    From: ethanak <s...@b...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Sprawdzanie poprawności formularzy
    Date: Sat, 24 Jan 2009 14:25:47 +0000 (UTC)

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 13:28:25 +0100, Radek N. napisał(a):

    > [...]Jak coś mądrego się wykluje co będę mógł udostępnić to
    >
    > Myślisz, że ja chcę, żeby to ktoś za mnie zrobił :P

    A jak Ty myślisz czy ja Ci mam zamiar dać cały kod? ;) Koncepcja, panie
    szanowny, koncepcja wystarczy!

    Zresztą dośc podobny systemik już mam, tylko jako że w php cienki jestem
    a kumpel który tym się zajmuje coś za mocno sprawę uprościł - nie działa
    to tak jak powinno (tzn. zgodnie z _moimi_ założeniami). Ogólnie zasada
    polega na tym że w formularzu daję sobie pola hidden w których mam
    wszelkie informacje na temat każdego z pól wymagających walidacji. JS
    leci sobie po polach formularza i sprawdza według tych hiddenów. Po
    stronie serwera mam to samo - serwer ma dostęp do kodu źródłowego
    formularza (lub czegoś z czego ów kod został wygenerowany) i analizuje
    sobie grzecznie to co dostał w post. W ten sposób mam pewność że:

    a) wszystkie ważne pola będą sprawdzone jak trzeba
    b) wszystkie komunikaty będą spójne

    Przykład kodu HTML:

    <input type="text" name="adresik">
    <input type="hidden"
    value="adresik:email:naucz sie swego majla lebiego jedna">

    ethanak
    --
    mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20=');
    http://milena.polip.com/ - nie czekam na Ivo!