  • 11. Data: 2011-04-04 08:33:18
    Temat: Re: Spowalnianie P4, 1.8 MHz
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    qwerty wrote:

    > Tylko mowa jest o 1,8 MHz! Naucz się czytać.

    O co Ci chodzi??
    Po pierwsze jak już to 1,8GHz a nie MHz
    Po drugie ta konkretna płyta obsługuje zarówno procesory Pentium 4-M
    jak i zwykłe Pentium 4 (desktopowe). Autor nie podaje jednoznacznie czy
    jest i chyba sam nie jest do końca pewien.
    Po trzecie ta płyta jest płyta laptopową i jest w laptopie. Samo
    obniżenie częstotliwości na siłę nic nie da. Na P4 rzędu 800MHz nie da
    się nawet przeglądarki wygodnie używać.
    Po czwarte pobór mocy jest oczywiście związany z chwilową
    częstotliwością ale nie jest związany zbytnio z nominalną
    częstotliwościa pracy procesora. Jakoś jest ale w niewielkim stopniu.
    Wystarczy popatrzeć na parametry poszczególnych serii.
    Po piąte jeśli to P4 zwykłe to i tak się zagotuje bez chłodzenia.
    Więc o co chodzi z tym czytaniem?

    --
    Wojtek

  • 12. Data: 2011-04-04 09:58:27
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Spójrz na temat wątku oraz na inadvh$g0u$...@n...task.gda.pl.

  • 13. Data: 2011-04-04 10:14:24
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    qwerty wrote:

    > Spójrz na temat wątku oraz na inadvh$g0u$...@n...task.gda.pl.

    Śmieszny jesteś, przecież wiadomo, że autor ma na myśli GHz.
    A jeśli na to nie wpadłeś to nie zabieraj głosu lepiej.

    --
    Wojtek

  • 14. Data: 2011-04-04 14:01:52
    Temat: Odp: Spowalnianie P4, 1.8 MHz
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "Wojtek" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Być może, ale ja w prawdziwej. Poczytaj sobie gdziekolwiek.

    bzdura kosmiczna

    opierajac sie na tym co zostalo napisane w tym watku to grzac sie
    bedzie bo to netburst

    gdyby to bylo pentium m (nie pentium 4-m - to rozne procesory)
    to z duza doza prawdopodobienstwa wystarczylby sam radiator

    a co do samego pytania - zakladajac ze jest tam nieuszkodzony
    heatpipe (a to sie nieczesto psuje) lub wogole go nie ma
    to sens wymiany calej czesci jest zaden

    zacznij od odblokowania z kurzu, jezeli to nie jest przyczyna to
    bedzie to padniety wentylator lub brak zasilania
    wntylator mozna dac nowy\inny a z zasilaniem wpiac gdzies
    gdzie bedzie stosowne napiecie (i wystarczajaco duzy prad)

    sprawdzic trzeba tylko czy to ma sens bo uzywane laptopy z
    pentium m (dowolny zegar, i tak bedzie szybszy) mozna
    kupic za przyslowiowe grosze

  • 15. Data: 2011-04-06 01:05:01
    Od: "Milosz K." <w...@o...pl>

    > Radiator nie może nie działać ;) mogły co najwyżej albo nawalić
    > wentylatory albo brak styku do CPU.

    Złącza przy wentylatorkach działają, tyle, że jeden z nich nie działa.
    Wiatraczek 5Volt. Miałem gdzieś spisany model, ale z drugiej strony bawić
    się w dziada i przemontowywać sam wiatraczek, to już wolę wymienić cały
    układ chłodzący (zwłaszcza, gdyby udało się znaleźć jakiś bardziej efektywny
    "zamiennik"). Styki przy wiatraczkach działąją, bo próbowałem przepinać
    drugi wiatraczek (ten sprawny) do tego portu, co uszkodzony i chodziło. Z
    drugiej strony do serwisów nie mam za bardzo zaufania, bo komp już co
    najmniej był w serwisie u "domorosłych" fachowców (o w moim mniemaniu
    większej wiedzy i doświadczeniu niż ja). Innynmi słowy po wyłożeniu na jego
    naprawę prawie 3 stów komp nadal jest "nienaprawialny". Nie wiem dokładnie
    czy to Pentium 4, czy Pentium 4M, ale chyba tradycyjna P4-ka. Na elektrodzie
    sprawdzałem (stamtąd mam manuala jak to "ustrojstwo" rozebrać). Wiem, że to
    dość uniwersalna płyta i dlatego pytam, czy ktoś przypadkiem takiej nie ma w
    jakimś zepsutym komputerze i mógłby pocisnąć za symboliczne kilka groszy (w
    razie czego proszę o kontakt na e-mail).

    > To płyta używana w różnych tanich laptopach. M.in. w którymś Aristo a
    > to byś musiał już sam poszukać. Może wtedy allegro pomoże.

    Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Czy rzeczywiście po wymianie układu
    chłodzącego komp będzie działąć jak powinien, bo może się okazać, że
    rzeczywiście coś jest nie tak, bo nie wiem, czy mały, 5 voltowy wiatraczek w
    odległości ok 5 cm od procka może obniżyć jego temperature o 30-40 stopni.
    Właśnie dlatego nie chcę prazepłacać i chętnie najpierw wziąłbym jakiś
    używany układ do przetestowania, czy t o wogóle zda egzamin.

    Pozdrawiam, M.

  • 16. Data: 2011-04-06 08:25:09
    Od: "Wojtek" <n...@g...pl>

    Milosz K. wrote:

> [...]
    > działa. Wiatraczek 5Volt. Miałem gdzieś spisany model, ale z drugiej
    > strony bawić się w dziada i przemontowywać sam wiatraczek, to już

    Kwestia dostępności takiego wiatraczka -> pieniędzy. Sam wiatraczek
    byłoby taniej.

    > (zwłaszcza, gdyby udało się
    > znaleźć jakiś bardziej efektywny "zamiennik").

    Wątpię. Obecny pewnie pasuje i do układu na płycie i kształtu obudowy.

    > ... Nie wiem
    > dokładnie czy to Pentium 4, czy Pentium 4M, ale chyba tradycyjna
    > P4-ka.

    W BIOSie musi się pokazać albo jakimś CPU-Z
    Normalne P4 nie ma najmniejszych szans pracować bez dobrego chłodzenia

    > Pozostaje jeszcze jedna kwestia. Czy rzeczywiście po wymianie układu
    > chłodzącego komp będzie działąć jak powinien,

    A to gwarancji nie masz nigdy ;) może być coś jeszcze padnięte a może
    nie.

    > bo nie wiem, czy mały, 5 voltowy
    > wiatraczek w odległości ok 5 cm od procka może obniżyć jego
    > temperature o 30-40 stopni.

    Radiator nie mając gdzie oddać ciepła niewiele sam daje. Ba! jeśli jest
    miedziany to już w ogóle kaplica. Te są b.skuteczne ale ruch powietrza
    musi być.

    --
    Wojtek

  • 17. Data: 2011-04-06 13:14:08
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Milosz K." <w...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > ale z drugiej strony bawić się w dziada i przemontowywać sam wiatraczek, to już
    > wolę wymienić cały układ chłodzący

    jak masz swiece do wymiany to tez wymieniasz caly silnik?

    > (zwłaszcza, gdyby udało się znaleźć jakiś bardziej efektywny "zamiennik").

    zapomnij, taniej i szybciej bedzie znalezc laptopa bez ramu i dysku na
    allegro i przelozyc swoje

> [...]
    > zepsutym komputerze i mógłby pocisnąć za symboliczne kilka groszy (w razie czego

    i wymienisz spalony wentylator na zajechany - kilkuletni?

    > Właśnie dlatego nie chcę prazepłacać i chętnie najpierw wziąłbym jakiś używany
    > układ do przetestowania, czy t o wogóle zda egzamin.

    rozbierz, daj tam jakikolwek wentylatorek, odpal bez skladania i sprawdz
    temperatury - cpuz

  • 18. Data: 2011-04-11 01:29:09
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Problem jest następujący. W komputerze jest uszkodzony układ chłodzący
    > (czekam na nowy, sprowadzany z USA, ale troche to potrwa). Komp chodzi na
    > płycie głównej CLEVO M220S. Procek Pentium 4 1.8 MHz. Efekt jest taki, że
    > procek się przegrzewa (po ok 10-15 min pracy na pamięciożernych
    > aplikacjach). Czy istnieje możliwość spowolnienia procka, dopóki nie
    > zamontuje nowego ukłądu chłodzącego? A może ktoś ma coś takiego (może być
    > używane), żeby nie trzeba było sprowadzać z USA.
    >
    > Pozdrawiam, M.

    Czy P4 nie miały wbudowanego jakiegoś sprzętowego spowalniania o połowę po
    przekroczeniu pewnej granicznej temperatury? Tylko zdaje się że trzeba to
    było włączyć w biosie.