-
Data: 2019-02-23 02:05:35
Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Sat, 23 Feb 2019 01:29:44 +0100, Poldek napisał(a):
> W dniu 2019-02-23 o 00:52, J.F. pisze:
>> Dnia Sat, 23 Feb 2019 00:35:02 +0100, Poldek napisał(a):
>>> Znalezienie się za kierownicą mocnego auta mentalnie zobowiązuje do
>>> jazdy, która odpowiada charakterowi samochodu. Siedzenie na fotelu
>>> samochodu, który szybko się rozpędza skłania do tego, żeby się rozpędzać
>>> szybko i do dużych prędkości. Tylko dzięki temu, że niemieckie partie
>>> polityczne siedzą głęboko w kieszeni największych koncernów
>>> samochodowych przez cały czas mamy patologiczną sytuację, że w biały
>>> dzień legalnie i masowo są produkowane i sprzedawane samochody z V-max
>>> 200+, podczas, gdy poza paroma odcinkami w RFN wszędzie na świecie można
>>> jechać nie więcej jak 140.
>>
>> Ale co w tym patologicznego ?
>
> Przede wszystkim patologiczne jest to, że nie ma żadnego racjonalnego
> powodu z punktu widzenia społeczności, żeby takie odcinki istniały.
Ja tam protestuje :-)
> Wzrost prędkości maksymalnej na drodze w niewielkim stopniu przekłada
> się na wcześniejszą godzinę dojazdu do miejsca docelowego. Za to
> znacznie zwiększa niszczenie środowiska spalinami i hałasem.
Halas szybko zanika.
A spaliny ... spalanie samochodow mocno nieliniowe,
to jaką predkosc akceptuje twoja wersja spoleczenstwa i dlaczego nie
30km/h ?
> Te odcinki istnieją tylko dlatego, żeby branża motoryzacyjna, jako siła
> marketingowa mogła podtrzymywać mit szybkiej jazdy, jako czego rzekomo
> zajebistego, który jest potrzebny tej branży do nieskończonego
> zwiększania przychodów, zysków, kiełbasy i pieniędzy. Mniej by sprzedali
> nowych samochodów, gdyby każdy nowszy model, wersja nie był szybszy. A
> jakie uzasadnienie miałoby utrzymywanie legalności sprzedaży
> homologowanych na drogi publiczne samochodów, gdyby _nigdzie_ na świecie
> nie było drogi, na której legalnie można byłoby jechać ponad 140?
A czemu w USA sprzedawano 6 i 8 litrowce, gdy mozna bylo 55mph ?
Poza tym zapominasz, ze 200km/h przekroczono przed wojna ... I
swiatowa, bo przed II to juz prawie 600.
No i procucenci maja rdzę - naprawde nie musza robic coraz szybszych
samochodow, zeby miec zbyt.
te 55mph to zreszta skutek arabskiego embarga na sprzedaz ropy do USA.
>> Wystarczy spojrzec na te odcinki, ze ludzie chetnie jezdza ponad 140.
> Podobną są nawet tacy, co przyjeżdżają z USA, żeby nareszcie się
> rozpędzić do prędkości, którą widzieli na filmie, albo w grze komputerowej.
Po 55mph wcale sie nie dzwie ... ale ten limit dawno zniesli
>> Ba - mozna spojrzec na nasze odcinki - niezbyt duzo jest osob jadacych
>> ponad 140, ale jednak sa ...
>>
> Za czym to ma być argument?
Ze ludzie chca szybko jezdzic.
Nie wszyscy ... ale ciekawe ile w tym winy polskich samochodow - tzn
samochodow w posiadaniu przecietnego Polaka.
Bo jak widac - na calym swiecie sa ograniczenia predkosci, widac
ludzie za szybko by jezdzili :-)
>>> No, ale branża musi cały czas mieć wzrost
>>> zarobków, a to najłatwiej osiągnąć wpierając ludziom, że potrzebują
>>> ciągle mocniejszych, szybszych, większych, bardziej więcej i tak w
>>> nieskończoność.
>>
>> Niemieckie silniki byly sztucznie ograniczone przez jakies stawki
>> ubezpieczeniowe. Ale cos sie zmienilo, i teraz moc rosnie ... czyzby
>> maly silnik nie pozwalal na komfortowa jazde autem z 5 gwiazdkami ?
>
> Pojęcie małego silnika jest względne. To, co nazywasz małym silnikiem z
> zapasem wystarcza do bardzo sprawnej jazdy.
No, takie 100KM, a w Polsce to 150 KM starcza ... prawie .. :-)
> "Sztuczne ograniczenia" są konieczne - takie jak np. katalizatory. Bez
> nich z pasji do motoryzacji podusimy własne dzieci.
USA jakos nie podusilo.
Tzn - widac im smierdzialo, skoro wprowadzili, ale do uduszenia to
daleko :-)
> Branża wiecznie
> nienasycona pieniędzmi, zyskami cały czas kombinuje, jak ocyganić
> "sztuczne ograniczenia". Np. wylobbowała w Europie mniej restrykcyjne
> normy dla tzw. samochodów "sportowych" - co to właściwie znaczy? Chodzi
> o to, żeby można było sprzedawać drożej samochody silniej zatruwające
> środowisko hałasem i spalinami pod pretekstem rzekomego sportu (co ma
> wspólnego siedzenie na fotelu ze sportem?).
Ale co konkretnie masz na mysli ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.02.19 02:05 RadoslawF
- 23.02.19 02:06 Poldek
- 23.02.19 08:20 p...@g...com
- 23.02.19 09:03 p...@g...com
- 23.02.19 09:25 Poldek
- 23.02.19 09:28 Shrek
- 23.02.19 09:43 Mateusz Viste
- 23.02.19 09:46 Mateusz Viste
- 23.02.19 09:57 Shrek
- 23.02.19 10:03 Poldek
- 23.02.19 10:16 Poldek
- 23.02.19 10:28 Poldek
- 23.02.19 10:32 Poldek
- 23.02.19 11:59 Budzik
- 23.02.19 11:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=