  • 11. Data: 2010-05-11 09:14:30
    Temat: Re: Sony to zło (EVIL) :-)
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 11.05.2010 11:00, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Otworzy się ryneka akcesorów, powstaną gripy do takich EVILi :)

    Grip o wielkości i ciężarze Canon 7D albo Nikon D300?

    wer

  • 12. Data: 2010-05-11 09:20:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Andrzej Libiszewski pisze:

    > Ależ to brzydkie ;)

    Oj, jakie ładne!
    To ja go chcę, nie chcę już pena ;)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 13. Data: 2010-05-11 09:25:12
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-05-11 10:28:10 +0200, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

    > Przychodzi obiektyw do lekarza i mowi "cos mi sie do d..y przykleilo" ;)

    No i dobrze, wreszcie coś, co po przypięciu naleśnika będzie mogło
    faktycznie zawalczyć romiarami z kompaktami.

    > Widac, ze Sony baaaardzo chcialo zrobic aparat mniejszy od Lumixa -
    > ciekawe jak toto bedzie sie trzymac w rece?

    Przednie wyoblenie wygląda na całkiem niezłe podparcie dla palców,
    gorzej z tyłu, bo kciuk też odgrywa znaczącą rolę w wygodzie trzymania.
    Trza będzie poczekać aż się pokaże w miejskich macalniach czy innych
    galeriach hadlowych.

    de Fresz

  • 14. Data: 2010-05-11 09:27:14
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 11 May 2010 11:12:55 +0200, Bartosz Mierzwiak napisał(a):

    > Tu jest jednak znacząco większa matryca niż w u4/3, obiektywy muszą być
    > większe aby mieć odpowiednie pole obrazowe.

    Nie AŻ TAK znacząco większa.

    > Zmniejszyli więc do maksimum
    > korpusy, bo to się dało. :)

    Ale jaki w tym sens?

    > Można się ewentualnie zastanawiać, czy nie lepiej jednak było zrobić
    > nieco większy korpus ze stabilizacją w body, niż powiększać obiektywy o
    > optyczną stabilizację w szkłach.

    Wtedy nie mogliby się pochwalić najmniejsym korpusem, bo stabilizacja
    jednak trochę miejsca zajmuje.

    > Ciekawe na ile tak naprawdę
    > stabilizacja powiększa szkła.

    Faktycznie, ciekawe.

  • 15. Data: 2010-05-11 09:27:38
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 11 May 2010 11:14:30 +0200, b...@n...pl napisał(a):

    > Grip o wielkości i ciężarze Canon 7D albo Nikon D300?

    Wszystko w imię ergonomii :)

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 16. Data: 2010-05-11 10:03:02
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 11 May 2010 11:27:14 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote(a):
    > Nie A? TAK znacz?co wi?ksza.

    Powierzchniowo dość dużo jednak. Na dłuższym boku matrycy to jest niby
    tylko 6mm. Ale jednak...

    > Ale jaki w tym sens?

    Czy to nie oczywiste? Żeby cały zestaw był jak najmniejszy, i jak
    najlżejszy! Sam napisałeś że to iż obiektyw wystaje poza obrys korpusu
    nie przeszkadza ergonomicznie. Więc w czym problem?

    B.

  • 17. Data: 2010-05-11 10:06:18
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    Takie refleksje mi się nasuneły po lekturze tych preview.

