eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySmiertelny wypadek w KliniskachRe: Smiertelny wypadek w Kliniskach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <2...@g...com>
    <p08p23$a4m$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <p08qd2$bbp$1@node1.news.atman.pl> <p...@m...org>
    <p08u2a$59o$1@node2.news.atman.pl> <8hcq7r09njvo$.dlg@myjk.org>
    <p0911q$8ag$1@node2.news.atman.pl>
    <b...@4...com>
    <p091fh$8lo$2@node2.news.atman.pl>
    <g...@4...com>
    <p09j9u$470$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@4...com>
    <p09mcb$759$2@node1.news.atman.pl>
    <5a2922f0$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <5a2940c4$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <e...@g...com>
    <5a2950ea$0$5147$65785112@news.neostrada.pl> <p0cnpt$6a1$1@dont-email.me>
    <e...@g...com>
    <5a2a62d6$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    In-Reply-To: <d...@g...com>
    Subject: Re: Smiertelny wypadek w Kliniskach
    Date: Fri, 8 Dec 2017 12:11:00 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 89
    Message-ID: <5a2a7347$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.95.191
    X-Trace: 1512731463 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 645 83.26.95.191:57888
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 3608523058
    X-Received-Bytes: 5443
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2620395
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:d7ab19fc-e289-4eb1-bcad-0fafa4a6e009@go
    oglegroups.com...
    >--Procenty zle policzyles :-)
    >to bylo uproszczenie
    >--Jechal szybciej niz 130, wiec placi ?

    >umyslne spowodowanie wypadku to inna bajka

    A jak udowodnisz ze umyslne ? Nie zauwazylem, a martwe pole w
    lusterkach pomoze :)


    >>>--No i gdzie cala dyskusja jaka predkosc jest w koncu dozwolona w
    >>>kraju - 130 czy wiecej ?
    >nie ma limitu ale przy wypadku powyzej 130 km/h bedzie wspolwina
    >chyba ze udowodnisz ze konsekwencje sa takie same gdybys nie
    >przekroczyl granicy
    >Wird ein Kraftfahrer, der die Richtgeschwindigkeit von 130 km/h
    >überschritten hat, ohne eigenes Verschulden in einen Unfall
    >verwickelt, so haftet er anteilig für den >Unfallschaden, es sei
    >denn, er weist nach, dass es auch bei einer Geschwindigkeit von 130
    >km/h zu dem Unfall mit vergleichbar schweren Folgen gekommen wäre.[2]

    Nadal nie rozumiesz przykladu.
    Jade sobie lewym pasem 140. Ktos z prawego zmienia pas i wyjezdza mi
    tuz przed maske.
    A jedzie 130, no niech bedzie 129

    Jakbym jechal 130, to by wypadku nie bylo, ale jechalem 140 wiec ja
    jestem winny.
    Cos nie wierze :)

    Inny przyklad - jade 140, ciezarowka mi zajezdza droge. Nie zdolalem
    wyhamowac i zderzak uszkodzony.
    Niewiele zabraklo.
    A biegly liczy, ze jakbym jechal 130, to bym dal rade. Wiec jestem
    winny.

    Poprzednio pisales o tych 3 sekundach, i to ma znacznie wiecej sensu.
    Moze po prostu niemieccy sedziowie pamietaja o tej zasadzie, ale
    stosuja ja z wiekszym rozsadkiem :-)
    I nie poluja na tych, co jada 140 czy 150, ale na tych, co jada 250
    :-)

    Choc chodzi mi po glowie sprawa Turbo Rolfa i mam pewne watpliwosci co
    do rozsadku niemieckich sedziow.
    A moze rozsadek dobry, ale sprawiedliwosc jakas taka socjalistyczna
    :-)

    >--Zapewne ... ale wpisali w polise zakaz przekraczania 130 ?
    >lepiej nie zaczynaj tego tematu bo jakis szpieg z TU moze to czytac i
    >wpadnie na szatanski pomysl podwyzki dla tych co chca latac po
    >Niemczech bez limitu :-)

    U nas juz kiedys probowali, ale im przeszlo, moze klienci rezygnowali
    :-)

    Tak czy inaczej - jesli nie ma prawnego ograniczenia, to na jakiej
    podstawie uznac, ze nie wolno 130 przekroczyc ?

    Bedzie sprawa w sadzie, przyznaja ci 30% winy, o tylez mniej
    ubezpieczyciel z AC wyplaci, plus zwyzka na OC i wszyscy beda
    zadowoleni :-)

    >--Ale moze to jest jakas droga, zeby 200 nie przekraczali
    >nie ma nic w zlego jak lecisz 200 i lepiej na autostradzie o ile masz
    >swiadomosc co stanie sie w razie wypadku,
    >niemiecki ustawodawca pozwala na szybka jazde pod warunkiem
    >zachowania ostroznosci

    A co mi da ostroznosc, jak mi baba droge zajedzie nie dajac czasu ani
    miejsca na hamowanie ?
    Moge jechac 200, pod warunkiem ze nikt inny nie jedzie ?
    To tak w Niemczech nie dziala w praktyce :-)

    >a polski daje limit 140 km/h wiec sam ocen co jest lepsze i co lepiej
    >funkcjonuje

    Nasze autostrady zdaje sie dosc bezpieczne, ale to trudno rzetelnie
    porownac z powodu roznych warunkow i ilosci.
    No i w Niemczech czesto ruch bedzie taki, ze 140 nie pojedziesz :-)

    Za to prawde mowiac ... taki tirman czy baba jadaca 90, moze miec
    problem z ocena odleglosci jak ktos sie zbliza 250.
    Wiec moze ten limit nie jest taki zly - tylko jaki - 130, 140, 150,
    180, 200 ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: