eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 108

  • 61. Data: 2019-02-23 02:05:35
    Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Feb 2019 01:29:44 +0100, Poldek napisał(a):
    > W dniu 2019-02-23 o 00:52, J.F. pisze:
    >> Dnia Sat, 23 Feb 2019 00:35:02 +0100, Poldek napisał(a):
    >>> Znalezienie się za kierownicą mocnego auta mentalnie zobowiązuje do
    >>> jazdy, która odpowiada charakterowi samochodu. Siedzenie na fotelu
    >>> samochodu, który szybko się rozpędza skłania do tego, żeby się rozpędzać
    >>> szybko i do dużych prędkości. Tylko dzięki temu, że niemieckie partie
    >>> polityczne siedzą głęboko w kieszeni największych koncernów
    >>> samochodowych przez cały czas mamy patologiczną sytuację, że w biały
    >>> dzień legalnie i masowo są produkowane i sprzedawane samochody z V-max
    >>> 200+, podczas, gdy poza paroma odcinkami w RFN wszędzie na świecie można
    >>> jechać nie więcej jak 140.
    >>
    >> Ale co w tym patologicznego ?
    >
    > Przede wszystkim patologiczne jest to, że nie ma żadnego racjonalnego
    > powodu z punktu widzenia społeczności, żeby takie odcinki istniały.

    Ja tam protestuje :-)

    > Wzrost prędkości maksymalnej na drodze w niewielkim stopniu przekłada
    > się na wcześniejszą godzinę dojazdu do miejsca docelowego. Za to
    > znacznie zwiększa niszczenie środowiska spalinami i hałasem.

    Halas szybko zanika.

    A spaliny ... spalanie samochodow mocno nieliniowe,
    to jaką predkosc akceptuje twoja wersja spoleczenstwa i dlaczego nie
    30km/h ?

    > Te odcinki istnieją tylko dlatego, żeby branża motoryzacyjna, jako siła
    > marketingowa mogła podtrzymywać mit szybkiej jazdy, jako czego rzekomo
    > zajebistego, który jest potrzebny tej branży do nieskończonego
    > zwiększania przychodów, zysków, kiełbasy i pieniędzy. Mniej by sprzedali
    > nowych samochodów, gdyby każdy nowszy model, wersja nie był szybszy. A
    > jakie uzasadnienie miałoby utrzymywanie legalności sprzedaży
    > homologowanych na drogi publiczne samochodów, gdyby _nigdzie_ na świecie
    > nie było drogi, na której legalnie można byłoby jechać ponad 140?

    A czemu w USA sprzedawano 6 i 8 litrowce, gdy mozna bylo 55mph ?

    Poza tym zapominasz, ze 200km/h przekroczono przed wojna ... I
    swiatowa, bo przed II to juz prawie 600.

    No i procucenci maja rdzę - naprawde nie musza robic coraz szybszych
    samochodow, zeby miec zbyt.

    te 55mph to zreszta skutek arabskiego embarga na sprzedaz ropy do USA.

    >> Wystarczy spojrzec na te odcinki, ze ludzie chetnie jezdza ponad 140.
    > Podobną są nawet tacy, co przyjeżdżają z USA, żeby nareszcie się
    > rozpędzić do prędkości, którą widzieli na filmie, albo w grze komputerowej.

    Po 55mph wcale sie nie dzwie ... ale ten limit dawno zniesli

    >> Ba - mozna spojrzec na nasze odcinki - niezbyt duzo jest osob jadacych
    >> ponad 140, ale jednak sa ...
    >>
    > Za czym to ma być argument?

    Ze ludzie chca szybko jezdzic.

    Nie wszyscy ... ale ciekawe ile w tym winy polskich samochodow - tzn
    samochodow w posiadaniu przecietnego Polaka.

    Bo jak widac - na calym swiecie sa ograniczenia predkosci, widac
    ludzie za szybko by jezdzili :-)

    >>> No, ale branża musi cały czas mieć wzrost
    >>> zarobków, a to najłatwiej osiągnąć wpierając ludziom, że potrzebują
    >>> ciągle mocniejszych, szybszych, większych, bardziej więcej i tak w
    >>> nieskończoność.
    >>
    >> Niemieckie silniki byly sztucznie ograniczone przez jakies stawki
    >> ubezpieczeniowe. Ale cos sie zmienilo, i teraz moc rosnie ... czyzby
    >> maly silnik nie pozwalal na komfortowa jazde autem z 5 gwiazdkami ?
    >
    > Pojęcie małego silnika jest względne. To, co nazywasz małym silnikiem z
    > zapasem wystarcza do bardzo sprawnej jazdy.

    No, takie 100KM, a w Polsce to 150 KM starcza ... prawie .. :-)

    > "Sztuczne ograniczenia" są konieczne - takie jak np. katalizatory. Bez
    > nich z pasji do motoryzacji podusimy własne dzieci.

    USA jakos nie podusilo.
    Tzn - widac im smierdzialo, skoro wprowadzili, ale do uduszenia to
    daleko :-)

    > Branża wiecznie
    > nienasycona pieniędzmi, zyskami cały czas kombinuje, jak ocyganić
    > "sztuczne ograniczenia". Np. wylobbowała w Europie mniej restrykcyjne
    > normy dla tzw. samochodów "sportowych" - co to właściwie znaczy? Chodzi
    > o to, żeby można było sprzedawać drożej samochody silniej zatruwające
    > środowisko hałasem i spalinami pod pretekstem rzekomego sportu (co ma
    > wspólnego siedzenie na fotelu ze sportem?).

    Ale co konkretnie masz na mysli ?

    J.


  • 62. Data: 2019-02-23 02:06:13
    Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-22 o 17:39, spider pisze:
    > W dniu 2019-02-22 o 10:59, Budzik pisze:
    >
    >> Pomijam niekonsekwencje i absurd - po co 400KM w cywilnym ruchu jezeli
    >> jednoczesnie mowimy o bezpieczenstwie i ekologii...
    >
    > I dlatego po ograniczeniu mocy silników przez UE w odkurzaczach, pora na
    > obcięcie kucy w samochodach ;)
    >

    Niemożliwe politycznie ze względu na fakt, że główne partie polityczne,
    w najmocniejszych krajach UE siedzą głęboko w kieszeni koncernów
    motoryzacyjnych.


  • 63. Data: 2019-02-23 08:20:19
    Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: p...@g...com

    Sugerowanie że Merkel siedzi w kieszeni niemieckich motokoncernow jest krzywdzące i
    głęboko niesprawiedliwe ;-) a te małpy to się zgłosiły na ochotnika :

    https://www.nytimes.com/2018/06/04/business/volkswag
    en-animal-testing-peta-monkeys.html


  • 64. Data: 2019-02-23 09:03:47
    Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: p...@g...com

    Co ciekawe UE powoli zmienia front:

    http://www.brd24.pl/technika-jazdy/komisja-pe-przegl
    osowala-blizej-do-automatycznego-ograniczania-predko
    sci-samochodow/?fbclid=IwAR0RPhwA5RkeHAy7XDlLDGAaNW6
    DS3m8j6pMoHfHy1c8meMkU_2SZno1rsY


  • 65. Data: 2019-02-23 09:25:35
    Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-23 o 02:05, RadoslawF pisze:
    >
    > To że ty uważasz że samochód ma służyć tylko i wyłącznie do przemieszcza
    > się nie oznacza że wszyscy podzielają to zdanie.

    Istnieją pasjonaci różnych rzeczy. Jedni pasjonują się znaczkami, inni
    akwarium, maratonami, jeszcze inni mają tzw. pasję do motorsportu, a
    inni lubią pasjonować się podpalaniem lasów. W przypadku motoryzacji
    wizja niesamowitej przyjemności lub pojęcie tzw. "pasji" ma
    usprawiedliwić zatruwanie środowiska spalinami, hałasem, niszczenie
    lasów samochodami, motorami, quadami.
    W odróżnieniu od znaczków tzw. pasja motoryzacyjna, to nie jest
    nieszkodliwa pasja. To jest napędzana potężnym marketingiem nigdy
    nienasyconej pieniędzmi branży, zabawa w niszczenie, tego co się nie da
    nigdy odtworzyć za żadne pieniądze.


