tym się nie zajmują.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2018-11-07 16:02:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 7 Nov 2018 09:43:48 +0100, Liwiusz

    > Jeśli mówimy o OC, to przechodzi z mocy prawa i żaden mądry na to nic
    > nie poradzi żadnymi umownymi zapisami.

    W tym sensie tak, tzn. samochód musi mieć ciągłość ubezpieczenia, natomiast
    z dniem zawarcia umowy sprzedaży auta się ubezpieczenie wymawia (i taki
    dokument owszem można sporządzić przy podpisaniu umowy sprzedaży auta) i to
    nowy właściciel musi ubezpieczyć auto, a poprzedni właściciel dostaje
    zwrot.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2018-11-07 16:05:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 7 Nov 2018 14:09:20 +0000 (UTC), Queequeg

    > a jego TU i tak go dręczyło o przedłużenie.

    Jak dręczyło? Przecież masz prawo zmienić TU, ale jednocześnie masz
    obowiązek wypowiedzieć jeśli zmieniasz TU. Jak tego nie zrobiłeś, to Twoja
    wina i nie ma mowy o żadnym "dręczeniu".

    --
    Pozdor
    Myjk