  • Data: 2017-06-29 09:56:08
    Temat: Re: Sonda lambda - nasadka z nacięciem na kabelek
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-29 o 01:35, Pszemol pisze:
    [...]

    Dobra, koniec trollowania :)

    > Widzę, że bardzo się pogubiłeś, więc Ci zacytuję oryginalny post tutaj:
    >
    > W USA mogę tylko kupić nasadkę "uniwersalną",
    > to znaczy wydrukowane jest na niej 7/8"-22mm
    > a w praktyce ma ona właśnie 7/8".

    Tak, bo to klucz calowy gdzie NORMA podaje 7/8 cala i jest to 22,22 z
    tolerancją +0,06 mm

    > 7/8" wychodzi mi 22,22mm a nie 22mm i użyta
    > na sondzie lambda mego Passata jest zbyt luźna.

    Bo śruba jest metryczna i ma łeb 22,0mm do którego pasuje klucz
    metryczny w standardzie ISO, którego rozmiar jest 22mm +0,06mm

    > Odkręcałem krzywo wkręconą sondę i byłem
    > w stanie parę razy przekręcić taką rozciętą nasadkę
    > na sondzie - sonda zostawiła widoczne znaki
    > otarcia/przeskakiwania na wnętrzu nasadki...

    Zupełnie prawidłowo. Użyłeś klucza calowego do nakrętki metrycznej,
    który jest większy i zwyczajnie "przeskoczyło" bo taka jest fizyka :)

    > Czy w Europie kupię specjalną nasadkę na taką
    > sondę która będzie ciasna, dokładnie 22mm ?

    Pytasz czy kupisz nasadkę metryczną. Oczywiście. Twoja niewiedza dotąd
    wynika iż nie znasz różnic w standardach ISO, DIN i Imperialnych :)
    Wyżej wskazałem Tobie róznicę w tych kluczach. Gdyby było inaczej to
    wszystkie klucze byłyby uniwersalne i nie byłoby podziału na metryczne i
    calowe. Nawet Ci się logika nie załączyła aby spróbować kiedyś odkręcić
    śrubę calową kluczem metrycznym. Zwyczajnie ten klucz będzie ZA MAŁY z
    uwagi że posiada skalowanie w mm a przelicznik calowy to najczęściej mm
    + ułamki mm (przykład 22,22mm)

    > A może u Was też są nasadki uniwersalne, aby
    > sobie poradzić z sondami lambda w Fordach
    > i Chevroletach jeżdzących po polskich drogach? :-)

    Nie ma czegoś takiego jak nasadka uniwersalna. To zwykła marketoidzka
    ściema. Generalnie kupiłeś klucz 7/8' czyli calowy, który ma wybite 22mm
    bo nie podaje się na kluczach calowych 22,22mm skoro już wiadomo że to
    klucz calowy. Spotkałeś kiedyś klucz metryczny z wybitymi calami?
    No to teraz masz zagadkę dlaczego nie spotkałeś :D

    Masz teraz okazję sprawdzenia suwmiarką tego co wyżej napisałem oraz
    ukojenie się przed grupą że bladego, zielonego, mglistego pojęcia nie
    miałeś o różnicach w standardach a nawet o ich istnieniu co można
    wyraźnie wyczytać w Twojej wiadomości otwierajacej wątek :)

    [ wyTŁem brednie] :)

    > A możesz mi, geniuszu, napisać, jak miałem obejrzeć zrypany gwint
    > w gnieździe sondy lambda w którym siedziała wkręcona na chama
    > sonda lambda której nie mogłem za ch&&ja pana odkręcić i przy
    > mocowaniu się z tym odkręcaniem o mało co nie ukręciłem sobie
    > całego wydechu? :-)))
    >
    > Ty najpierw oglądasz gwint a potem dopiero z niego wykręcasz sondę? :-)))))

    Wamać. PO WYKRĘCENIU oglądasz gwint na śrubie i na nakrętce, żeby nie
    spierdolić jeszcze bardziej. Nawet geniuszu nie wpadłeś na to, że gwint
    może być ścięty i siłowe dokręcanie tylko pogorszy sprawę bo zetnie
    gwint i będziesz miał problem (tak na przyszłość) dlatego należy jeszcze
    działający gwint, przegwintować na nowo. Sorry nie będę Tobie tłumaczył
    jak działa gwintownik i gdzie dokonuje się narzynanie ewentualnie
    prostowanie bo po co mam kopiować dostepne materiały z www na grupę?

    --
    LordBluzg(R)