  • 81. Data: 2017-10-26 12:29:00
    Temat: Re: Skynet coraz blizej
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:cf32f1ff-602a-406b-92d9-f49819fcbe7f@go
    oglegroups.com...
    >--Raczej lobby motoryzacyjnego. Nie sądzę, żeby rozsądny kierowca
    >mógł wyrażać sprzeciw wobec zmniejszania zagrożenia na drodze.
    >dokladnie, brak limitu na autostradach w Niemczech to sprawka lobby
    >niemieckich motokoncernow
    >http://www.zeit.de/2017/33/verkehrspolitik-tempolim
    its-autobahn-deutschland-gefahr
    >Niemcy (oczywiscie przypadkowo) znalezli sie w towarzystwie takich
    >krajow jak Afganistan, Haiti czy Somalia ktore tez nie maja limitow
    >na autostradach moze dlatego ze nie >maja autostrad :-)
    >korupcja wsrod niemieckich politykow jest faktem,
    >ochrona srodowiska tez ma na nich oko,

    ale to tez politycy :-)

    > taki Q7 3.0 idacy 200 km/h truje bardziej niz zastep miejskich
    > popierdulek z silnikiem ponizej 1L a mimo to chlopaki klepneli mu
    > zielona plakietke :-)
    >kolejny szwindel ? he he oczywiscie

    No bo test jest jeden dla wszystkich i predkosc w nim 40 a nie 200 :-)

    Oprocz lobby politykow sa tez wyborcy, i patrzac na niemieckie
    autostrady - raczej by im sie nie spodobalo ogranicznie do 130 :-)

    O ile pamietam, to Bawaria chciala ograniczyc predkosc do 120 ale czy
    jej rzad federalny odmowil, czy ta pani juz nie rzadzi.

    Teraz sie mozna doczytac ze Brema wprowadzila limit 120 ... ale Brema
    ma az 11 km autostrady :-)

    J.

  • 82. Data: 2017-10-26 12:39:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Zalezy jakim kosztem. Jesli np ograniczajac predkosc na
    >autostradach do 80, to ja wyrazam.
    >wariant dunski 130 km/h ? jechalismy do Legolandu i po opuszczeniu
    >Niemiec liczba wariatow drogowych spadla do zera :-)

    Ja tam i w Niemczech malo wariatow widuje.
    Chyba ze ... ci co jada wolniej ode mnie to niedzielni kapelusznicy,
    ci co szybciej to przeciez wariaci :-)

    >--Nawet jesli przyniesie mi to dodatkowa oszczednosc paliwa :-)
    >masz cos przeciwko demokratycznemu referendum ? kapeluszami was
    >przykryjemy :-)

    A jak sie okaze, ze w referendum rodacy chca czegos innego ?
    Np benzyny po 3.50, i na kapelusze wam nie starczy :-)

    J.

  • 83. Data: 2017-10-26 12:41:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-26 o 08:44, Liwiusz pisze:

    > Czyli ograniczenie prędkości byłoby ograniczeniem przez władze tego, co
    > obywatelowi wolno, cbdu.

    Poza zamkniętymi torami czy drogami i częścią autostrad w Niemczech
    wszędzie są jakieś ograniczenia prędkości i nakłada je właśnie władza.

    > A ja nie widzę powodu, aby takie samochody kupować.

    A znasz samochód, który nie ma ograniczenia prędkości?

  • 84. Data: 2017-10-26 12:42:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-26 o 09:49, Mateusz Viste pisze:

    > Ale u siebie na podwórku nikt ci nie zabroni jechać 250km/h. Kupując
    > samochód nie masz przymusu korzystać z niego wyłącznie na drogach
    > publicznych.

    U siebie na podwórku, to mnie homologacje i przepisu ruchu drogowego tak
    średnio obchodzą.

  • 85. Data: 2017-10-26 12:43:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-26 o 12:41, nadir pisze:

    > Poza zamkniętymi torami czy drogami i częścią autostrad w Niemczech
    > wszędzie są jakieś ograniczenia prędkości i nakłada je właśnie władza.

    Nie rozumiesz. Nie chodzi o ograniczenia tam, gdzie są ograniczenia,
    tylko o ograniczenia tam, gdzie ograniczeń nie ma (uniemożliwienie
    jechania samochodem powyżej określonej V, pomimo dopuszczalności takiej
    prędkości na drodze).

    Choćby fiat 126p.

