  • 11. Data: 2015-05-12 21:40:42
    Temat: Re: Słuchawka BT - pytania
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 12 May 2015 19:02:50 +0200, Antek napisał(a):

    > Dziękuję za odpowiedź.

    > Nie wiem czy dobre wnioski wyciągam z tej dyskusji, ale wygląda
    > na to, że nie ma problemu z współpracą słuchawki z BT "wbudowanym",
    > np. w smartfonie (czy w 7-letnim laptopie też?), natomiast jest problem
    > ze współpracą z donglami, im starszymi, tym większy. Czy tak?
    > Czy zatem są w sprzedaży komplety słuchawka BT + dongle, który
    > na pewno z nią współpracuje?
    > Czy każda słuchawka BT jest wyposażona w mikrofon?
    >
    > Pozdrawiam
    > Antek

    Osiem lat temu nabyłem laptopa bez BT. Z miejsca nabyłem do niego dongla BT
    i używałem go do myszy, komunikacji z telefonem i słuchawek (stereo z
    mikrofonem). Średnio co dwa lata łamie tego dongla wkładając lapka do
    pecaka i kupuje następnego. Zawsze najtańszego dostępnego. Nigdy nie miałem
    problemów ze sparowaniem ze słuchawkami i myszą. Z telefonem gorzej, ale
    przy nowych telefonach z andkiem i wifi nie ma takiej potrzeby. Słuchawki
    też dwa razy wymieniałem. Zawsze stereo + mikrofon i najniższa cena. Teraz
    używam BH58 (~100 zet).

  • 12. Data: 2015-05-12 22:32:07
    Od: "Antek" <n...@p...pl>

    > Teraz używam BH58 (~100 zet).

    Przepraszam, że nie napisałem o tym wcześniej,
    już przy wcześniejszych propozycjach, ale wolałbym
    słuchawkę wkładaną do ucha, a nie słuchawki
    z pałąkiem na głowę.
    Z pewnych powodów wolałbym, żeby używanie
    słuchawki było dyskretne.

    Pozdrawiam
    Antek

  • 13. Data: 2015-05-12 23:03:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.05.2015 o 22:32, Antek pisze:

> [...]
    > słuchawkę wkładaną do ucha, a nie słuchawki
    > z pałąkiem na głowę.
    > Z pewnych powodów wolałbym, żeby używanie

    większość słuchawek BT wkładanych do jednego ucha niema profilu a2dp,

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Profile_systemu_Bluetoo
    th

    czyli słuchania mp3. kupując taką słuchawkę, upewnij się ze ma profil
    a2dp. Taki profil mają urządzenia które wkładasz do jednego ucha - jak
    najzwyklejszy zestaw do rozmów przez telefon, ale do niego, dodatkowo da
    się wetknąć drugą słuchawkę - do drugiego ucha. Moja żona z czymś takim
    biega, ale drugiej słuchawki nie użyła jeszcze nigdy:)
    kolejna możliwość to "breloczek" na szyję w którym jest elektronika BT i
    bateria. z niego wystają dwie słuchaweczki na kabelkach. dlamnie bez
    sensu - bezprzewodowe słuchawki z kablem, ale Tobie może spasuje

    ToMasz

  • 14. Data: 2015-05-13 14:03:26
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Antek naskrobał(a):

    > Nie bardzo rozumiem, to gdzie tego dongla z kompletu wkładasz przy
    > korzystaniu
    > z komórki?

    Dongla miłem włożonego do komputera, port USB. Działało to jako nadajnik
    BT. Chciałem sobie sparować słuchawke z donglem żeby dzwięki z komputera
    odtwarzać na słuchawce, niestety nie dało się. Natomiast świetnie działa
    przy sparowaniu z komórką, wszystkie dźwięki odtwarzane są perfekcyjnie.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Szybkościomierz samochodu Bormanna pokazywał 80 km/h. Obok szedł Stirlitz

  • 15. Data: 2015-05-13 18:47:24
    Temat: [OT] Re: Słuchawka BT - pytania
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-05-12 o 14:12, Antek pisze:

    > Bardzo proszę o rady.

    Ze swojej strony dodam, że profile Bluetooth chyba nie nadążają za
    parametrami połączeń telefonicznych. Ja na przykład mam Plantronicsa
    Marquee 2 M165 i mam takie spostrzeżenia:

    Przy sparowaniu z PCtem i użyciu Skype'a automatycznie jest używany
    profil telefoniczny (o wąskim paśmie przenoszenia) mimo tego, że sam
    Skype przy użyciu karty dźwiękowej używa szerszego pasma przenoszenia.
    Czyli na słuchawce BT spada jakość połączenia.

    Drugi problem o podobnym charakterze: Gdy odbieram połączenie
    bezpośrednio na smartfonie, również w niektórych przypadkach stosowane
    jest szersze pasmo częstotliwości. Gdy zaś w ramach tej samej rozmowy
    przejdę na słuchawkę BT, jakość audio ulega degradacji.

    Reasumując, przydałby się dodatkowy profil HFP, aktywowany w przypadku
    gdy możliwe jest uzyskanie wyższej jakości audio.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2015-05-16 09:55:02
    Temat: Re: [OT] Re: Słuchawka BT - pytania
    Od: "Antek" <n...@p...pl>

    Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    Widzę, że sprawa wymaga jeszcze zastanowienia z mojej
    strony.
    Na razie znalazłem starą słuchawkę (ze słabo działającym
    mikrofonem) z długimi kablami.

    Pozdrawiam
    Antek

  • 17. Data: 2015-05-27 08:24:08

    NTG (telefonia.gsm), ale zależy od konkretnego aparatu komórkowego, u mnie BT działa
    z różną jakością z różnymi aparatami
    telefonicznymi, przy czym generalnie im nowszy model komórkowca tym lepiej BT działa.

    Jak dla mnie bardzo denerwująca jest 0,5-1 sek. (przerwa) cisza po odebraniu
    połączenia telefonicznego, przyzwyczaiłem się odbierać
    rozmowę, wstrzymywać na chwilę głos i dopiero "halo, słucham', ale nie tak powinna ta
    technika BT wyglądać

    -----