  • 141. Data: 2011-08-26 23:16:26
    Temat: Re: Specjalistyczna firma audio szuka programisty FPGA i mikrokontrolerow
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Pamietasz Zmienną Trzcionkę? On nie tylko chciał wszystkich przerobić
    > na UTF ale jeszcze HTML na grupach dyskusyjnych wciskał. W czasie,
    > kiedy TPSA zdzierała ciężkie pieniądze za wdzwaniany dostęp z
    > mikroskopijną prędkością.
    >
    > [... karmienie trolla ...]

    Mnie to rybka, życzę Usenetowi jak najlepiej. Lubię go inaczej mnie by
    tu nie było. Ponieważ prowadzę własny biznes zauważam, że dobrze jest
    zajrzeć dwa kroki w przód. Te kroki w przypadku Usenetu to niestety ale
    nieuchronna zmiana na Unicode, wymóg czasu. Dostrzegam, że właściciele
    widzą tę zależność inaczej nie wprowadzili by akceptacji utf-8. Wszystko
    jest więc na najlepszej drodze. Potem proporcje odwrócą się, zapomnimy o
    ISO coś tam. Jednostki pokroju Romana mogą się zarzekać, że wszystko
    jest OK bo jest, nikt nikomu tu nie wytyka. Stary serwis więc i stare
    kodowanie, powolutku ewoluujące zgodnie z trendami. O co więc cała ta
    pyskówka? To, że zarzuciłem brak profesjonalizmu w wypadku stawiania
    nowych serwisów? Przecież w wypadku Usenetu ten przypadek nie występuje,
    zmienia się w pożądanym kierunku.

    JanuszR

  • 142. Data: 2011-08-26 23:25:48
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Jakie rzeczy? Oczywiste? Zaczynają? Więcej szczegółów proszę.

    "Oczywiste jest też, że w wielu zastosowaniach
    lepiej jest używać definicj dwubajtowych niż jedno. Są też takie
    miejsca, gdzie unikod wypiera kodowanie ośmiobitowe. Ale nie jest to regułą"

    > Nie zawsze są.
    MÓWIMY O NORMACH, NIE O WYJĄTKACH. Każda reguła ma wyjątki co nie
    oznacza, że regułą nie jest. Gdyby regułą nie była wyjątek nie byłby
    wyjątkiem.

    JanuszR

  • 143. Data: 2011-08-26 23:39:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JanuszR napisał:

    > "Oczywiste jest też, że w wielu zastosowaniach lepiej jest używać
    > definicj dwubajtowych niż jedno. Są też takie miejsca, gdzie unikod
    > wypiera kodowanie ośmiobitowe. Ale nie jest to regułą"

    Ale dlaczego cieszy? Tym bardziej, że to akurat nie ten przypadek.

    > MÓWIMY O NORMACH, NIE O WYJĄTKACH. Każda reguła ma wyjątki co nie
    > oznacza, że regułą nie jest. Gdyby regułą nie była wyjątek nie byłby
    > wyjątkiem.

    Regułą jest to, że ośmiobitowy komputer jest lepszy od szesnastobitowego
    (za każdy bit się płaci, a do tego jescze dochodzi VAT). Są jednak wyjątki
    kiedy lepszy jest szesnastobitowy (na przykład gdy ośmiobitowy nie daje
    rady).

    --
    Jarek

  • 144. Data: 2011-08-27 01:12:52
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > kiedy lepszy jest szesnastobitowy (na przykład gdy ośmiobitowy nie daje

    :))) Jasne, REGUŁĄ JEST, że wyrób np. Syrena lepszy jest od np. Lanci.
    Oczywiście za wyjątkiem kiedy chcemy podróżować ze względną wygodą,
    pewnością dotarcia na czas i w miarę szybko. Sorry, próba przeniknięcia
    czy to szyderstwo, ironia, czy być może ktoś myśli tak naprawdę
    przerasta moje możliwości.

    JanuszR

  • 145. Data: 2011-08-27 01:16:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JanuszR napisał:

    >:))) Jasne, REGUŁĄ JEST, że wyrób np. Syrena lepszy jest od np. Lanci.