    --
    Liwiusz

  • 86. Data: 2017-10-26 12:43:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-26 o 12:42, nadir pisze:

    > U siebie na podwórku, to mnie homologacje i przepisu ruchu drogowego tak
    > średnio obchodzą.

    No właśnie. A mimo tego nie mógłbyś kupić samochodu bez ogranicznika.

    --
    Liwiusz

  • 87. Data: 2017-10-26 12:47:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-10-26 o 10:38, Bolko pisze:

    > a teraz właczamy skynet
    > jak samochód hamuje to wszystkim samochodom w tyle że hamuje,
    > = można zmieścić więcej aut
    >
    > jak pojawia się zielone światło to wszystkie
    > samochodu ruszają w momencie
    > zapalenia a nie wtedy gdy ruszy auto przed
    > = wieksza przepustowość

    Jak już włączymy skynet, to mniejsza przepustowość będzie najmniejszym
    problemem.

  • 88. Data: 2017-10-26 12:47:28
    Od: p...@g...com

    --No bo test jest jeden dla wszystkich i predkosc w nim 40 a nie 200 :-)

    czas przeszly: byl, nowy test w warunkach drogowych obnazy pseudoekologicznosc 3.0
    TDI :-)

    --Oprocz lobby politykow sa tez wyborcy, i patrzac na niemieckie autostrady - raczej
    by im sie nie spodobalo ogranicznie do 130 :-)

    https://de.statista.com/statistik/daten/studie/1359/
    umfrage/normale-geschwindigkeit-auf-autobahn-ohne-te
    mpolimit/

    wiekszosc miesci sie w przedziale do 150 km/h

    --Teraz sie mozna doczytac ze Brema wprowadzila limit 120 ... ale Brema ma az 11 km
    autostrady :-)

    prawie 10 late temu :-)
    https://www.welt.de/wirtschaft/article1885537/Bremen
    -fuehrt-Tempolimit-auf-Autobahnen-ein.html

  • 89. Data: 2017-10-26 12:50:32
    Od: p...@g...com

    --Chyba ze ... ci co jada wolniej ode mnie to niedzielni kapelusznicy, ci co szybciej
    to przeciez wariaci :-)

    I to jest sluszna koncepcja :-)

  • 90. Data: 2017-10-26 14:09:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--No bo test jest jeden dla wszystkich i predkosc w nim 40 a nie 200
    >:-)
    >czas przeszly: byl, nowy test w warunkach drogowych obnazy
    >pseudoekologicznosc 3.0 TDI :-)

    Troche watpie, bo jak chcesz wpisac w wymogi testu 200 km/h - skoro te
    male samochodziki tego nie potrafia ?
    Musza byc rowne wymogi dla wsystkich - stad male predkosci,
    przyspieszanie 0-100 w minute itp :-)

    Ale prawde mowiac to mogliby w te testy wrzucic pare akcji typu
    "przyspieszenie do 100km/h z pedalem w podlodze".

    No i ... te 3.0TDI to moze nawet przy 200km/h ekologiczne jest - to
    przy 50km/h ma tak malo paliwa w cylindrze, ze sie azot spala :-P

> [...]
    >https://de.statista.com/statistik/daten/studie/1359
    /umfrage/normale-geschwindigkeit-auf-autobahn-ohne-t

    Jak zwykle sie pytam skad te dane - spytali sie, czy zmierzyli ?
    A jesli zmierzyli, to jakie bylo natezenie ruchu.

    >wiekszosc miesci sie w przedziale do 150 km/h

    Ale jednoczesnie mniejszosc sie miesci w przedziale do 130 :-)

    No i to, ze ktos jedzie 140, nie oznacza, ze zaglosuje za tym, ze na
    tyle ustawic limit.
    Podejrzewam jednak, ze jakies 180 to by sie spotkalo z pozytywnym
    przyjeciem u zdecydowanej wiekszosci ... ale sama propozycja moze
    doprowadzic do przegranej w nastepnych wyborach :-)

    Gdzies w tym jeszcze jest zawyzanie predkosciomierza - 140 na liczniku
    a naprawde 130, czy naprawde 140 (i tyle zmierzono) a kierowca mysli
    ze 150 ...

    Jak pisales - 140 to predkosc w sam raz na srodkowy pas ?

> [...]
    >prawie 10 late temu :-)
    >https://www.welt.de/wirtschaft/article1885537/Breme
    n-fuehrt-Tempolimit-auf-Autobahnen-ein.html

    Tylko co to jest - autostrada przez miasto, na przedmiesciach ?

    J.