  • Data: 2011-09-19 14:02:33
    Temat: Re: Sprowdzone auto, Urząd celny chce dopłate - co dalej
    Od: "Pabl_o" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:j5716n$2p6$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam!
    >
    > Sprowadziłem auto, urząd celny stwierdził, ze jego wartośc rynkowa jest
    > wyższa niż na Fakturze.
    >
    > Na podstawie czego oni tak twierdzą, jak się odwołać,
    > przeciez auto może mieć niesprawny silnik, zawieszenie do remontu
    >
    > Oni wyceniają auto na 50tys ja na 30tys i tyle jest warte i tyle
    > zaplacilem, bo auto nie jest do konca sprawne
    > co w takim przypadku robić?
    > Jak handlarze samochodów to rozwiązują?
    >
    > wręczyli mi takie wezwanie i nie mam zamiaru tedo odpuszczać
    >
    > będę wdzięczny za porady.

    Mozesz przedstawic na zdjeciach ewentualne uszkodzenia lub nadmiernie
    zuzycie.
    Zalezy od UC ale wekszosc i tak zadowala sie dopiero opinia rzeczoznawcy.
    Najlepiej skorzystac z uslug tych bieglych z ktorymi umowe ma UC, bo
    oczywistym jest, ze w razie czego nie beda wystawiac sprzecznych opinii.
    Taka opinia to jakies 300-350 zl. Wartosc pojazdu powinna byc nie mniejsza
    niz 40-45% tego co w cennikach bo moga doliczyc cos czego biegly nie ujal i
    wyjdzie ponad 50%, a wtedy dostaniesz domiar za sprowadzenie zlomu wbrew
    ustawie o ochronie srodowiska. Handlarze chyba nie rozdrabniaja sie przy
    pojazdach do 2 l pojemnosci...

    Co do podanych procentow nie jestem pewien bo ta procedure przechodzilem
    jakies 3 lata temu. Teraz prosciej "przerobic" samochod na ciezarowy niz
    kombinowac z wartoscia do akcyzy

    --
    Picasso