    From: "Tytus" <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Smarowanie piasty?
    Date: Sun, 9 May 2010 21:39:43 +0200

    Siemka
    *** "Ivam"
    A 2RS? Przypomne - polecane przez moje fiszki.

    Przeczytaj o co zapytales - z podkresleniem

    ***W Chrzanowie na ul. Szpitalnej. Nie pamietam nr, ale sa dosc dobrze
    zaopatrzeni. Zreszta mozesz kupic na ebay'u (widzlem FAG'a za 3euro, ale
    musze przyznac, ze cena normalna oscyluje w granicach 4 euro). Dla chcacego
    nic trudnego:)

    Mozesz pisac co chcesz, bo nie mozna tego sprawdzic na tej Szpitalnej.
    Ale widac ze mamy u nas i u was inne euro - u nas dzis stoi 4,17. Wiec wg
    Twojej artmetyki 12,51<10 nie wspominajac ze 16,7<10
    oczywiscie zeby ta matematyka sie zgadzala nalezy zamowic te lozyska gdzies
    w DE i zaplacic 5 czy 10 ojro za wysylke.
    Dla przypomnienia mowimy tu o firmowych lozyskach

    *** Ale na pocieszenie powiem, ze znalezienie 6203 ponizej 10zl juz problemu
    zadnego nie stanowi.

    I polecisz koledze 6203 do piasty R1???

    ***A tak na serio - moze z ta 10 to troche przesadzilem (mam stary katalog),
    ale tak czy siak sporo taniej niz w serwisie. Jutro zadzwonie do yamahy i
    sie zapytam org. do fazera.

    Nie napisalem ze kolega ma kupowac lozysko w ASO - ma kupic dobre. Nie takie
    jakie koledzy precle mu polecaja za 2 czy 7 pln.
    Przesadziles - jak znakomita wiekszosc w tym watku, dobrze ze choc masz na
    tyle odwagi zeby sie do tego przyznac.

    *** Na to trzeba uwazac, bo wszyscy wiemy, ze rynek podrabianych lozysk jest
    > jednym z najwieszych, zaraz potem obrabiarki CNC, pojazdy samochodowe,
    > wlasnosci intelektualne, odziez i urzadzenia elektroniczne.

    Nie znam rynku lozysk tocznych ale slyszalem ostrzezenia od sprzedawcow. I
    mialem w rekach nowe lozyska z wyraznie wyczuwalnym luzem hurgoczace jak
    silnik kawasaki. I montowalem lozysko stozkowe w ktorym zewnetrzna bieznia
    sie wygiela podczas montazu. Bylo wlasnie z rosji.

    *** Naprawde spotykasz tak wiele lozysk w pudelku SKF i z napisem na jeden z
    biezni, ktore sa 100% podrobkami?

    Jak juz pisalem nie wiem jak jest z lozyskami - za to widzialem dzis nowe
    dresy Nike po 55 pln na bazarze. Myslisz ze chinole obrazili sie na ew zyski
    z podrabiania akurat tych znakow towarowych???

    *** Co masz do produktow zza wschodniej granicy? Mam np. suwmiarke,
    sprawdzana w
    > labolatorium i jest lepiej wyskalowana niz np. yato

    Wstrzasajacy skrot myslowy, moja rosyjska suwmiarka jest dokladniejsza od
    mojej chinskiej suwmiarki - w zwiazku z tym rosyjskie lozyska sa dobre...

    ***Cena (w przypadku lozyska) nie jest jedynym wyznacznikiem jego jakosci.
    > Jeszcze nigdy nie spotkalem lozyska, ktore by sie od razu w miejscu
    > rozsypalo. Zmniejszona trwalosc i szybsze oznaki zuzycia tak, ale
    > zagrozenie dla bezpieczenstwa? Nie wydaje mi sie. Klocki hamulcowe predzej
    > (spotkalem sie z np. odklejona okladzina), ale nawet te najtansze w
    > wiekszosci przypadkow hamuja (jedne gorzej, drugie lepiej).

    Nie zawsze to co drogie jest najlepsze, ale nigdy nie zdarza sie zeby to co
    tanie bylo najlepsze.(za wyjatkiem Wina)
    Nie zycze Ci zebys kiedys mial mozliwosc sprawdzenia co n.p. taki odklejony
    klocek moze spowodowac w motocyklu. Podobnie jak zatarte lozysko w kole. W
    motocyklu ktoremu moze zdarzyc sie przekroczenie o 100 km/h

    --
    Tytus
    żółta motorynka