eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkęRe: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
  • Data: 2019-02-23 02:05:35
    Temat: Re: Sportowy SUV audi z dieslem :-) Ma elektryczną sprężarkę
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sat, 23 Feb 2019 01:29:44 +0100, Poldek napisał(a):
    > W dniu 2019-02-23 o 00:52, J.F. pisze:
    >> Dnia Sat, 23 Feb 2019 00:35:02 +0100, Poldek napisał(a):
    >>> Znalezienie się za kierownicą mocnego auta mentalnie zobowiązuje do
    >>> jazdy, która odpowiada charakterowi samochodu. Siedzenie na fotelu
    >>> samochodu, który szybko się rozpędza skłania do tego, żeby się rozpędzać
    >>> szybko i do dużych prędkości. Tylko dzięki temu, że niemieckie partie
    >>> polityczne siedzą głęboko w kieszeni największych koncernów
    >>> samochodowych przez cały czas mamy patologiczną sytuację, że w biały
    >>> dzień legalnie i masowo są produkowane i sprzedawane samochody z V-max
    >>> 200+, podczas, gdy poza paroma odcinkami w RFN wszędzie na świecie można
    >>> jechać nie więcej jak 140.
    >>
    >> Ale co w tym patologicznego ?
    >
    > Przede wszystkim patologiczne jest to, że nie ma żadnego racjonalnego
    > powodu z punktu widzenia społeczności, żeby takie odcinki istniały.

    Ja tam protestuje :-)

    > Wzrost prędkości maksymalnej na drodze w niewielkim stopniu przekłada
    > się na wcześniejszą godzinę dojazdu do miejsca docelowego. Za to
    > znacznie zwiększa niszczenie środowiska spalinami i hałasem.

    Halas szybko zanika.

    A spaliny ... spalanie samochodow mocno nieliniowe,
    to jaką predkosc akceptuje twoja wersja spoleczenstwa i dlaczego nie
    30km/h ?

    > Te odcinki istnieją tylko dlatego, żeby branża motoryzacyjna, jako siła
    > marketingowa mogła podtrzymywać mit szybkiej jazdy, jako czego rzekomo
    > zajebistego, który jest potrzebny tej branży do nieskończonego
    > zwiększania przychodów, zysków, kiełbasy i pieniędzy. Mniej by sprzedali
    > nowych samochodów, gdyby każdy nowszy model, wersja nie był szybszy. A
    > jakie uzasadnienie miałoby utrzymywanie legalności sprzedaży
    > homologowanych na drogi publiczne samochodów, gdyby _nigdzie_ na świecie
    > nie było drogi, na której legalnie można byłoby jechać ponad 140?

    A czemu w USA sprzedawano 6 i 8 litrowce, gdy mozna bylo 55mph ?

    Poza tym zapominasz, ze 200km/h przekroczono przed wojna ... I
    swiatowa, bo przed II to juz prawie 600.

    No i procucenci maja rdzę - naprawde nie musza robic coraz szybszych
    samochodow, zeby miec zbyt.

    te 55mph to zreszta skutek arabskiego embarga na sprzedaz ropy do USA.

    >> Wystarczy spojrzec na te odcinki, ze ludzie chetnie jezdza ponad 140.
    > Podobną są nawet tacy, co przyjeżdżają z USA, żeby nareszcie się
    > rozpędzić do prędkości, którą widzieli na filmie, albo w grze komputerowej.

    Po 55mph wcale sie nie dzwie ... ale ten limit dawno zniesli

    >> Ba - mozna spojrzec na nasze odcinki - niezbyt duzo jest osob jadacych
    >> ponad 140, ale jednak sa ...
    >>
    > Za czym to ma być argument?

    Ze ludzie chca szybko jezdzic.

    Nie wszyscy ... ale ciekawe ile w tym winy polskich samochodow - tzn
    samochodow w posiadaniu przecietnego Polaka.

    Bo jak widac - na calym swiecie sa ograniczenia predkosci, widac
    ludzie za szybko by jezdzili :-)

    >>> No, ale branża musi cały czas mieć wzrost
    >>> zarobków, a to najłatwiej osiągnąć wpierając ludziom, że potrzebują
    >>> ciągle mocniejszych, szybszych, większych, bardziej więcej i tak w
    >>> nieskończoność.
    >>
    >> Niemieckie silniki byly sztucznie ograniczone przez jakies stawki
    >> ubezpieczeniowe. Ale cos sie zmienilo, i teraz moc rosnie ... czyzby
    >> maly silnik nie pozwalal na komfortowa jazde autem z 5 gwiazdkami ?
    >
    > Pojęcie małego silnika jest względne. To, co nazywasz małym silnikiem z
    > zapasem wystarcza do bardzo sprawnej jazdy.

    No, takie 100KM, a w Polsce to 150 KM starcza ... prawie .. :-)

    > "Sztuczne ograniczenia" są konieczne - takie jak np. katalizatory. Bez
    > nich z pasji do motoryzacji podusimy własne dzieci.

    USA jakos nie podusilo.
    Tzn - widac im smierdzialo, skoro wprowadzili, ale do uduszenia to
    daleko :-)

    > Branża wiecznie
    > nienasycona pieniędzmi, zyskami cały czas kombinuje, jak ocyganić
    > "sztuczne ograniczenia". Np. wylobbowała w Europie mniej restrykcyjne
    > normy dla tzw. samochodów "sportowych" - co to właściwie znaczy? Chodzi
    > o to, żeby można było sprzedawać drożej samochody silniej zatruwające
    > środowisko hałasem i spalinami pod pretekstem rzekomego sportu (co ma
    > wspólnego siedzenie na fotelu ze sportem?).

    Ale co konkretnie masz na mysli ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: