  • 151. Data: 2011-08-28 11:19:03
    Temat: Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Gates cie popiera :-)

    Cieszę się, że mam tak możne poparcie. Niektórym z wiekiem się poprawia.

    > Ale Trzcionka w zasadzie w tym kierunku zmierzal - ja powinienem pisac
    > caly akapit jednym ciagiem i wyslac w jednej linii, a to oprogramowanie

    Takie pisanie nie jest wygodne. Więc to inny kierunek.

    > u odbiorcy powinno go podzielic go na linie tak jak odbiorcy wygodnie,
    > czyli na jego szerokosc okna.

    Są tacy, co piszą w ten sposób. Bardzo szkodliwe (dla czytelnika) to nie
    jest.

    > A jak mam ochote na ascii art, to wtawiam znaczniki <pre> i rysuje.

    Jak coś trzeba wstawiać, to wygodniej nie jest.

    [...]

    > Tylko inaczej sie ocenia wygode jak sie siedzi w Niemczech,

    Mówią, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ale trudno mi sobie
    wyobrazić punkt, w którym uznałbym te wszystkie niewygodne rzeczy za
    wygodne. Zresztą chodzi o wygodę zcałkowaną, zsumowaną dla wszystkich.

    > Wszyscy pisza jak netykieta nakazuje i jest dobrze, jeden Trzcionka nie.
    > Albo miesiac sie skonczyl i podziwiam rachunek z tp :-)

    To mnie zawsze zastanawiało. Wszyscy jechali równo Babę Nagą (on się chyba
    jednak Trzcionkowski nazywa) za mnożenie bajtów i wpływ na rachunki TP.
    Jakby to było najważniejsze. A przecież chodziło przede wszystkio o ogólną
    bzdurność i niewygodę.

    > Czasy sie zmienily, bez stalego lacza, lub chocby nielimitowanego
    > trudno zyc,

    No to gdyby Bonik Kujany miał rację, to powinniśmy teraz dojrzeć do jego
    idei. A jednak tak się nie stało.

    > mniejszosc niemiecka zyskala prawo pisania swych nazwisk w oryginale,
    > moze korzystam z newsow na ekraniku komorki co ma 47 znakow szerokosci
    > i mi w sumie przeszkadza to ze inni dziela po 70 znakach.

    Komórkę z wodotryskiem i maszyną do wiązania krawatów to potrafią zrobić,
    a czytnika usenetowego już nie. Jak jakiś filatelista lubi się męczyć
    i czytać newsy na ekranie wielkości znaczka pocztowego, to niech se
    zażyczy czytnika, który łamie linie dokładnie w połowie.

    --
    Jarek

  • 152. Data: 2011-08-28 19:21:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 11:19:03 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Cieszę się, że mam tak możne poparcie. Niektórym z wiekiem się poprawia.

    Tylko wiesz jak to wyglada ?
    Windows Live do newsow .. nic nie mozna ustawic. No, prawie nic.
    Ale za to jak jest latwo. Nic nie trzeba ustawiac, samo sie ustawia.

    > Takie pisanie nie jest wygodne. Więc to inny kierunek.

    Pisanie jest bardzo wygodne - twoj program ma pokazac w wielu liniach.
    Tylko wyslac w jednej.

    > Są tacy, co piszą w ten sposób. Bardzo szkodliwe (dla czytelnika) to nie
    > jest.

    Zalezy jaki czytelnik ma program. Czasem jest bardzo szkodliwe.
    Ale to w koncu nie wina pisarza ze czytelnik ma stary, kiepski czytnik.

    > Jak coś trzeba wstawiać, to wygodniej nie jest.

    jedno klikniecie

    > Mówią, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Ale trudno mi sobie
    > wyobrazić punkt, w którym uznałbym te wszystkie niewygodne rzeczy za
    > wygodne.

    zainstaluj sobie windows live :-)

    >Zresztą chodzi o wygodę zcałkowaną, zsumowaną dla wszystkich.

    Niech sobie wszyscy WL zainstaluja :-)

> [...]
    > Jakby to było najważniejsze. A przecież chodziło przede wszystkio o ogólną

    Kiedy jak pisze - on w zasadzie mial racje. Tak to powinno byc zrobione.
    Tylko przekonaj wszystkich, ze powinni sobie nowe, lepsze programy
    zainstalowac i za wszystko placic.

    > No to gdyby Bonik Kujany miał rację, to powinniśmy teraz dojrzeć do jego
    > idei. A jednak tak się nie stało.

    Stalo. Sam piszesz ze "bardzo uciazliwe dla czytelnika to nie jest", UTF
    stosujemy, teraz jeszcze tylko html.

    J.

  • 153. Data: 2011-08-28 22:29:29
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Jakie z tego będą korzyści?

    > Gdzie to piekło? Rad bym sobie je obejrzeć, nie marnując energii na
    > nadmierne grzeszenie.
    Czyste pliki tekstowe - notatki, napisy, etc.
    Strony internetowe, gdzie masz XML i określony język+kodowanie w samym
    początku XML, potem w meta i na dodatek serwer zwraca w nagłówku http.
    Teraz nich któryś z nich będzie błędny...

    > Ożeżwmordejeżamotylanogaskumbriewtomaciepstrąg! Ja byłbym skłonny
    > oskarżać Microstoft nawet o koklusz i gradobicie. Ale nie o to.
    Ja naprawdę nie rozumiem co nimi kierowało, że zaprojektowali system
    pracujący w pełni (16 bitowej pełni, ale jednak) na unicode a potem
    udostępnili programistom do niego api oparte o całą różnorodność
    kodowań. W efekcie bardzo długo program skompilowany pod jedną wersję
    systemu nie działał dobrze na drugiej, mimo braku technicznych
    przeciwwskazań.

    Michoo

  • 154. Data: 2011-08-28 22:41:25
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > Hello Michoo,
    >
    > Saturday, August 27, 2011, 12:32:58 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    > Tylko, że ISO-8859-1 jest również dopuszczona dla
    > postów NIE zawierającyh polskich liter.
    Powtarzasz to jak mantrę. Jakieś źródło do tego?
    Bo tutaj:
    http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.htpl
    jest wymienione TYLKO 8859-2 i UTF-8.

    > A zasada minimalizacji
    > charsetu zaleca użycie w takim przypadku właśnie takiej,
    Jaka to jest minimalizacja? Jeszcze raz: 8859-* to są standardy
    RÓWNOWAŻNE, tyle, że dla kolejnych obszarów/kultur. Mniejszy numerek nie
    oznacza "bardziej podstawowego charsetu".

    > POPRAWNEJ
    > deklaracji.
    Niepoprawnej.

    Michoo

  • 155. Data: 2011-08-28 23:13:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    Monday, August 29, 2011, 12:41:25 AM, you wrote:

    > Powtarzasz to jak mantrę. Jakieś źródło do tego?
    > Bo tutaj:
    > http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.htpl
    > jest wymienione TYLKO 8859-2 i UTF-8.

    To przeczytaj jeszcze raz. Ze szczególnym zrozumieniem "W przypadku
    tekstów pisanych po polsku". Nie "po polskawemu" tylko "po polsku".

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 156. Data: 2011-08-28 23:31:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Tylko wiesz jak to wyglada ?
    > Windows Live do newsow .. nic nie mozna ustawic. No, prawie nic.
    > Ale za to jak jest latwo. Nic nie trzeba ustawiac, samo sie ustawia.

    Miało o być o nowoczesności.

    > Pisanie jest bardzo wygodne - twoj program ma pokazac w wielu liniach.
    > Tylko wyslac w jednej.

    Jak program wysyła co innego niż napisałem, to nadaje się tylko do
    wyrzucenia.

    > Zalezy jaki czytelnik ma program. Czasem jest bardzo szkodliwe.
    > Ale to w koncu nie wina pisarza ze czytelnik ma stary, kiepski czytnik.

    Mnie nie przeszkada, widać mam dobry. Ale i tak nie za to go chwalę.

    > jedno klikniecie

    Toć mówię, że niewygodne. Nawet bardzo niewygodne.

    > zainstaluj sobie windows live :-)

    Po co?

