  • 91. Data: 2018-11-08 13:04:11
    Temat: Re: Sprzedałem samochód
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-08 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Hmm, dlaczego artysty w cudzysłowie?

    Masz rację, jest to artysta.

    --
    Liwiusz

  • 92. Data: 2018-11-08 13:15:10
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Budzik, 08 lis 2018 w news:XnsA9947E130B91Ebudzik61pocztaonetpl@
    127.0.0.1 napisałeś/aś:

    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Dzieki za informacje :)

    Tak samo było w przypadku OC z Poczty P. Sprzedający poinformował
    ubezpieczyciela o sprzedaży auta. Ale TU nie przeliczyło składki i tym
    sposobem kupujący jeździł 8 miesięcy na OC 3x tańszym niż potem już sam
    zapłacił. Tylko dziwiło mnie że kupująca jeździła z kwitkiem Oc z danymi
    sprzedającego (w tym nr rejst.) Nie wiem czy nie byłby to problem w razie
    czego.

  • 93. Data: 2018-11-08 13:17:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-08 o 13:15, pueblo pisze:
> [...]
    > sprzedającego (w tym nr rejst.) Nie wiem czy nie byłby to problem w razie

    Nie ma problemu, liczy się VIN.

    --
    Liwiusz

  • 94. Data: 2018-11-09 01:31:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-11-08, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Natomiast ciekawi mnie jeden aspekt:
    > Wykonuję komuś "dzieło" - np. buduję garaż (żeby było w tematyce grupy).
    > Niech to będzie nazwane "dziełem sztuki", bo miałem artystyczne
    > natchnienie ;)

    Istotne co to jest, a nie jak się to nazywa. Jesli jest to garaż to jest
    to garaż. W przypadku Banksego (jak już sobie teoretyzujemy) problem MZ
    jest taki, że on zdaje się wypowiadał się wielkorotnie (pardą, nie chce
    mi się szukać :) jak bardzo nie znosi komercji, czy więc przeciwny jest
    sprzedaży swoich dzieł. Jesli to prawda, to ten jego performance się w
    to mocno wpassowuje, jest więc to cecha produktu, która oceniając
    rozsadnie, nie powinna w tym produkcie zaskakiwać.

    Wybuch garażu nie jest typową cechą produktu typu garaż.

    --
    Marcin

  • 95. Data: 2018-11-09 15:21:18
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-08 o 01:31, LordBluzg(R) pisze:

    > Kup sobie tramwaj, nikt Cie nie wyprzedzi :)

    Czemu? Z prawej można wyprzedzać :-)

  • 96. Data: 2018-11-09 15:25:51
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-08 o 11:08, Liwiusz pisze:

    > Można tak kombinować, ale to nic nie da, jeśli kupujący po prostu cofnie
    > wypowiedzenie u ubezpieczyciela.
    >
    > W sumie nie rozumiem tych kombinacji, zgodnie z prawem ubezpieczenie
    > przechodzi na nowego nabywcę, i to problem sprzedającego, aby sobie jego
    > cenę wkalkulował w cenę samochodu (skoro to taki istotny składnik). ...

    No istotny jak samochód stary albo uszkodzony jest. Może i podwajać cenę.

  • 97. Data: 2018-11-09 15:31:34
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-08 o 11:12, Liwiusz pisze:

    > Nie masz, ponieważ zgodnie z prawem po sprzedaży ubezpieczenie to
    > przeszło na kupującego.

    Czyli nie jest możliwe pozwanie sprzedającego zamiast ubezpieczalni?

    > Nie ulega rozwiązaniu.

    Zaraz zaraz, mam poinformować o sprzedaży czy wymówić? Kiedyś pozbywając
    się samochodu chyba wymawiałem, ale może coś się zmieniło i teraz mam
    tylko poinformować.

    > Jedyna prawdziwa informacja z twojego posta.

    No nie wiem, jak wyżej.

  • 98. Data: 2018-11-09 15:33:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-09 o 15:31, kk pisze:

    > Czyli nie jest możliwe pozwanie sprzedającego zamiast ubezpieczalni?

    A o co chcesz pozywać?

    > Zaraz zaraz, mam poinformować o sprzedaży czy wymówić?

    Możesz poinformować.

    > Kiedyś pozbywając
    > się samochodu chyba wymawiałem, ale może coś się zmieniło i teraz mam
    > tylko poinformować.

    Trochę się zmieniało w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, nie wiem na
    jakim etapie zatrzymałeś się z wiedzą.

    Skoro nie wiesz...

    --
    Liwiusz

  • 99. Data: 2018-11-09 15:34:39
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-08 o 02:14, PiteR pisze:

    > W maju Sejm przyjął zmiany w ustawie Prawo o ruchu drogowym autorstwa
    > Ministerstwa Cyfryzacji, które mają zwolnić kierowców z obowiązku
    > wożenia ze sobą dowodu rejestracyjnego i poświadczenia polisy OC.

    A prawko? :-)

  • 100. Data: 2018-11-09 15:48:49
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-11-08 o 12:09, Tomasz Pyra pisze:

    > Art. 96. § 3 Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie wskaże na
    > żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub
    > używania w oznaczonym czasie
    >
    > No chyba że pijesz do tego że "wskazanie komu powierzył pojazd do
    > kierowania" to co innego niż "wskazanie kierującego" - to od razu tłumaczę
    > że to taki skrót, coś jak powiedzieć "jechałem samochodem", zamiast "byłem
    > kierującym pojazdem samochodowym" ;)

    No nie, to nie jest skrót. To jest różnica między zamierzeniem a
    faktami. Zeznając lub nie co do zamierzenia nie ujawniam faktów. Fakty
    są takie jakie są. W najprostszym i jednocześnie najbardziej adekwatnym
    przypadku, właściciel zeznaje że komuś powierzył a ta osoba zaprzecza. I
    już nie wiadomo kto kierował. Tak tylko chciałem wytłumaczyć bo widzę,
    że nie ogarniacie ;-)