-
231. Data: 2013-04-22 22:52:18
Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
Od: "Jaskot" <f...@g...pl>
Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał w wiadomości
news:kl44f6$3la$6@dont-email.me...
> odczt wpomiaru ze wskazówki jest obarczony ogromnym błędem odczytu i
> pomiarowym.
Tu nie chodzi o pomiar paliwa w zbiorniku, chodzi o zapisanie km przy tym
samym położeniu wskazówki. A polożenie wskazówki jest powtarzalne z
dokładnością dla mnie wystarczającą.
Błąd odczytu uzależniony jest od tego kto czyta. Ja potrafię to zrobić
bardzo dokładnie.
-
232. Data: 2013-04-22 22:54:26
Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
Od: Bydlę <p...@g...com>
On 2013-04-22 22:52:18 +0200, "Jaskot" <f...@g...pl> said:
> Tu nie chodzi o pomiar paliwa w zbiorniku, chodzi o zapisanie km przy tym
> samym położeniu wskazówki. A polożenie wskazówki jest powtarzalne z
> dokładnością dla mnie wystarczającą.
> Błąd odczytu uzależniony jest od tego kto czyta. Ja potrafię to zrobić
> bardzo dokładnie.
I o ile przesuwa się wskazówka po zużyciu (się) jednego litra?
--
Bydlę
-
233. Data: 2013-04-22 22:59:29
Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 22 Apr 2013 22:54:26 +0200, Bydlę napisał(a):
> On 2013-04-22 22:52:18 +0200, "Jaskot" <f...@g...pl> said:
>> Tu nie chodzi o pomiar paliwa w zbiorniku, chodzi o zapisanie km przy tym
>> samym położeniu wskazówki. A polożenie wskazówki jest powtarzalne z
>> dokładnością dla mnie wystarczającą.
>> Błąd odczytu uzależniony jest od tego kto czyta. Ja potrafię to zrobić
>> bardzo dokładnie.
>
> I o ile przesuwa się wskazówka po zużyciu (się) jednego litra?
Tak miedzy pol a 1mm ? Zauwazalne.
Ale czy powtarzalne ..
J.
-
234. Data: 2013-04-22 23:12:21
Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
Od: "Jaskot" <f...@g...pl>
Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
news:kl4822$deb$1@cougar.axelspringer.pl...
> I o ile przesuwa się wskazówka po zużyciu (się) jednego litra?
>
> --
> Bydlę
To zależy od kształtu zbiornika i od czułości wskaźnika. Bardzo ważny
parametr, bardzo przydatny dla pewnych kierowców. Możesz to zmierzyć.
Na pewno ci się przyda.
-
235. Data: 2013-04-22 23:26:21
Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Mon, 22 Apr 2013 23:12:21 +0200 osobnik zwany Jaskot
napisał:
> Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości
> news:kl4822$deb$1@cougar.axelspringer.pl...
>
>> I o ile przesuwa się wskazówka po zużyciu (się) jednego litra?
>>
>> --
>> Bydlę
>
> To zależy od kształtu zbiornika i od czułości wskaźnika. Bardzo ważny
> parametr, bardzo przydatny dla pewnych kierowców. Możesz to zmierzyć.
po co?
> Na pewno ci się przyda.
a do czego?
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
236. Data: 2013-04-23 00:00:48
Temat: Re: Spalanie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail j...@k...invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>>>>>> Po pierwsze 50 to nigdy nie bedzie econo, ponieważ samochód najmniej
>>>>>> pali na najwyzszym biegu i niskich obrotach. W zaleznosci od auta to
>>>>>> bedzie raczej 60 km/h i wiecej.
>>>>>
>>>>> 50ka na 4-ce nie jest odpowiednia ?
>>>>>
>>>> Odpowiednia w jakim sensie?
>>>
>>> Tym powyżej
>>>
>> Ale ja pisalem o najwyzszym biegu a czworka takowym nie jest przeważnie.
>
> No to nie wiem czemu miałby mniej palić na 5-tce niż na 4-ce
>
A nie jest tak? Chcesz powiedzieć, ze jazda np. z obrotami 2000 na 4 i 5
biegu zuzywa tyle samo paliwa?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.
I jedyne,które ma za co!" Mark Twain
-
237. Data: 2013-04-23 00:00:48
Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail f...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
>> Czyli co? np. 1/4? To chyba niezbyt dokładne wskazanie...
>> W czym to miałoby być lepsze /dokładniejsze od tankowania do pełna?
>
> Sadzę, że metoda na wskaźnik jest dokładniejsza od tankowania do pełna,
> bo wskazania wskaźnika są powtarzalne.
> Tankowanie do pełna może być dokładniejsze, gdyby tankować używając
> tylko jednego, tego samego dystrybutora, albo tankować na przelew.
>
Mam zbiornik 44 litry. Tankuje do pelna po wlączeniu rezerwy i tankuje ok
40 litrów lub wiecej na kazdej stacji.
Nie wiem o jakich mitycznych róznicach piszecie z Cavallino.
A co do wskazywania licznika - bardzo czesto przejechanie 50 km nie daje
praktycznie ruchu wskazówki. To tyle na temat dokladnosci.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,
a każdy geniusz dzieckiem." Artur Schopenhauer
-
238. Data: 2013-04-23 01:06:22
Temat: Re: Spalanie ... metoda ?
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 22.04.2013 08:56, Jaskot pisze:
> A moze taka metoda liczenia zuzycia :
> 1. Zapisuje licznik kilometrów.
> 2. Zapisuje wskaznik paliwa.
> 3. Tankuje paliwo.
> 4. Jezdze do momentu az wskaznik paliwa pokaze stan z pkt.2.
> 5. Zapisuje stan licznika kilometrów.
> 6. Ilosc paliwa z pkt.3 dziele przez przejechane kilometry.
> 7. W wyniku mam jednostkowe zuzycie paliwa.
http://motostat.pl widział kiedyś? Po ~50 tankowaniach do pełna masz
stosunkowo dokładne średnie spalanie.
-
239. Data: 2013-04-23 10:43:05
Temat: Re: Spalanie
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2013-04-22 17:04, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>>> A jak gazu używasz, to i musisz częsciej używać hamulca,
>>
>> Nieprawda.
>
> Powiedz dzieciom w przedszkolu, to może uwierzą.
> Choć pewnie o innej skali używania gazu myślisz po prostu.
>
Poza dynamicznym nabraniem prędkości i jazdą na jak najniższym możliwym
biegu przy prędkości przelotowej inną zasadą (nawet bym powiedział
najważniejszą) eco drivingu (prawdziwego) jest przewidywanie sytuacji na
drodze, żeby tego hamulca używać jak najmniej.
Próbowałem tego na szkoleniu i efekty były widoczne od razu praktycznie
bez skutków ubocznych w dynamice jazdy. Instruktor zrobił przejazd
demonstracyjny i spalił jeszcze mniej (wyraźnie) robiąc lepszą średnią
prędkość na trasie przejazdu (coś w tym stylu ta trasa wyglądała - różne
rodzaje dróg): http://tiny.pl/h8j1l
- wszystko monitorowane telemetrią na warszawskich i podwarszawskich
drogach.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
240. Data: 2013-04-23 14:41:16
Temat: Re: Spalanie
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
>Poza dynamicznym nabraniem prędkości i jazdą na jak najniższym
>możliwym biegu przy prędkości przelotowej inną zasadą (nawet bym
>powiedział najważniejszą) eco drivingu (prawdziwego) jest
>przewidywanie sytuacji na drodze, żeby tego hamulca używać jak
>najmniej.
>Próbowałem tego na szkoleniu i efekty były widoczne od razu
>praktycznie bez skutków ubocznych w dynamice jazdy. Instruktor zrobił
>przejazd demonstracyjny i spalił jeszcze mniej (wyraźnie) robiąc
>lepszą średnią prędkość na trasie przejazdu (coś w tym stylu ta trasa
>wyglądała - różne rodzaje dróg): http://tiny.pl/h8j1l
Mirku, ale mnie sie wydaje ze jezdze dosc przewidujaco, szczegolnie
znanymi trasami.
I co ? I wcale nie chce wyjsc malo :-(
J.