    Nie, nie jest. A dlaczego tak by miało być?

> [...]
    > pewnością dotarcia na czas i w miarę szybko. Sorry, próba przeniknięcia
    > czy to szyderstwo, ironia, czy być może ktoś myśli tak naprawdę

    Po prostu kolejna próba pokazania, że tworzenie reguł, to nie jest
    prosta sprawa.

    --
    Jarek

  • 146. Data: 2011-08-27 17:44:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2011 00:55:59 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> [...]
    > na UTF ale jeszcze HTML na grupach dyskusyjnych wciskał. W czasie,
    > kiedy TPSA zdzierała ciężkie pieniądze za wdzwaniany dostęp z

    Tak w sumie to on calkiem rozsadnie pisal, tylko jak zwykle - z jednej
    strony jest nowoczesnosc, przyszlosc i osiagniecia, a z drugiej
    kompatybilnosc i wygoda szerokiego grona.

    J.

  • 147. Data: 2011-08-27 18:04:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Tak w sumie to on calkiem rozsadnie pisal, tylko jak zwykle - z jednej
    > strony jest nowoczesnosc, przyszlosc i osiagniecia, a z drugiej
    > kompatybilnosc i wygoda szerokiego grona.

    Zawsze myślałem, że nowoczesność i osiągnięcia są po to, by było wygodniej.

    --
    Jarek

  • 148. Data: 2011-08-27 19:44:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Saturday, August 27, 2011, 7:44:44 PM, you wrote:

    > Tak w sumie to on calkiem rozsadnie pisal, tylko jak zwykle - z jednej
    > strony jest nowoczesnosc, przyszlosc i osiagniecia, a z drugiej
    > kompatybilnosc i wygoda szerokiego grona.

    No popatrz - tak rozsądnie pisał a ja Ciebie od 15 lat nie mogę
    namówić do pisania po polsku zamiast polskawemu...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 149. Data: 2011-08-27 22:57:35
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    [...]
    > To ja zacznę sobie olewać normę PN-EN 61558-2-17 i inne - bo kto to
    [...]

    Akurat norma 61558-2-17 ma status archiwalnej, to znaczy, że powinieneś
    ją "olać".
    K.

  • 150. Data: 2011-08-28 06:20:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2011 18:04:29 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Zawsze myślałem, że nowoczesność i osiągnięcia są po to, by było wygodniej.

    Gates cie popiera :-)

    Ale Trzcionka w zasadzie w tym kierunku zmierzal - ja powinienem pisac caly
    akapit jednym ciagiem i wyslac w jednej linii, a to oprogramowanie u
    odbiorcy powinno go podzielic go na linie tak jak odbiorcy wygodnie, czyli
    na jego szerokosc okna.
    A jak mam ochote na ascii art, to wtawiam znaczniki <pre> i rysuje.
    A moze dam odnosnik do obrazka, zeby sie od razu ladnie klientom
    wyswietlil.
    I oczywiscie nie narzekamy na zle ustawione kodowanie, tylko piszemy w
    Unicode.

    Tylko inaczej sie ocenia wygode jak sie siedzi w Niemczech, ma do
    dyspozycji niemiecki system i komputer, na ktorym nie mozna nic
    zainstalowac, laczy przez satelite z krajem, uruchamia starego tin'a, ktory
    utf nie rozumie, zawinac linii nie potrafi, albo mu to rozwala ekran.
    Wszyscy pisza jak netykieta nakazuje i jest dobrze, jeden Trzcionka nie.
    Albo miesiac sie skonczyl i podziwiam rachunek z tp :-)

    Czasy sie zmienily, bez stalego lacza, lub chocby nielimitowanego trudno
    zyc, mniejszosc niemiecka zyskala prawo pisania swych nazwisk w oryginale,
    moze korzystam z newsow na ekraniku komorki co ma 47 znakow szerokosci i mi
    w sumie przeszkadza to ze inni dziela po 70 znakach.

    J.