  • 101. Data: 2010-07-03 16:13:43
    Temat: Re: "Skuter" 125ccm?
    Od: duddits <d...@N...pl>

    W dniu 2010-07-03 12:48, Andrzej Lawa pisze:
    > Ja bym wolał, żeby ustawodawcy się zdecydowali ;)
    >
    > Bo zdobycie prawka w obecnej formie to nie jest test umiejętności -
    > tylko uciążliwa formalność.

    Podaj jakiś przykład z innego kraju gdzie Twoim zdaniem jest to dobrze
    lub w miarę dobrze prawnie rozwiązane.

    > Więc nie ma ani rybek, ani akwarium.

    Przestań się mazać :)

    --
    duddits

  • 102. Data: 2010-07-05 12:58:40
    Od: mmaurycy <m...@v...pl>

    W dniu 2010-07-03 12:42, J_K_K pisze:

    > Użytkownik "duddits" <d...@N...pl> napisał w wiadomości
    >
    > I tak jest lepiej niż kiedyś, kiedy nauka i egzamin praktyczny
    > ograniczały się do placu manewrowego.
    > Za to trzeba jeszcze było machać rękami ;-)
    >
    > Pzdr
    >
    > JKK

    Dokładnie,
    ja jeździłem na WSK na placu cały kurs. Machałem rękami robiąc ósemki w
    40C i smrodzie 2T zalanego olejem ponad miarę żeby się nie zatarł. Ani
    razu nie wyjechałem na ulicę!!! Nie ma więc co narzekać jak widzę ludzi
    którzy teraz jeżdżą z instruktorem po ulicach to im zazdroszczę.

    --
    pozdrawiam
    mmaurycy

  • 103. Data: 2010-07-05 13:06:24
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2010-07-05 14:58, mmaurycy pisze:

> [...]
    > razu nie wyjechałem na ulicę!!! Nie ma więc co narzekać jak widzę ludzi
    > którzy teraz jeżdżą z instruktorem po ulicach to im zazdroszczę.
    Ciesz się że tyle,ja motocykl na egzaminie dopiero zobaczyłem;-)

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 104. Data: 2010-07-11 11:06:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    duddits pisze:

    > Podaj jakiś przykład z innego kraju gdzie Twoim zdaniem jest to dobrze
    > lub w miarę dobrze prawnie rozwiązane.

    W sumie nie miałem możliwości doświadczyć tego w praktyce ;) ale system
    brytyjski wygląda IMHO całkiem sensownie:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Learner's_permit

  • 105. Data: 2010-07-11 12:56:29
    Od: Magic <m...@w...pl>

    duddits pisze:

    > Podaj jakiś przykład z innego kraju gdzie Twoim zdaniem jest to dobrze
    > lub w miarę dobrze prawnie rozwiązane.

    USA. Zdałem egzamin na prawko po tygodniowym studiowaniu niezbyt grubej
    broszurki z przepisami. Egzamin wyglądał w 92r w Arizonie tak, że
    przychodzisz, mówisz że chcesz, dają Ci formularz z testem, 25 pytań,
    bodaj pół godziny na zrobienie, dozwolone chyba 3 błedy. Jak zaliczysz,
    idziesz na plac gdzie NA WłASNYM SPRZęCIE każą Ci zrobić 2 wybrane
    manewry. Jak zaliczysz, jedziesz na miasto, co w moim przypadku
    ograniczyło się do objechania dookoła kwartału 4 x skręt w prawo + znaki
    STOP po drodze. Jak zaliczysz, stawiają Cie pod ścianą i robią fotkę, po
    czym dają papierek wazny przez tydzień, z którym już możesz jeździć, a
    prawko przychodzi w ciągu kilku dni pocztą do domu.
    Zero wymogów co do ilości godzin, kursów, zaświadczeń etc, po prostu
    sprawdzają umiejętności i nie robią durnych problemów.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800['].
    weFAQ&v=qvj

  • 106. Data: 2010-07-11 15:03:23
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Magic <m...@w...pl> wrote:

    >Zero wymogów co do ilości godzin, kursów, zaświadczeń etc, po prostu
    >sprawdzają umiejętności i nie robią durnych problemów.

    No dobra, a jak jezdza amerykanie tak na codzien, na ulicy?

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 107. Data: 2010-07-11 16:26:23
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Jacot" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
    > No dobra, a jak jezdza amerykanie tak na codzien, na ulicy?

    Pewnie tak samo jak samochodami
    - wszyscy równo na wszystkich 5 pasach ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 108. Data: 2010-07-12 13:09:58
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Jacot pisze:

    > No dobra, a jak jezdza amerykanie tak na codzien, na ulicy?

    Oczywiście chujowo :) Zajmuja wszystkie dostępne pasy ruchu i poruszają
    się po wszystkich z tą samą prędkością, a spróbuj takiego ponaglić to
    pokaże środkowy palec i na pały zadzwoni że waryjat jedzie.
    Mnie nie rozchodziło się o poziom tylko o procedurę, bo takie było pytanie.