-
41. Data: 2017-10-25 14:14:26
Temat: Re: Skynet coraz blizej
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:0bc863d4-fa36-4889-8e2e-7091b1378976@go
oglegroups.com...
>--Pewnie nas po prostu nie dodali, i lecieli tylko po krajach "starej
>unii", co statystycznie ma sens.
>nie chce mi sie liczyc ale w innych statystykach jestesmy ba nawet w
>jednej na pierwszym miejscu :-)
No i dlatego nie nalezy uwzgledniac :)
>--Ale ... zobacz, asymptotyczny spadek przewiduja, a nie "vision
>Zero" juz w 2020 :-)
>na ich stronie jest pelen raport i cel sie oddala :-)
Szwedom sie chyba nie oddala, a UE oficjalnie takiego celu chyba nigdy
nie miala ... sprzeciw niemieckich kierowcow moglby byc przykry :-)
Ale w przyszlosci ... kto wie.
J.
-
42. Data: 2017-10-25 14:16:31
Temat: Re: Skynet coraz blizej
Od: Uncle Pete <4...@g...com>
> No i przeciez nie trzeba przez kamere - mozna przez GPS i baze danych.
Powodzenia. W Automapie jest sporo miejsc zaznaczonych jako teren
zabudowane, które nim nie są, i brakuje wielu podniesień ograniczenia
prędkości na tychże terenach. Zdarza się również odwrotnie, ale rzadziej.
-
43. Data: 2017-10-25 14:17:37
Temat: Re: Skynet coraz blizej
Od: p...@g...com
--W BMW kamera juz jest ... i dobrze rozpoznaje znaki ...
chyba wszyscy producenci juz maja od paru lat w opcji
--No i przeciez nie trzeba przez kamere - mozna przez GPS i baze danych.
znaki pojawiaja sie i znikaja a aktualizacji nie bedziesz robil codziennie choc moze
efektem ubocznym bedzie wziecie za morde drogowcow i ich radosnej tworczosci :-)
-
44. Data: 2017-10-25 14:23:44
Temat: Re: Skynet coraz blizej
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Wed, 25 Oct 2017 14:11:18 +0200, sirapacz wrote:
> film Piąty Element i scena uruchamiania taksówki po włożeniu karty prawa
> jazdy:)
Wcale niegłupie! Są już różne samochody które odpala się bez kluczyka -
za pomocą karty właśnie (miałem tak kilka lat temu w Scenicu).
Wystarczyłoby prawa jazdy upgradować dodatkiem jakiegoś drobniutkiego RFID
i gotowe. Dodatkowa zaleta - łatwo wtedy oprogramować kto dokładnie może
korzystać z samochodu (przydatne jak w rodzinie jest jeden samochód na
trzy osoby) oraz w jakich godzinach. No i mamy od razu fajne logowanie
kto kierował pojazdem danego dnia o danej godzinie.
"drobny" minusik to jak delikwentowi zostanie nagle zabrane prawo jazdy w
trasie... :) więc pewno jakiś tam awaryjny sposób uruchomienia musiałby
pozostać. Jak by pomyśleć dłużej to i pewno więcej minusików by się
znalazło... ale może? za 20 lat?
Mateusz
-
45. Data: 2017-10-25 14:27:54
Temat: Re: Skynet coraz blizej
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Wed, 25 Oct 2017 14:16:31 +0200, Uncle Pete wrote:
> Powodzenia. W Automapie jest sporo miejsc zaznaczonych jako teren
> zabudowane, które nim nie są, i brakuje wielu podniesień ograniczenia
> prędkości na tychże terenach. Zdarza się również odwrotnie, ale
> rzadziej.
To pewnie dużo zależy od tego kto robi mapy. Na TomTomie nie zauważyłem
takiej dolegliwości, a wręcz przeciwnie - niejednokrotnie wiedział lepiej
ode mnie, i stosownie ostrzegł. Gdyby istniała możliwość sprzężenia tego
z ogranicznikiem prędkości, to chętnie bym się pisał.
Mateusz
-
46. Data: 2017-10-25 14:38:07
Temat: Re: Skynet coraz blizej
Od: p...@g...com
--Jak by pomyśleć dłużej to i pewno więcej minusików by się znalazło... ale może? za
20 lat?
wypozyczalnie od dawna tego uzywaja
https://www.autoblog.com/2014/11/24/car2go-turns-you
r-smartphone-into-carsharing-key-mobile-access/
-
47. Data: 2017-10-25 14:55:43
Temat: Re: Skynet coraz blizej
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:59f0834a$0$10179$4...@n...free.fr.
..
On Wed, 25 Oct 2017 14:16:31 +0200, Uncle Pete wrote:
>> Powodzenia. W Automapie jest sporo miejsc zaznaczonych jako teren
>> zabudowane, które nim nie są, i brakuje wielu podniesień
>> ograniczenia
>> prędkości na tychże terenach. Zdarza się również odwrotnie, ale
>> rzadziej.
>To pewnie dużo zależy od tego kto robi mapy.
IMO te z automapy sa calkiem dokladne.
>Na TomTomie nie zauważyłem
>takiej dolegliwości, a wręcz przeciwnie - niejednokrotnie wiedział
>lepiej
>ode mnie, i stosownie ostrzegł. Gdyby istniała możliwość sprzężenia
>tego
>z ogranicznikiem prędkości, to chętnie bym się pisał.
I po co - ludzi chcesz wk* ? :-)
U mnie Hołek i tak głownie ma jeden komunikat ... "zwolnij" :-)
J.
-
48. Data: 2017-10-25 15:29:32
Temat: Re: Skynet coraz blizej
Od: p...@g...com
--I po co - ludzi chcesz wk* ? :-) U mnie Hołek i tak głownie ma jeden komunikat ...
"zwolnij" :-)
za 10 czy 15 lat sam staniesz w kolejce po Forda, taki City Stop uratowalby dziadkowi
prawo jazdy a tak do zbiorkomu trzeba sie przesiasc :-)
http://raportdrogowy.interia.pl/aktualnosci/news-bia
la-podlaska-97-latek-potracil-na-pasach-dwie-osoby,n
Id,2453412
-
49. Data: 2017-10-25 16:01:49
Temat: Re: Skynet coraz blizej
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Po co rfid. Wkladasz pj w dziure i przez net sa sprawdzone uprawnienia. Kamera w
samochodzie robi fotke i ja przesyla do sprawdzenia czy to pj kierowcy. A za moment
tylko kamera sprawdzajaca w bazie danych buzke. W komplecie czujnik promili. Na
jakims filmie policja miala czytniki rozpoznajace ludzi i nadludzi.
-
50. Data: 2017-10-25 16:10:25
Temat: Re: Skynet coraz blizej
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2017-10-25 o 14:17, p...@g...com pisze:
> --W BMW kamera juz jest ... i dobrze rozpoznaje znaki ...
>
> chyba wszyscy producenci juz maja od paru lat w opcji
>
> --No i przeciez nie trzeba przez kamere - mozna przez GPS i baze danych.
>
> znaki pojawiaja sie i znikaja a aktualizacji nie bedziesz robil codziennie choc
moze efektem ubocznym bedzie wziecie za morde drogowcow i ich radosnej tworczosci :-)
>
Sposoby mogą być różne, ale nie sądzę, żeby urzędasy pozwoliły na
samowolkę. System nie ma powstać po to, żeby było lepiej ludziom, ale
żeby zrobić na nim fortunę - więc na pewno będzie "centralna baza",
"główny dostawca oprogramowania", itd.
Na razie całość jest za słaba - zbyt pełna błędów i zawodna, żeby
powierzyć automatom decyzje mogące bezpośrednio wpływać na
bezpieczeństwo ludzi.
Jednak za lat więcej - będziemy mieli pojazdy autonomiczne, komunikujące
się ze sobą wzajemnie i ustalające między sobą tory jazdy. I wtedy
wspomagacze w przestarzałych "manualnych" samochodach mogą stać się
koniecznością. Póki co - to dla mnie taki news rzucony do ludzi, żeby
zaobserwować reakcje i żeby powoli przygotowywać nas do zmian.
--
MN