    > Niech sobie wszyscy WL zainstaluja :-)

    Niech sobie. Nie będę zabraniał.

    > Kiedy jak pisze - on w zasadzie mial racje. Tak to powinno byc zrobione.
    > Tylko przekonaj wszystkich, ze powinni sobie nowe, lepsze programy
    > zainstalowac i za wszystko placic.

    Jakie programy? Może Pierwszy Wątkujący Cośtam Cośtam? Tym programem
    faktycznie Baby Nagiej nigdy nie próbowałem czytać. Ale to jest bez
    znaczenia, bo i tak taka *forma* pisania nie nadaje się do dyskutowania
    (treść tym razem pomijam).

    > Stalo. Sam piszesz ze "bardzo uciazliwe dla czytelnika to nie jest",

    No właśnie nie. Może raz na miesiąc się zdarza, że mój czytnik musi
    zawijać wiersze. A jeszcze nigdy się nie trafiło, żeby coś mądergo
    było napisane w wierszach dłuższych niż 80 znaków.

    > UTF stosujemy, teraz jeszcze tylko html.

    Jest różnica. Zmiana sposobu kodowania jest całkowicie niezauważnalna.
    Póki nie zajrzę w nagłówki, nie wiem jak kto pisze. A HTML po prostu
    nie nadaje się do tego celu i to od razu widać.

    --
    Jarek

  • 157. Data: 2011-08-28 23:32:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

> [...]
    > początku XML, potem w meta i na dodatek serwer zwraca w nagłówku http.
    > Teraz nich któryś z nich będzie błędny...

    Idea piekła jest chyba taka, żeby tam trafiać za błędy. Więc na razie
    jest dobrze.

> [...]
    > kodowań. W efekcie bardzo długo program skompilowany pod jedną wersję
    > systemu nie działał dobrze na drugiej, mimo braku technicznych

    Chodziło mi o to, że *nam*. Jeśli jest tak, jak w powyższym opisie,
    to nadal nie mam powodów do obaw.

    --
    Jarek

  • 158. Data: 2011-08-28 23:51:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > To przeczytaj jeszcze raz.
    Ty również.
    > Ze szczególnym zrozumieniem
    Ze zrozumieniem wystarczy.

    > "W przypadku
    > tekstów pisanych po polsku".
    Bo ten tekst wyrwałeś z kontekstu:

    Jaki standard jest używany jest istotne wyłącznie dla czytników news. W
    przypadku tekstów pisanych po polsku (a więc w grupach pl.*, ew.
    soc.culture.polish) jest to ISO-8859-2 lub UTF-8.

    Gdzie "po polsku" oznacza "na grupach polskojęzycznych" co jest
    doprecyzowane w nawiasie.

    P.S.
    Kodowanie do którego cały czas powracasz, ale go nie umiesz nazwać to
    "ASCII" aka "7-bit". Ono jest "podstawowe/bazowe" dla 8859-*, utf-8 i
    prawie wszystkich innych (i ono było pierwsze w usenecie) i ono jest
    akceptowane wszędzie.

    Michoo

  • 159. Data: 2011-08-29 09:33:30
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 26 Aug 2011 11:30:54 +0200,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> screamed:

    > Aktualnie obowiązującą normą jest w Polsce IDO-8859-2

    Aktualnie obowiązującą normą w polsce jest ISO-9660. ;)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 11:32:56 user up 12909 days, 23:27, 1 user, load average: 0.99, 0.61, 0.95 ]

    Daddy, what does this mean? NO! JOHNNY, DON'T CLIC---

  • 160. Data: 2011-08-29 09:36:58
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 26 Aug 2011 16:38:58 +0000 (UTC),
    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> screamed:

    > A po cholerę mam udawać Greka?

    Stosując wyłącznie ISO-8859-2 Polaka też możesz co najwyżej ,,udawać"...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:259B ]
    [ 11:35:12 user up 12909 days, 23:30, 1 user, load average: 0.99, 0.61, 0.95 ]

    Salesman: "Yes, you can record DVD movies on this 32X cdrom drive, as long as you use
    DIVX disks."