  • 1. Data: 2011-07-24 12:18:04
    Temat: Spalanie benzyny dla silników 1.6 i 1.8
    Od: "w...@o...eu" <w...@o...eu>

    Witam

    Jakie mogą być rzeczywiste różnice w ilości spalanej benzyny dla silnika 1.6 i 1.8.

    przykladowo 1.6 spali w cyklu mieszanym miasto/trasa 11 l / 100 km

    ile wiecej spali silnik 1.8

    Czy warto sie tym sugerowac przy zakupie

    Dziekuje za informacje

  • 2. Data: 2011-07-24 12:24:01
    Temat: Re: Spalanie benzyny dla silników 1.6 i 1.8
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    2.0 pali mi w cyklu mieszanym okolo 9-10
    trasa kolo 8-9
    miasto 10-11

    na lpg:
    trasa 9
    miasto 12
    mieszany 10-11

    Adam U.

  • 3. Data: 2011-07-24 12:26:01
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "w...@o...eu" <w...@o...eu>
    napisał w wiadomości news:0456.00000006.4e2bf15c@newsgate.onet.pl...
> [...]
    >
    > przykladowo 1.6 spali w cyklu mieszanym miasto/trasa 11 l / 100 km
    >
    > ile wiecej spali silnik 1.8
    >
    > Czy warto sie tym sugerowac przy zakupie

    nie warto, bo może sie okazać, ze w rzeczywistym ruchu mocniejsze 1,8, a
    czasem i 2,0 spali tyle samo albo i mniej niż 1,6 - a wszystko zależy od
    tego jaki masz styl jazdy. Jeśli nie mega oszczędny, a jeździsz po prostu
    normalnie i zdarza Ci sie nawet czasem wyprzedzić ... to większa pojemność
    wcale nie musi oznaczać większego spalania (a przynajmniej w świecie ralnym
    a nie matematycznym zauważalnie większego).

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 4. Data: 2011-07-24 12:37:25
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-07-24 12:18, w...@o...eu pisze:
> [...]
    >
    > przykladowo 1.6 spali w cyklu mieszanym miasto/trasa 11 l / 100 km
    >
    > ile wiecej spali silnik 1.8
    >
    > Czy warto sie tym sugerowac przy zakupie

    Mi Accord 1,8 pali 14,5-15l gazu w mieście (średnia około 20km/h - sporo
    swiateł, raczej szybko zbieram się ze skrzyżowań, przy kapeluszniczej
    jeżdzie 12,5). W trasie koło 9-10.

    Shrek.

  • 5. Data: 2011-07-24 12:45:53
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-07-24 12:18, w...@o...eu pisze:

    > Jakie mogą być rzeczywiste różnice w ilości spalanej benzyny dla silnika 1.6 i 1.8.
    >
    > przykladowo 1.6 spali w cyklu mieszanym miasto/trasa 11 l / 100 km

    Przecież to zależy czy to jest 1.6 16v 180KM NA czy 1.6 8v 90KM itp itd.
    Podaj więcej szczegółów - jaki to samochód, rocznik, itp.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 6. Data: 2011-07-24 13:27:46
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "w...@o...eu" <w...@o...eu>
    napisał w wiadomości news:0456.00000006.4e2bf15c@newsgate.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Jakie mogą być rzeczywiste różnice w ilości spalanej benzyny dla silnika
    > 1.6 i 1.8.

    Prześledź wątki:
    1,8 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=24515
    1,5 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=22871

    Ale wszystko zalezy od stylu jazdy. Ja mam 1,8 i w trasie udało mi się
    osiągnąć minimalne 6,3, w mieście 10,5 - ale wystarczy trochę się postarać i
    bez trudu robi się 13-14.

    Kiedyś miałem także renaulta z silnikiem 1,8 - w trasie 8 l, w mieście 12 l,
    toyota 1,4 - w trasie 5,6 w mieście 7,4

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 7. Data: 2011-07-25 09:12:14
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Jakie mogą być rzeczywiste różnice w ilości spalanej
    > benzyny dla silnika 1.6 i 1.8.

    Mniej więcej takie jak różnice w cenie telewizora 32 cale i
    47 cali :-). Tyle że różnych technologii i różnych marek...

    > Czy warto sie tym sugerowac przy zakupie

    Nie warto.

  • 8. Data: 2011-07-25 10:54:17
    Od: "Maciek" <k...@X...pl>

    > przykladowo 1.6 spali w cyklu mieszanym miasto/trasa 11 l / 100 km
    >
    > ile wiecej spali silnik 1.8

    Miałem przyjemność z jednym i drugim z tej samej serii (zetec 16v
    Escort/Focus więc w samochodach o zbliżonej masie i gabarytach). Na trasach
    1.6 przy normalnej jeździe, raczej bez przekraczania 130km/h palił w
    granicach 6 - 7,5 dla 1.8 trzeba dodać +1l. Z ciekawostek w "kapelusz mode"
    brachol 1.6 zszedł do 5l, no ale to było turlanie a nie jazda, mnie się
    nigdy taki wyczyn nie udał.
    W mieście raczej podobnie +1l do 1.8. W lecie oba średnio zamykają się w
    ~9-11l (w zależności od korków) w zimie wzrasta do 14l.

    > Czy warto sie tym sugerowac przy zakupie

    Silniki te raczej nie zdychają pod góry, jednak 1.8 idzie odczuwalnie
    lepiej. Poza tym silniejszym samochodem jeździ się bezpieczniej. Krótsze w
    czasie manewry wyprzedzania, łatwiejsze dołączanie się z rozbiegówek itd.
    można multum sytuacji wymieniać. Czy warto dopłacić ~5zł do paliwa na setkę?
    Zależy jak leży-tylko od Ciebie, ja bym wolał dopłacać;-)

  • 9. Data: 2011-07-25 12:18:22
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/07/2011 11:24, uciu wrote:
    > 2.0 pali mi w cyklu mieszanym okolo 9-10
    > trasa kolo 8-9
    > miasto 10-11
    > na lpg:
    > trasa 9
    > miasto 12
    > mieszany 10-11

    No to pomogłeś w temacie..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 10. Data: 2011-07-27 09:38:24
    Od: Ghosthunter <p...@n...pl>

    Dnia Sun, 24 Jul 2011 12:18:04 +0200, w...@o...eu napisał(a):

    > Jakie mogą być rzeczywiste różnice w ilości spalanej benzyny dla silnika 1.6 i 1.8.
    > przykladowo 1.6 spali w cyklu mieszanym miasto/trasa 11 l / 100 km
    > ile wiecej spali silnik 1.8

    Nie można jednoznacznie przewidzieć różnicy w spalaniu na podstawie
    pojemności. Wiele zależy od konstrukcji silnika, masy samochodu i stylu
    jazdy. Bywa tak, że większy silnik pali tyle samo co mniejszy a jeździ
    zauważalnie szybciej. Ale i bywa, że duży silnik pali jak smok mimo
    delikatnej jazdy.