    Sony bardzo chciało zrobić coś, co w jakiejść kategorii będzie "naj" -
    skupili się głównie na rozmiarach. Z jednej strony fajnie, bo w tej
    dziedzinie jeszcze trochę można zrobić, aby stworzyć prawidziwe "every
    day carry", z drugiej budzi wątpliwości co do wygody używania. Ale to
    już wykażą dokładniej organoleptyczne oględziny. Choć trzeba oddać
    uczciwie - taka grubość w połączeniu z ruchomym ekranem (trochę szkoda,
    że w jednej płaszczyźnie), to naprawdę świetne osiągnięcie. In minus -
    stabilizacja w obiektywach. No i Dominik się zachwyci rozdzielczością
    ;-)

    Przy okazji po raz kolejny wyszła słabość EVILi, zwłaszcza tych z
    matrycami APSC - co z tego, że body będzie kieszonkowe, skoro kitowe
    zumy nie odbiegają za bardzo od lustrzanych? Najlepiej tu wywiązał się
    Olek, ze swoim składanym kitem, choć pewnie możnaby to rozwiązanie
    jeszcze udoskonalić. Owszem, są naleśniki, no ale to stałki i wciąż
    wybór nieoszołamiający. Owszem, można nosić aparat w jednej kiesznie, a
    obiektyw w drugiej, ale to takie trochę... nieeleganckie.
    W każdym razie wychodzi, że wciąż jeszcze jest na rynku miejsce dla
    kompaktów z mniejszą matrycą i składanymi obiektywami dla tych, którzy
    chcą często nosić aparat przy sobie bez szczególnej okazji - jak np.
    S90.

    Guzikologia w tych Soniaczach to jakaś makabryczna pomyłka - niby
    ograniczeniem jest wielkość body i ekranu, ale IMHO przegieli (z punktu
    widzenia kogoś, kto korzysta głównie z PSAM). Totalnie mnie rozwaliło
    "defocus control" w trybie zielonym - zresztą Sony nie kryje, że
    kompakciarze to główna grupa docelowa.

    Pomiar światła 247-polowy - kolejny rekord?

    Filmowanie mnie osobiście nie kręci, ale przy tej cenie i w porównaniu
    z konkurencją wygląda na całkiem niezłą propozycję.

    Ceny na starcie wyglądają całkiem sensownie, jak jeszcze trochę polecą
    za pół roku, to wogóle na rynku zrobi się ciekawie.

    Mocowanie lampy, to jakaś paranoją, podobnie wyoblenie pod statyw.

    Ciekaw jestem bardzo, jak w praktyce wyadnie 16 mm - fajna ogniskowa,
    ale rozmiary nie budzą wielkich nadziei na wysoką jakość optyczną,
    pewnie do gry wejdą modne ostatnio poprawiacze softwarowe. Ciekawostką
    są konwertery - do ekw. 20 mm i 16 mm FE.

    de Fresz

  • 18. Data: 2010-05-11 10:19:40
    Od: TomekM <t...@g...com>

    http://www.imaging-resource.com/PRODS/NEX5/NEX5A.HTM

    Pełny test.
    Przy wysokich ISO fotki praktycznie jak na Nikonie D5000/ D90

  • 19. Data: 2010-05-11 10:25:25
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 11 May 2010 03:19:40 -0700 (PDT), TomekM <t...@g...com> wrote(a):
    > http://www.imaging-resource.com/PRODS/NEX5/NEX5A.HTM
    >
    > Pełny test.
    > Przy wysokich ISO fotki praktycznie jak na Nikonie D5000/ D90

    Bo to zapewne ten sam sensor który siedzi w A450/550...

    B.

  • 20. Data: 2010-05-11 11:19:15
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 11 May 2010 12:03:02 +0200, Bartosz Mierzwiak napisał(a):

    > Powierzchniowo dość dużo jednak. Na dłuższym boku matrycy to jest niby
    > tylko 6mm. Ale jednak...

    Chyba jednak nie aż tyle. EVIL Samsunga mimo takiej samej matrycy nie razi
    armatą przyczepioną do minikorpusu.

    > Czy to nie oczywiste? Żeby cały zestaw był jak najmniejszy, i jak
    > najlżejszy! Sam napisałeś że to iż obiektyw wystaje poza obrys korpusu
    > nie przeszkadza ergonomicznie. Więc w czym problem?

    Nie napisałem, że nie przeszkadza, bo nic na temat ergonomii używania tego
    sprzętu de facto nie wiadomo.

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"