  • 11. Data: 2015-12-03 15:24:33
    Temat: Re: Spieprzyłem PCB?
    Od: b...@g...com

    użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > A w gull wingach w ogóle sprawy nie ma, bo pin weźmie
    > na siebie niewielką deformację płytki. Własnymi rękami
    > budujemy sobie katastrofę. :-)

    Niby tak, tylko nie wszystko jest dostępne w SO.
    Sporo rzeczy by nie powstało gdyby nie obudowa
    qfn. Widziałem całkiem sporo fajnych urządzeń
    gdzie po obu stronach płytki wielkości zegarka
    upchnięto 15-20 różnych układów.

    Poza tematem.
    Jak nawet ICek w SO weźmie na siebie naprężenia,
    pozostaje problem ceramiki która może pęknąć.

    Lub co gorsza. Ujawnić efekt piezo!!!:)

    Już wiem dlaczego cap 1206 = samo zło
    w hi-tech~u audio.

    Logiczne, w pomieszczeniu odsłuchowym są wibracje,
    a wibracje to prąd, niepożądany prąd = zakłócenia.

    http://www.analog-eetimes.com/en/reducing-mlccs-piez
    oelectric-effects-and-audible-noise.html?cmp_id=71&n
    ews_id=222903370&page=0

    Na szczęście 150dB nie słyszy się często.

  • 12. Data: 2015-12-03 15:29:01
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-12-03 o 14:26, MiSter pisze:

    > http://www.tme.eu/pl/katalog/?idp=1&search=cw3300&cl
    eanParameters=1

    Piszą ,że temperatura to jednak tylko 155 stopni, więc taka prawdziwa
    soldermaska to to raczej nie jest, ale na jakiś czas powinno starczyć.

    Pozdrawiam

    DD