  • 1. Data: 2011-02-09 22:47:48
    Temat: Sprężone powietrze ale wielokrotnego użytku...
    Od: Norbert <n...@M...com>

    No właśnie.
    Czy istnieje coś takiego?
    Chodzi bardziej o puche która ma w sobie zaworek pozwalający ponownie ją
    nabić powiedzmy za pomocą pompki samochodowej lub kompresora na stacji
    benzynowej.

  • 2. Data: 2011-02-09 22:52:48
    Temat: Re: Sprężone powietrze ale wielokrotnego użytku...
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 09-02-2011 23:47, Norbert napisał/a:
> [...]
    > Chodzi bardziej o puche która ma w sobie zaworek pozwalający ponownie ją
    > nabić powiedzmy za pomocą pompki samochodowej lub kompresora na stacji

    Zwróciłeś uwagę na różnicę ciśnienia kompresora i pojemnika z gazem? Jak
    chcesz uzyskać z kompresora stan płynny zawartości pojemnika? "Nabicie"
    kompresorem wystarczy na bardzo krótkie użytkowanie.

    A także zwróć uwagę na to co jest zawartością takiego pojemnika (często
    nie ma za wiele wspólnego z "powietrzem")

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2011-02-09 22:55:12
    Od: Agent Orange <a...@g...com>

    W dniu 2011-02-09 23:47, Norbert pisze:
> [...]
    > Chodzi bardziej o puche która ma w sobie zaworek pozwalający ponownie ją
    > nabić powiedzmy za pomocą pompki samochodowej lub kompresora na stacji

    Z takiego kompresora za dużo nie nadmuchasz do puszki. Chyba, że
    zastosujesz koło od Ursusa jako zbiornik.

    Agent

  • 4. Data: 2011-02-09 23:02:33
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Norbert jest autorem poniższej wiadomości:

> [...]
    > Chodzi bardziej o puche która ma w sobie zaworek pozwalający ponownie ją
    > nabić powiedzmy za pomocą pompki samochodowej lub kompresora na stacji

    może po prostu kup mały kompresor (potrzebujesz taki ze zbiornikiem lub
    długi przewód, bo inaczej krótko będzie dmuchał)

    --
    Szarlih

  • 5. Data: 2011-02-09 23:33:00
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-02-09, o godz. 23:52:48
    Czarek <c...@n...fm> napisał(a):

    > Zwróciłeś uwagę na różnicę ciśnienia kompresora i pojemnika z gazem?

    Sugerujesz że w puszce z gazem masz ciśnienie większe niż daje
    kompresor samochodowy? Tzn więcej niż 10-12 barów? Sprawdzałeś
    wytrzymałość takiego zbiornika czy ot tak sobie piszesz?

    > Jak chcesz uzyskać z kompresora stan płynny zawartości pojemnika?

    Sugerujesz że sprężone powietrze w puszcze z gazem jest w stanie
    płynnym? Czy zdajesz sobie sprawę przy jakim ciśnieniu i obniżonej
    temperaturze azot i tlen (w sumie ~99% gazów wchodzących w skład
    mieszanki o nazwie powietrze) się skrapla? Dla ułatwienia podam Ci że w
    temperaturze pokojowej nawet by utrzymać skroplony CO2 którego masz w
    powietrzu ~0,0385% trzeba utrzymać ciśnienie około 70-75 barów. Sprawdź
    jakich pojemników ciśnieniowych to wymaga. Nadal twierdzisz że
    powietrze w tych pojemnikach jest w stanie ciekłym? ;-)

    > "Nabicie" kompresorem wystarczy na bardzo krótkie użytkowanie.

    Nabicie kompresorem popularnego zbiornika ze sprężonym powietrzem do
    przedmuchiwania głównie wystarczyłoby na jego zniszczenie.

    > A także zwróć uwagę na to co jest zawartością takiego pojemnika
    > (często nie ma za wiele wspólnego z "powietrzem")

    Zwykle ma - tylko że jest ciut inny skład procentowy.

    A dla założyciela wątku: do przedmuchiwania doskonale sprawdza się
    odkurzacz.

    Zdrówko

  • 6. Data: 2011-02-09 23:50:58
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 10 Feb 2011 00:33:00 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> [...]
    > temperaturze azot i tlen (w sumie ~99% gazów wchodzących w skład
    > mieszanki o nazwie powietrze) się skrapla?

    Chętnie dowiem się w takim razie, co chlupocze sobie w puszce ze sprężonym
    powietrzem :)

> [...]
    > jakich pojemników ciśnieniowych to wymaga. Nadal twierdzisz że
    > powietrze w tych pojemnikach jest w stanie ciekłym? ;-)

    Jak źle trzymasz puszkę to nawet i poleci z rurki tym "stanem ciekłym" :)

    Ale nie krępuj się :) Możesz zacząć od rozwiania mitu o tym, jak to nie
    występuje w stanie ciekłym w pojemnikach propan-butan, potem przejdziesz z
    rozpędu do powietrza :D

    /.../

    > A dla założyciela wątku: do przedmuchiwania doskonale sprawdza się
    > odkurzacz.

    Pewnie. Zwłaszcza w trudno dostępnych miejscach :D

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."

  • 7. Data: 2011-02-09 23:52:53
    Od: Agent Orange <a...@g...com>

> [...]
    > przedmuchiwania głównie wystarczyłoby na jego zniszczenie.

    > Zwykle ma - tylko że jest ciut inny skład procentowy.

    Ciut inny? Tam jest jakiś propan/butan bo powietrza tam się dużo nie
    zmieści jak sam piszesz.

    Agent

  • 8. Data: 2011-02-10 05:29:27
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Wed, 09 Feb 2011 23:47:48 +0100, Norbert <n...@M...com>
    wrote:

> [...]
    >Chodzi bardziej o puche która ma w sobie zaworek pozwalający ponownie ją
    >nabić powiedzmy za pomocą pompki samochodowej lub kompresora na stacji

    sa takie malenkie, reklamowane jako komputerowe, odkurzacze/dmuchacze
    na baterie. wiem, ze to nie to o co pytasz, ale powietrze pod
    cisnieniem z siebie wypluwa. <rs>

  • 9. Data: 2011-02-10 08:00:01
    Od: monter <g...@g...pl>

    Nieco ponad 400 zł i masz taką puchę ze sprężarką gratis :-)
    http://www.skapiec.pl/site/cat/521/comp/405374

  • 10. Data: 2011-02-10 08:21:40
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2011-02-10 09:00, monter pisze:
    > Nieco ponad 400 zł i masz taką puchę ze sprężarką gratis :-)
    > http://www.skapiec.pl/site/cat/521/comp/405374

    cena faktycznie niezła ale praktyczniejsza byłaby chyba butla 2L od
    paintbala

    --
    radar