  • 1. Data: 2010-03-13 21:00:07
    Temat: Spartan 3E - prosze o pomoc
    Od: Piotr <b...@b...pl>

    Witam!
    Niestety zawsze slabo radzilem sobie z elektronika, dlatego musze sie
    jakos ratowac i prosze Was o pomoc.

    Mam do zrobienia projekt na ukladzie Spartan-3E:
    Jest on np. tutaj:
    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=38945

    Do niego mam dolaczyc taki ukladzik na ktorej znajduje sie macierz
    przyciskow... Chyba 25 przyciskow tworzacych macierz 5x5 i cos pewnie
    dalej z tym robic. Ma to byc podlaczane na dole po prawej stronie plytki
    (prawa strona prawego dolnego rogu plytki). Nazywa sie to: J1 Accessory
    Header oraz J2 Accessory Header.

    Zamierzam kupic Spartana i 'pobawic' sie w domu, bo pewnie na zajeciach
    po prostu nie zdarze.

    Niestety nie moge znalezc identycznego w necie ukladu (ta tablica
    przyciskow), wiec musze kombinowac.

    Znalazlem cos takiego:
    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=136148

    Czy za pomoca takiej przejsciowki:
    http://kamami.pl/index.php?ukey=product&productID=13
    4647
    jest mozliwe podlaczenie tej klawiatury do ukladu?

    Pozdrawiam i blagam o odpowiedz
    Piotr

  • 2. Data: 2010-03-13 21:26:36
    Temat: Re: Spartan 3E - prosze o pomoc
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Piotr pisze:

    > Zamierzam kupic Spartana i 'pobawic' sie w domu, bo pewnie na zajeciach
    > po prostu nie zdarze.

    No no, 8 setek, żeby pobawić się klawiaturą :-)

    > Czy za pomoca takiej przejsciowki:
    > http://kamami.pl/index.php?ukey=product&productID=13
    4647
    > jest mozliwe podlaczenie tej klawiatury do ukladu?

    Złącza J1 i J2 to gniazda "goldpin", więc ta przejściówka jest ci
    zbędna. Prędzej przyda ci się to:
    http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productI
    D=22071
    i jakieś długie goldpiny wydłubane z listwy (w kamami nie ma), żeby
    wpiąć te kable do płytki ze spartanem.

  • 3. Data: 2010-03-14 11:16:41
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-03-13 22:00, Piotr pisze:

    > Niestety zawsze slabo radzilem sobie z elektronika, dlatego musze sie
    > jakos ratowac i prosze Was o pomoc.
    >
    > Mam do zrobienia projekt na ukladzie Spartan-3E:
    [...]

    Niezły wstęp. :)
    To tak jakbyś napisał "niestety ledwo zdałem prawo jazdy i od tego czasu
    nie jeżdżę, ale mam być od jutra kierowcą autobusu". ;-)

    Zdecydowanie nie polecam rozpoczęcia zabawy z elektroniką od razu od
    programowania układów FPGA.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2010-03-14 11:19:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Mar 2010 12:16:41 +0100, Adam Dybkowski wrote:
    >[...]
    >Niezły wstęp. :)
    >To tak jakbyś napisał "niestety ledwo zdałem prawo jazdy i od tego czasu
    >nie jeżdżę, ale mam być od jutra kierowcą autobusu". ;-)

    Bywaja i tacy "PJ kat C+E mam od 30 lat ale od wojska nie jezdzilem
    ciezarowka, a teraz szef to odkryl i kaze mi jezdzic tirem".

    Pytanie tylko jaki to wydzial .. elektroniki, specjalnosc elektronika
    ? :-)

    >Zdecydowanie nie polecam rozpoczęcia zabawy z elektroniką od razu od
    >programowania układów FPGA.

    Czemu nie ?

    J.

  • 5. Data: 2010-03-14 14:56:32
    Od: Piotr <b...@b...pl>

    W dniu 2010-03-14 12:16, Adam Dybkowski pisze:

    > [...]
    >
    > Niezły wstęp. :)

    Myslalem, ze piszac ten wstep uda mi sie otrzymac odpowiedz, ktora
    bedzie inna niz nasmiewanie sie ze mnie czy nazywanie mnie idiota (bo
    sam to posrednio przyznalem) i uzyskam odpowiedz na pytanie.
    Niestety nie do konca sie udalo...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2010-03-14 15:17:35
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 14/03/2010 14:56, Piotr wrote:

    > Myslalem, ze piszac ten wstep uda mi sie otrzymac odpowiedz,

    Chcesz uzyc 'armaty' na wrobelka (albo i muche).

    Wpisz w google 'klawiatura matrycowa' albo 'matrix keyboard decoder' -
    bedziesz mial troche czytania jak to sie robi.

    --
    Jerry1111