eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleSmarowanie piasty? › Re: Smarowanie piasty?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
    lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MIS
    MATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder2.cambriumusenet
    .nl!feed.tweaknews.nl!postnews.google.com!news2.google.com!border1.nntp.dca.gig
    anews.com!nntp.giganews.com!novia!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    References: <4be50bc5$0$17106$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@n...onet.pl> <hs3o65$lr1$1@inews.gazeta.pl>
    <hs4gcv$bbt$1@inews.gazeta.pl> <hs5tdo$4eq$1@inews.gazeta.pl>
    <hs62ss$ls0$1@inews.gazeta.pl>
    <4be69872$0$17094$65785112@news.neostrada.pl>
    <hs6bk0$l4d$1@inews.gazeta.pl>
    <4be6b7ad$0$17094$65785112@news.neostrada.pl>
    <hs6qrm$dgj$1@inews.gazeta.pl>
    <4be6fdf1$0$17090$65785112@news.neostrada.pl>
    <hs731m$g6q$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <hs731m$g6q$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Smarowanie piasty?
    Date: Sun, 9 May 2010 23:09:06 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Lines: 102
    Message-ID: <4be72474$0$2592$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.20.121.174
    X-Trace: 1273439348 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2592 83.20.121.174:49817
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:622204
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Tytus" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:hs731m$g6q$...@i...gazeta.pl...
    >> A 2RS? Przypomne - polecane przez moje fiszki.
    >
    > Przeczytaj o co zapytales - z podkresleniem

    Zapytalem z podkresleniem o lozysko bez uszczelnienia, oraz przy okazji (bez
    podkreslenia) o lozysko z uszczelnieniem gumowym.

    > Ale widac ze mamy u nas i u was inne euro - u nas dzis stoi 4,17. Wiec wg
    > Twojej artmetyki 12,51<10 nie wspominajac ze 16,7<10
    > oczywiscie zeby ta matematyka sie zgadzala nalezy zamowic te lozyska
    > gdzies w DE i zaplacic 5 czy 10 ojro za wysylke.

    Nie sprawdzalem po ile euro. Ostatnio kupowalem po 3,8.

    > *** Ale na pocieszenie powiem, ze znalezienie 6203 ponizej 10zl juz
    > problemu zadnego nie stanowi.
    >
    > I polecisz koledze 6203 do piasty R1???

    Nie mam wlasnych fiszek, wiec pogooglalem i nie polece 6203. Polece 6004 2RS
    (przod) i 6205 2RS (tyl) - bo takie maja byc. Niezaleznie od producenta.
    Zreszta nie wiem co oznaczenie (zgodne z norma) ma wspolnego z tym czy
    polece czy nie polece koledze do piasty do R1. Moge zareklamowac firme, ale
    wymiary i parametry ustala producent i tu nie ma co polecac.

    > Nie napisalem ze kolega ma kupowac lozysko w ASO - ma kupic dobre.

    Aha - tu nie skumalem, Mea culpa.

    > Nie takie jakie koledzy precle mu polecaja za 2 czy 7 pln.

    Firmowe 6203 da rade za 7;)

    > Nie znam rynku lozysk tocznych ale slyszalem ostrzezenia od sprzedawcow. I
    > mialem w rekach nowe lozyska z wyraznie wyczuwalnym luzem hurgoczace jak
    > silnik kawasaki.

    Nie mialy przypadkiem w oznaczeniu wlasnie literki C? Spotkalem kilka takich
    lozysk, ktore na kartce doklejonej do papieru mialy pelne oznaczenie
    (wszystkie RS'y, Z'ty, C'ty, itd.), a na biezni bylo tylko glowne oznaczenie
    (tylko cyfry).

    > I montowalem lozysko stozkowe w ktorym zewnetrzna bieznia sie wygiela
    > podczas montazu. Bylo wlasnie z rosji.

    To faktycznie lipa. Ale na pocieszenie powiem, ze mi w puszce lozysko w
    tylnym kole padlo po 5kkm, a byl to oryginalny FAG za spore pieniadze -
    montaz byl do dupy (lozysko stozkowe i zbyt mocno dokrecone).

    > Jak juz pisalem nie wiem jak jest z lozyskami - za to widzialem dzis nowe
    > dresy Nike po 55 pln na bazarze. Myslisz ze chinole obrazili sie na ew
    > zyski z podrabiania akurat tych znakow towarowych???

    Taniej i oplacalniej podrabiac dresy. Jest duze zapotrzebowanie. Lozyska w
    duzych ilosciach kupuja firmy, a te raczej nieswiadomie nie kupuja lipy
    (czyli jak ma byc gowno to sie kupuje tanie, a jak ma byc dobre to sie
    kupuje od pewnego producenta/importera).

    > Wstrzasajacy skrot myslowy, moja rosyjska suwmiarka jest dokladniejsza od
    > mojej chinskiej suwmiarki - w zwiazku z tym rosyjskie lozyska sa dobre...

    Moja chinska suwmiarka jest "made in eu"... wiem, ze fakt, ze jest tak
    napisane o niczym nie swiadczy (=>aluminiowe odlewy karcherow i valeo ze
    znaczkiem "made in germany" odlewane przez firme moneva w Świebodzicach).
    Ale znajdz mi rownie dokladna suwmiarke do 350mm. Ciezko bedzie - powaznie
    mowie.

    Nie ma co uogolniac, ze co z chin/rosji to gowno (np. porcelana/kalasznikow)
    ;)

    > Nie zycze Ci zebys kiedys mial mozliwosc sprawdzenia co n.p. taki
    > odklejony klocek moze spowodowac w motocyklu.

    Mialem mozliwosc. Predkosc niewielka ~80km/h i bylo to na MZ'cie. Skonczylo
    sie na panicznym hamowaniu, ale odleciala sama okladzina - reszta zostala,
    wiec hamowala blacha o blache (z jednej strony), oraz klocek o blache (z
    drugiej). Mysle, ze przy wiekszej predkosci bym sie posral, ale tak czy siak
    nie zostajesz 100% bez hamulcow i kolo tez w miejscu sie nie blokuje. Tak
    wiec taka awaria jest grozna, ale nie z natychmiasowym skutkiem smiertelnym,
    podobnie jak:

    > zatarte lozysko w kole. W motocyklu ktoremu moze zdarzyc sie przekroczenie
    > o 100 km/h

    Nigdy nie spotkalem ani jednego lozyska, ktore by sie zatarlo na amen
    natychmiast bez wczesniejszych sygnalow. IMHO jak ktos chce tanio to niech
    wymienia na najtansze - na 100% nie bedzie tak trwale jak lozysko dobrej
    firmy, ale szanse na to, ze sie zatrze ze skutkiem w postaci:
    - zablokowanie kola
    - nagle, mocne i gwaltowne drgania kola, ktorych wczesniej nie bylo
    - nagle pojawienie sie bardzo glosnych szumow, bez wczesniejszego pojawienia
    sie cichych szumow
    - itd.

    Sa IMHO zerowe.

    --
    pzdr:
    Ivam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: