eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSonda 2 - premiera 14.03Re: Sonda 2 - premiera 14.03
  • Data: 2016-03-15 17:24:47
    Temat: Re: Sonda 2 - premiera 14.03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pan Piotr Gałka napisał:

    >> No więc ja należę do tego gorszego sortu, który nie zgadza się z modnym
    >> dziś poglądem, że nie należy w szkołach objaśniać świata modelem Bohra,
    >> gdyż albowiem jest on nieprawdziwym. Ludzie ci szaleni, wyraziciele
    >> krytykowanego poglądu, może wiedzą na temat atomu więcej od starego
    >> Nielsa, ale tak poza tym, to nie mają wszystkich klepek w porządku.
    >>
    >> Mnie pasuje to, co powiedział Szwejk -- "nie wszyscy mogą być mądrzy".
    >> Zgadzam się też bez reszty z dalszymi konkluzjami -- "bo gdyby wszyscy
    >> ludzie byli mądrzy, to na świecie byłoby tyle rozumu, że co drugi
    >> człowiek zgłupiałby z tego". Wyżej wzmiankowanych już to dotknęło.
    >
    > Jeśli komuś faktycznie tak odbiło (nie słyszałem), że chce wyeliminować
    > przybliżone modele z nauczania to najpierw trzeba by chyba spadające
    > jabłko opisywać zagięciem czasoprzestrzeni (o ile się nie mylę, bo
    > słabo to ogarniam).

    A ja niestety słyszałem. O jabłku też, że nie wolno o tym mówić jak to
    pan Newton sobie kombinował, tylko należy wyraźnie zastrzec, że to jest
    nieprawda. Z takimi trudno o czymś rozmawiać.

    Towarzysko, to ja gadam z różnymi. Kiedyś na przykład gwarzyliśmy
    z psychologiem. Tłumaczył o co chodzi w tych wszystkich dys-cośtam.
    Z jego praktyki wynikało, że najwięcej trudności szkolnych przysparza
    taka przypadłość, która zaciera różnicę między rzeczami ważnymi,
    a nieważnymi. Ktoś taki probuje wszysto zapamiętać, wszystko zapisać
    a tak się nie da. Wezwany do odpowiedzi mówi po kolei co wie, więc
    może zacząć od jakichś szczegółów (o których nie wie, że nie są
    tak istotne). Więc sprawia wrażenie nieprzygotowanego nieuka, który
    cos inprowizuje, więc dasaje najwyżej dwa z plusem.

    Trudno z kogoś takiego zrobić na przykład inżyniera, bo bedzie liczył
    skrócenie relatywistyczne pociągu (czytał o tym książkę w szkole
    podstawowej, zapamiętał sobie). Albo myślał o orbitalach przy
    zobojętnianiu kwasu zasadą. Ale da się, ciężką pracą można wyciągnąć
    z każdego dys-cośtam. Tylko dlaczego ci, których nie udało się
    zreedukować muszą wypowiadać się na temat progrsmów nauczania dla
    kolejnych pokoleń?

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: