  • 1. Data: 2011-07-31 19:13:56
    Temat: Słowacja - na co zwrócić uwagę (GPS, etc)
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Wybieram się do Zakopanego. Planuję też 1 dniową wycieczkę na Słowację
    (Poprad).
    Czy przepisy dotyczące umieszczenia GPS-a na przedniej szybie dalej są
    aktualne i ichniejsi policjanci się tego czepiają? Niby nie można było
    umieszczać odbiornika w polu widzenia kierowcy, więc jak przyczepie do
    bocznej szyby, albo gdzieś na górze/dole w rogu przedniej szyby to powinno
    być OK?

    Do tego kojarzę jeszcze obowiązek posiadania kamizelek odblaskowych w ilości
    równej liczbie pasażerów i do tego przewożone muszą być one w kabinie. Co do
    reszty (apteczka, gaśnica), to powinny obowiązywać przepisy z kraju
    rejestracji auta (chociaż władza przyczepić się zawsze może).

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 2. Data: 2011-07-31 20:11:19
    Temat: Re: Słowacja - na co zwrócić uwagę (GPS, etc)
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > kabinie. Co do reszty (apteczka, gaśnica), to powinny obowiązywać przepisy
    > z kraju rejestracji auta (chociaż władza przyczepić się zawsze może).
    Jeżeli chcesz powoływać się na Konwencję Wiedeńską, to bądź konsekwentny.
    Skoro kamizelki nie
    są obowiązkowe w Polsce, to na Słowacji dla Polaka także.
    Zwiedzam tamte rejony prawie co roku (jak pogoda nie dopisuje w Polsce) i
    nie zdarzyło mi się być kontrolowanym.
    Na wszelki wypadek zabierz jedną kamizelkę (w przestrzeni pasażerskiej ! ),
    komplet żarówek, apteczkę (koniecznie z gumowymi rękawiczkami do kompletu
    ! ), trójkąt odblaskowy.
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 3. Data: 2011-07-31 20:11:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 31 Jul 2011 20:11:19 +0200 osobnik zwany WOJO wystukał:

    bzdura

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2011-07-31 20:20:30
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Dnia pięknego Sun, 31 Jul 2011 20:11:19 +0200 osobnik zwany WOJO wystukał:

    > bzdura
    Rozwiń proszę tak pięknie zapoczątkowaną myśl.
    WOJO

  • 5. Data: 2011-07-31 20:22:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 31 Jul 2011 20:20:30 +0200 osobnik zwany WOJO wystukał:

    > Rozwiń proszę tak pięknie zapoczątkowaną myśl. WOJO

    mylisz wyposażenie samochodu z obowiąkiem łażenia po szosie w kamizelce.

  • 6. Data: 2011-07-31 20:29:21
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > mylisz wyposażenie samochodu z obowiąkiem łażenia po szosie w kamizelce.
    Naprawdę ?
    Ciekawe....
    WOJO

  • 7. Data: 2011-07-31 20:31:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 31 Jul 2011 20:29:21 +0200 osobnik zwany WOJO wystukał:

    > Naprawdę ?

    naprawdę.

  • 8. Data: 2011-07-31 20:49:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 31-07-2011 o 20:20:30 WOJO <s...@a...unknown.hehe> napisał(a):

    > Rozwiń proszę tak pięknie zapoczątkowaną myśl.
    > WOJO

    Nie możesz wyjść z samochodu na autostradzie bez założonej kamizelki
    odblaskowej. To czy jest wymagana w PL - czy nie, nie ma tu znaczenia.
    W niektórych krajach gdy masz awarię samochodu na drodze - musisz mieć
    rozłożone dwa trójkąty ostrzegawcze - z przodu i z tyłu - za brak któregoś
    jest spory mandat. Gdy musisz prowadzić w okularach - w samochodzie
    powinieneś mieć zapasowe (lub szkła) itd.

    Lepiej (rozsądniej) jest zapoznać się z przepisami kraju, po którym
    zamierzasz się poruszać.

    Pzdr
    TG

  • 9. Data: 2011-08-01 07:38:05
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    A nie lepiej zapytać nawet mailowo w ich konsulacie w Warszawie ?
    Ja tak kiedyś zrobiłem to co mi odpowiedzieli wydrukowałem i miałem przy sobie
    jakby sie jakis nadgorliwy przyczepił. Naszczęscie nie było nadgorliwych.
    Jak już będą cie kontrolować to co powiesz, że na grupie ci ktoś tak napisał, że
    nie trzeba ? Albo będziesz zasłaniał sie w niedzielne popołudnie konwencją ? A
    co to będzie obchodziło jakiegoś policjanta przy drodze, który może nie będzie
    znał takich przepisów. I co mu wtedy zrobisz ? Weżmiesz mandat i bedziesz mógł
    sie odwoływać. ;)

  • 10. Data: 2011-08-01 16:44:28
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-31 19:13:56 +0200, "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> said:

    > Czy przepisy dotyczące umieszczenia GPS-a na przedniej szybie

    Nie ma takich przepisów.

    > dalej są aktualne i ichniejsi policjanci się tego czepiają?

    Tak, policjanci nadal czepiają się obcokrajowców.

    > Niby nie można było umieszczać odbiornika w polu widzenia kierowcy,

    Więc trzeba zamocować do przedniej szyby tak, żeby było normalnie, a
    nie jak robią to głąby - zasłaniając sobie widok.
    I w każdym samochodzie da się to zrobić...
    ...zgodnie z instrukcją.

    > więc jak przyczepie (...) gdzieś na górze/dole w rogu przedniej szyby
    > to powinno być OK?

    Tak.

    > Do tego kojarzę jeszcze obowiązek posiadania kamizelek odblaskowych w
    > ilości równej liczbie pasażerów i do tego przewożone muszą być one w
    > kabinie.

    To kosztuje grosze i nie zajmuje miejsca. Nie ma się nad czym
    zastanawiać - lepiej jednak nie dać się zabić czy skroić z pieniędzy...

    --
    Bydlę