  • 11. Data: 2011-07-13 09:02:55
    Temat: Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Hipcio" datowanym 12 lipca 2011 (23:37:22) napisano:

    > pojezdzij trochę aż się dotrą. W tej chwili prawdopodobnie cały układ się
    > trochę rozregulował, a przód ma wpływ na tył i odwrotnie, bo to samo
    > ciśnienie rozpycha przednie cylinderki jak i tylne. Wystarczy że
    > samoregulator na bębnach nie działa dobrze ( co jest bardzo częste) i może
    > być wpływ na ręczny

    A co ma linka hamulca postojowego do cylinderków i docierania
    przedniego zestawu hamulcowego? Przecież to są zupełnie oddzielne
    układy (hydrauliczny i mechaniczny)

    --
    Javelin
    Kraków

  • 12. Data: 2011-07-13 11:28:36
    Od: Stachu Gdansk <s...@g...com>

    W dniu 2011-07-12 22:18, Filip KK pisze:

    > Jak chcesz sprawdzić układ hamulcowy i ew. go naprawić, daj maila.

    Aktualnie jestem nie przy kasie, więc dzięki. Ty prowadzisz jakiś
    warsztat? Pytam tak na przyszłość ewentualnie.

  • 13. Data: 2011-07-13 22:52:01
    Od: "Hipcio" <h...@y...com>

    Użytkownik "Javelin" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    >A co ma linka hamulca postojowego do cylinderków i docierania
    > przedniego zestawu hamulcowego? Przecież to są zupełnie oddzielne
    > układy (hydrauliczny i mechaniczny)

    napięcie linki hamulcowej wpływa na luz szczęk a zatem na ilość płynu
    hamulcowego w tylnych cylinderkach któr mogą być rozepchane lub skurczone.
    To z kolei może wpływać na to ile ciśnienia trafia na przednie hamulce. Ale
    rzeczywiscie to przypadek odwrotny niż opisuje autor.

    Duża ilość płynu idąca na przednie tarcze (niedotarte klocki) może powodować
    mniejsze dociskanie szczęk tylnych ( i ich słabsze napięcie) no i to moze
    się jakos wiązać z ręcznym