    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ślamazarne dodatnie sprzężenie zwrotne....
    Date: Mon, 17 Aug 2020 11:48:29 +0200

    W dniu 2020-08-17 o 06:33, J.F. pisze:

    > A pamietasz takie upaly 10 lat temu ?

    Z dzieciństwa pamiętam (mieszkaliśmy kilkaset metrów od plaży), że koło
    godziny 17-ej to już się na plaży nie dawało wytrzymać z zimna. I to nie
    czasem, a zawsze. Koło 17-ej to już zastawały na plaży tylko niedobitki.
    A dziś to o 20-ej jeszcze tłum.

    > Topienie lodu troche zajmie, podgrzanie oceanow na glebokosci paru km tez.

    Tu nie wiem na jaką głębokość trzeba podgrzać. Na lądzie to jest ponoć
    tak, że kilka metrów pod powierzchnią temperatura już jest stała. Może
    to oznacza, że atmosfera może być cieplejsza (w sensie wieloletnim) bez
    konieczności od razu podgrzewania ziemi na te kilka metrów w głąb.
    Ziemia podgrzeje się później.
    Z wodą myślałbym tak samo - że się niewiele miesza, gdyby nie te prądy
    oceaniczne.
    P.G.