    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 10 Jun 2020 07:42:30 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Słuchawka domofonowa (unifon) - pytanie o buzzer
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 10 czerwca 2020 16:15:12 UTC+2 użytkownik Krystek napisał:
> [...]
    podniesionej słuchawce. W jednym poście piszesz, że podniesiona słuchawca potafi
    przydzwonić w ucho - a w drugim, że nie.

    > Hej. Chodziło mi o to, że jak ktoś dzwoni do sąsiadów to słychać w
    > słuchawce - przy podniesionej słuchawce sygnał dzwonienia z unifonu
    > sąsiada i on nie ogłusza.

    Nie z unifonu sąsiada, tylko z kasety - no chyba że masz taką kasetę, że jak się na
    dole naciska przycisk, to nic nie słychać w głośniku kasety.

    Ale pisałeś co innego:
    "Jest jeszcze jedna sprawa: gdy ktoś dzwoni domofonem (naciska guzik w
    kasecie) to często po podniesieniu słuchawki dalej słychać dzwonek, więc
    może się zdarzyć (i zdarzało się), że po przyłożeniu słuchawki do ucha
    można było zostać ogłuszonym. Nie jest to przyjemne. Czy po podniesieniu
    słuchawki z widełek unifon powinien wyłączać dzwonek w słuchawce? Bo
    chyba jedynie przez głośnik słuchawki jest sygnalizacja? "

    Z tego zrozumiałem, że podnosisz słuchawkę z widełek - a ona dalej potrafi tak
    zatrąbić wywołaniem (już trzymana przy uchu), jakby na widełkach leżała.

    > Tak samo słychać, przy odłożonej słuchawce,
    > gdy ktoś dzwoni do innych lokatorów.

    O, to już jest bardzo dziwne - albo słyszysz to jednak przez ścianę, albo masz unifon
    "ztunowany" w jeszcze inny sposób - głośnik słuchawki jest na stałe podłączony do
    linii "głośnik" w pionie, niezależnie od tego, czy słuchawka jest położona na
    widełkach czy zdjęta.
    Ale nadal słyszysz nie wywołanie jakiegokolwiek unifonu, tylko to, co na dole odgrywa
    kaseta dla osoby wciskającej przycisk (inna sprawa, że dźwięk zapewne taki sam - ale
    nie tan sam ;).