  • 11. Data: 2011-02-07 09:25:48
    Temat: Re: Sposób na likwidację płatnych autostrad ??
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello J.F. !:

    > Niestety, trzeba sobie powiedziec ze autostrady sa bardzo drogie w
    > budowie i stawki wyjda "zlodziejskie". z drugiej strony - w paliwach
    > sa tez "zlodziejskie" podatki, do autostrad powinna byc co najwyzej
    > doplata. Albo jakby uczciwie policzyc to powinna byc dotacja do
    > samochodu :-)

    Coś czytałem, że ma być 20 gr na kilometr. Dużo, to przy kosztach
    eksploatacji samochodu pomiędzy 50 a 150 gr/km (stare - i nowe ładne
    duuuże) może stanowić niemały procent. Tylko nie podano stawek dla
    ciężarowych - i ja się tylko pytam, dlaczego najbiedniejsi mają
    finansować bogatszych ????

    W sumie to problem polega na tym, aby jazda była płynna i bezpieczna. I
    dla mnie Niemcy czy też CH i CZ i SK są tego przykładem - zarabiać na
    tych, którzy mają więcej pieniędzy, i bardziej niszczą drogi, i
    stwarzają potencjalnie większe zagrożenie.

    Za drogie autostrady dla osobówek, to oznacza ich po prostu mniej. A z
    ciężarowych - właśnie, kto płaci ???? W sumie i tak my, z podatków. Bez
    sensu, to typowa polska paranoja, jak A4 + Staleksport.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 12. Data: 2011-02-07 11:39:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Feb 2011 09:25:48 +0100, Grzegorz wrote:
> [...]
    >eksploatacji samochodu pomiędzy 50 a 150 gr/km (stare - i nowe ładne
    >duuuże) może stanowić niemały procent. Tylko nie podano stawek dla

    A nie jest to tak ze to stawka dla ciezarowych, a dla osobowych
    jeszcze mysla ?

    >ciężarowych - i ja się tylko pytam, dlaczego najbiedniejsi mają
    >finansować bogatszych ????

    Bo to bogaci maja samochody osobowe, a biednym ciezarowka dowozi chleb
    do sklepu :-)

> [...]
    >tych, którzy mają więcej pieniędzy, i bardziej niszczą drogi, i
    >stwarzają potencjalnie większe zagrożenie.

    No wiesz, Niemcy mieli siec autostrad od dawna, bezplatne, duzo
    samochodow, i kto by wprowadzil oplaty ten by przegral wybory. Na
    ciezarowki mogli sobie pozwolic.

    >Za drogie autostrady dla osobówek, to oznacza ich po prostu mniej. A z
    >ciężarowych - właśnie, kto płaci ???? W sumie i tak my, z podatków. Bez
    >sensu, to typowa polska paranoja, jak A4 + Staleksport.

    Bo nasze rzady z czasow premiera Buzka i ministra Pola lekcji nie
    odrobily. W Unii ciezarowkom mozna albo nakazac placic za autostrady
    albo za wszystkie drogi. Nie moze byc dwoch oplat.
    Decydujac sie na platne autostrady na bramkach rzad sie zmuszal do
    rezygancji z winiet, a tych autostrad mielismy tyle co nic a zwyktych
    drog duzo. Poszedl rzad w odwrotna strone - tez wyszlo drogo.
    Teraz nowe autostrady i elektronika daly nowe mozliwosci :-)

    J.