  • 66. Data: 2019-02-23 09:28:25
    Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.02.2019 o 00:44, Poldek pisze:

    >> Więc czy każdemu odbija - pewnie każdy musi to przejść. Ale większość
    >> ludzi auta 200+ ma jak już się troche ustatkuje i wyszaleje wcześniej;)
    >
    > W ogóle można jeszcze kupić samochód, który nie poleci 200+?
    > Pierwszy z brzegu cywilny kompakt (czyli na dzisiejsze czasy mały
    > samochód dla oszczędnych) Golf => 217 wg. danych fabrycznych.

    Miałem na myśli 200+ koni mechanicznych. Co do 200km/h to tak bym
    obstawiał że potrzeba do tego ze 120KM.

    Shrek


  • 67. Data: 2019-02-23 09:43:08
    Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 23 Feb 2019 00:44:52 +0100, Poldek wrote:
    > W ogóle można jeszcze kupić samochód, który nie poleci 200+? Pierwszy z
    > brzegu cywilny kompakt (czyli na dzisiejsze czasy mały samochód dla
    > oszczędnych) Golf => 217 wg. danych fabrycznych.

    Dacia Logan SCe 75: VMax = 158 km/h
    Dacia Logan dCi 75: VMax = 140 km/h
    Lada 4x4 1.7: VMax = 142 km/h
    Lada Granta 1.6: VMax = 172 km/h
    Fiat Tipo 1.4: VMax = 182 km/h

    Póki co, producenci jeszcze robią normalne samochody dla normalnych ludzi.

    Mateusz


  • 68. Data: 2019-02-23 09:46:38
    Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 22 Feb 2019 22:51:00 +0100, Irek.N. wrote:

    >>> To znaczy jakie wolno? Melexy? Melexem też można kogoś zabić! Zakazać
    >>> wszystkich aut? Tylko wtedy ludzkość padnie ekonomicznie!
    >>
    >> Naprawde tak uwazasz, ze gdyby ludzkosc umowiła sie na serio ze dosc
    >> wariatów drogowych i zaczeła produkowac auta o małej mocy, rozsadnym
    >> przyspieszeniu i zrezygnowała z tych wszystkich set konnych potworów to
    >> by "padła"?
    >>
    >>
    > Zakazać wszystkich aut -> ludzkość padnie.

    E tam, padnie. Ludzkość istnieje od wielu tysięcy lat, a samochody od
    przedwczoraj.

    Mateusz


  • 69. Data: 2019-02-23 09:57:40
    Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.02.2019 o 17:51, s...@g...com pisze:

    > Co to jest jazda sportowa?

    https://youtu.be/cIBaRYuJTV8?t=8 ;)


    > Czy mozna ja uprawiac na drodze publicznej?

    Można ale nie wolno;)

    Shrek


  • 70. Data: 2019-02-23 10:03:34
    Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-23 o 02:05, J.F. pisze:
    > Dnia Sat, 23 Feb 2019 01:29:44 +0100, Poldek napisał(a):
    >> W dniu 2019-02-23 o 00:52, J.F. pisze:
    >>> Dnia Sat, 23 Feb 2019 00:35:02 +0100, Poldek napisał(a):
    >>>> Znalezienie się za kierownicą mocnego auta mentalnie zobowiązuje do
    >>>> jazdy, która odpowiada charakterowi samochodu. Siedzenie na fotelu
    >>>> samochodu, który szybko się rozpędza skłania do tego, żeby się rozpędzać
    >>>> szybko i do dużych prędkości. Tylko dzięki temu, że niemieckie partie
    >>>> polityczne siedzą głęboko w kieszeni największych koncernów
    >>>> samochodowych przez cały czas mamy patologiczną sytuację, że w biały
    >>>> dzień legalnie i masowo są produkowane i sprzedawane samochody z V-max
    >>>> 200+, podczas, gdy poza paroma odcinkami w RFN wszędzie na świecie można
    >>>> jechać nie więcej jak 140.
    >>>
    >>> Ale co w tym patologicznego ?
    >>
    >> Przede wszystkim patologiczne jest to, że nie ma żadnego racjonalnego
    >> powodu z punktu widzenia społeczności, żeby takie odcinki istniały.
    >
    > Ja tam protestuje :-)
    >
    >> Wzrost prędkości maksymalnej na drodze w niewielkim stopniu przekłada
    >> się na wcześniejszą godzinę dojazdu do miejsca docelowego. Za to
    >> znacznie zwiększa niszczenie środowiska spalinami i hałasem.
    >
    > Halas szybko zanika.
    >

    Samochody i motory w dzisiejszych czasach nie jeżdżą w pojedynkę. Jeżdżą
    strumieniami tysięcy pojazdów na dobę, albo i tysięcy pojazdów na
    godzinę. Był taki okres jakieś 15 lat do tyłu, że mimo wzrostu liczby
    samochodów hałas narastał w niewielkim stopniu, bo nowsze modele były
    coraz lepiej wyciszone. Doszło do tego, że przeciętny nowoczesny
    samochód bardziej hałasował oponami, niż silnikiem i wydechem. Od paru
    lat branża nigdy nienasycona pieniędzmi poszukując sposobu na to, żeby
    zarobić odrobinę więcej, zaczęła lansować jako coś lepszego (a więc
    droższego) samochody i motory specjalnie robione, żeby były głośniejsze.
    Więc obecny trend jest taki, że rośnie liczba samochodów, rośnie
    głośność, rośnie gęstość dróg, ruch i w efekcie na terytorium krajów
    typu cywilizowanego nie sposób już znaleźć miejsce, w którym człowiek
    mógłby przebywać bez towarzystwa warkotu silnika spalinowego. Idąc
    piechotą środkiem puszczy słychać silniki motorów ścigających się parę
    kilometrów dalej pasjonatów motoryzacji.

    > A spaliny ... spalanie samochodow mocno nieliniowe,
    > to jaką predkosc akceptuje twoja wersja spoleczenstwa i dlaczego nie
    > 30km/h ?
    >
    >> Te odcinki istnieją tylko dlatego, żeby branża motoryzacyjna, jako siła
    >> marketingowa mogła podtrzymywać mit szybkiej jazdy, jako czego rzekomo
    >> zajebistego, który jest potrzebny tej branży do nieskończonego
    >> zwiększania przychodów, zysków, kiełbasy i pieniędzy. Mniej by sprzedali
    >> nowych samochodów, gdyby każdy nowszy model, wersja nie był szybszy. A
    >> jakie uzasadnienie miałoby utrzymywanie legalności sprzedaży
    >> homologowanych na drogi publiczne samochodów, gdyby _nigdzie_ na świecie
    >> nie było drogi, na której legalnie można byłoby jechać ponad 140?
    >
    > A czemu w USA sprzedawano 6 i 8 litrowce, gdy mozna bylo 55mph ?
    >

    Temu, że z 8 litrowego samochodu zarobek i zysk był większy niż z 6
    litrowego.

    > Poza tym zapominasz, ze 200km/h przekroczono przed wojna ... I
    > swiatowa, bo przed II to juz prawie 600.
    >

    Za czym to ma być argument?

    > No i procucenci maja rdzę - naprawde nie musza robic coraz szybszych
    > samochodow, zeby miec zbyt.
    >

    Dla branży motoryzacyjnej zbyt, to zbyt mało. Branża motoryzacyjna jest
    nienasycona ciągłym wzrostem. Im większy wzrost zbytu, tym bardziej
    rośnie nienasycenie pieniędzmi i pragnienie zwiększenia zbytu.
    O ile w czasach, gdy samochodów było mało, to jeszcze miało jakiś sens -
    powiedzmy do momentu, gdy na rodzinę przypadało mniej niż 1 samochód.
    Czasy się zmieniły i w ciągu paru dekad kraje typu "cywilizowanego"
    zostały zawalone - fizycznie przestrzeń, terytorium zostało zastawione
    nadmierną liczbą wyprodukowanych samochodów, to presja na zwiększanie
    produkcji, sprzedaży i przyspieszenie zawalania świata wielką liczną
    samochodów cały czas narasta. To już nie jest popyt ze strony ludzi,
    którzy chcą mieć/używać samochodów, żeby im było wygodnie. To jest
    presja ze strony branży, która ma nienasycony głód pieniędzy, zawsze w
    większych ilościach, niż w analogicznym kwartale roku ubiegłego.

    > te 55mph to zreszta skutek arabskiego embarga na sprzedaz ropy do USA.
    >

    No i ?

    >>> Wystarczy spojrzec na te odcinki, ze ludzie chetnie jezdza ponad 140.
    >> Podobną są nawet tacy, co przyjeżdżają z USA, żeby nareszcie się
    >> rozpędzić do prędkości, którą widzieli na filmie, albo w grze komputerowej.
    >
    > Po 55mph wcale sie nie dzwie ... ale ten limit dawno zniesli
    >
    >>> Ba - mozna spojrzec na nasze odcinki - niezbyt duzo jest osob jadacych
    >>> ponad 140, ale jednak sa ...
    >>>
    >> Za czym to ma być argument?
    >
    > Ze ludzie chca szybko jezdzic.
    >

    Gadka, że jak ludzie czegoś chcą, to koniecznie trzeba im to umożliwić -
    za stosowną opłatą - to jest gadka marketingowa.
    Odrębna sprawa, że ludzie chcą tego, co im jest umiejętne wgrane do
    głów, że jest warte chcenia - kiedyś bardziej np. przez kościół, dziś
    kościół zastąpiła branża marketingowa, która przejęła funkcję wgrywania
    ludziom do głów, czego mają chcieć.

    > Nie wszyscy ... ale ciekawe ile w tym winy polskich samochodow - tzn
    > samochodow w posiadaniu przecietnego Polaka.
    >

    Jak wyjrzę przez okno na ulicę, którą jadą samochody, to mało widzę
    takich, które by nie poleciały 200+.

    > Bo jak widac - na calym swiecie sa ograniczenia predkosci, widac
    > ludzie za szybko by jezdzili :-)
    >

    Co to znaczy za szybko - za szybko przyjechali by do roboty, do marketu?

    >>>> No, ale branża musi cały czas mieć wzrost
    >>>> zarobków, a to najłatwiej osiągnąć wpierając ludziom, że potrzebują
    >>>> ciągle mocniejszych, szybszych, większych, bardziej więcej i tak w
    >>>> nieskończoność.
    >>>
    >>> Niemieckie silniki byly sztucznie ograniczone przez jakies stawki
    >>> ubezpieczeniowe. Ale cos sie zmienilo, i teraz moc rosnie ... czyzby
    >>> maly silnik nie pozwalal na komfortowa jazde autem z 5 gwiazdkami ?
    >>
    >> Pojęcie małego silnika jest względne. To, co nazywasz małym silnikiem z
    >> zapasem wystarcza do bardzo sprawnej jazdy.
    >
    > No, takie 100KM, a w Polsce to 150 KM starcza ... prawie .. :-)
    >

    Dlaczego nie 180, dlaczego nie 230, dlaczego nie 270, 440 KM?

    >> "Sztuczne ograniczenia" są konieczne - takie jak np. katalizatory. Bez
    >> nich z pasji do motoryzacji podusimy własne dzieci.
    >
    > USA jakos nie podusilo.
    > Tzn - widac im smierdzialo, skoro wprowadzili, ale do uduszenia to
    > daleko :-)
    >

    Jak nie, jak tak
    https://laist.com/2018/07/09/happy_smogiversary_la.p
    hp

    >> Branża wiecznie
    >> nienasycona pieniędzmi, zyskami cały czas kombinuje, jak ocyganić
    >> "sztuczne ograniczenia". Np. wylobbowała w Europie mniej restrykcyjne
    >> normy dla tzw. samochodów "sportowych" - co to właściwie znaczy? Chodzi
    >> o to, żeby można było sprzedawać drożej samochody silniej zatruwające
    >> środowisko hałasem i spalinami pod pretekstem rzekomego sportu (co ma
    >> wspólnego siedzenie na fotelu ze sportem?).
    >
    > Ale co konkretnie masz na mysli ?
    >

    To, że miał być postęp, czyli coraz ostrzejsze normy sprawiające, że
    powietrze będzie coraz mniej zanieczyszczane i coraz mniej będzie
    hałasu. A jest postęp taki, że jest coraz głośniej i rzeczywista emisja
    spalin z nowych samochodów nie jest mniejsza i to pod pretekstem
    rzekomego sportu.


strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: