  • 301. Data: 2010-06-25 16:00:51
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 25 Jun 2010 09:09:40 +0200, w <i01km8$750$1@news.task.gda.pl>, "szerszen"
    <s...@t...pl> napisał(-a):

    > masz strzalke w prawo, a nie swiatlo ogolne/okragle, zatem
    > tyczy sie tylko pasa z ktorego taki skret mozna dokonac, pozostale pasy maja
    > swoje swiatla kierunkowe, lub swiatlo ogolne dotyczace calego skrzyzowania

    A strzałka zezwala na "warunkowy skręt" czy na "warunkowy skręt ze skrajnego
    pasa"? Bo cały sygnalizator, razem ze strzałką, odnosi się do całej jezdni, co
    już zostało ustalone chyba? :>

    > w tym wypadku swiatlo na skrzyzowaniu bylo czerwone

    > nie przyjal zadnego mandatu, bo jakby przyjal to przyjal by za swiatlo i za
    > skret z niewlasciwego pasa, a swiatlo na skrzyzowaniu bylo czerwone

    Światło było czerwone, ale strzałka była zielona. Reszta p. p. akapit.

  • 302. Data: 2010-06-25 20:33:41
    Temat: Re: Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 23:51:01 +0200, DoQ napisał(a):

    > Po obejrzeniu zdjec, gdzie widac sygnalizator bez strzalki przy lewym
    > pasie, tak samo jak psiarnia dorzucilbym do mandatu wjazd za
    > sygnalizator na czerwonym ;-)

    Jak widzę, przepisy to znasz tak tylko po łebkach.

    --
    ___________ (R)

  • 303. Data: 2010-06-26 11:22:13
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Jak widzę, przepisy to znasz tak tylko po łebkach.

    Zanim zaczne cwaniakować na drodze i stanę przed taką sytuacją to
    najpierw zgłoszę się do ciebie na szkolenie.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 304. Data: 2010-06-26 11:50:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 26 Jun 2010 11:22:13 +0200, DoQ napisał(a):

    > Zanim zaczne cwaniakować na drodze i stanę przed taką sytuacją to
    > najpierw zgłoszę się do ciebie na szkolenie.

    Niestety, ze smutkiem zauważam, że dołączyłeś do grupy, która przepisy zna
    po łebkach, a trudniejsze zagadnienia próbuje rozgryzać na logikę
    chłopskiego rozumu, a nie w oparciu o przepisy.
    Tymczasem przepisy są jasne - sygnalizator po lewej stronie jest tylko
    sygnalizatorem pomocniczym. Może go w ogóle nie być. Jeśli jest sygnał po
    prawej stronie drogi i NIE MA sygnału nad pasem ruchu, to sygnał z prawej
    strony odnosi się do wszystkich pasów. Koniec, kropka.
    Masz taką sytuacje w Wawie, kiedy ze Żwirki i Wigury skręcasz w prawo w
    Wawelską. Tam sa dwa sygnalizatory, jedna strzałka, ciemniaki na lewym
    pasie stoją jak to ciemniaki, bo myślą, że zielona strzałka się do nich nie
    odnosi.

    --
    ___________ (R)

  • 305. Data: 2010-06-26 12:18:46
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

> [...]
    > pasie stoją jak to ciemniaki, bo myślą, że zielona strzałka się do nich nie

    Kijem w mrowisko: a gdyby, hipotetycznie, sygnalizator po lewej był
    kierunkowy? :>

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 306. Data: 2010-06-26 12:33:52
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Adam Płaszczyca pisze:

> [...]
    > prawej stronie drogi i NIE MA sygnału nad pasem ruchu, to sygnał z prawej
    > strony odnosi się do wszystkich pasów. Koniec, kropka.

    No tak. W takim razie sygnalizator z lewej jest niekompletny, bo jego
    wskazania nie pokrywaja sie z prawym.

> [...]
    > pasie stoją jak to ciemniaki, bo myślą, że zielona strzałka się do nich nie

    Owszem, ale tam OIDP z lewego mozna skrecac w prawo :)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 307. Data: 2010-06-26 13:07:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 26 Jun 2010 12:18:46 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Kijem w mrowisko: a gdyby, hipotetycznie, sygnalizator po lewej był
    > kierunkowy? :>

    To dotyczy wszystkich skręcających w danym kierunku. O ile stoi taki sam po
    prawej. A jesli po prawej nie ma,... To nei wiem, musiałbym znowu kopac po
    przepisach ;)

    --
    ___________ (R)

  • 308. Data: 2010-06-26 13:08:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 26 Jun 2010 12:33:52 +0200, DoQ napisał(a):

    > No tak. W takim razie sygnalizator z lewej jest niekompletny, bo jego
    > wskazania nie pokrywaja sie z prawym.

    No i?

    > Owszem, ale tam OIDP z lewego mozna skrecac w prawo :)

    No i? Jeśli by nawet nie wolno było, to jesli ktoś pojedzie, to znaczy, że
    niezastosował się do znaku poziomego. Natomiast nie ma mowy, że sie
    niezastosował do sygnału.

    --
    ___________ (R)

  • 309. Data: 2010-06-26 13:15:08
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > No i?

    No i to jest do dupy.

    > No i? Jeśli by nawet nie wolno było, to jesli ktoś pojedzie, to znaczy, że
    > niezastosował się do znaku poziomego. Natomiast nie ma mowy, że sie
    > niezastosował do sygnału.

    Może i tak być, ja się nie upieram i nie rzucam w przeciwieństwie do
    ciebie i niektorych.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 310. Data: 2010-06-26 13:46:45
    Od: "*Ewa* " <z...@g...pl>

    Tak sobie czytam i czytam...

    Może to rozjaśni nieco sprawę:
    RMI z dn 28 marca 2008(Dz U 67,413,3728)
    &#8222;6.2.1.3 Stosowanie sygnału dopuszczającego skręcanie w kierunku
    wskazanym strzałką
    Sygnał dopuszczający skręcanie w kierunku wskazanym strzałką,
    wyświetlany przez sygnalizator S-2, stosuje się, jeżeli w czasie ,
    gdy nadawany jest sygnał czerwony ogólny, istnieje możliwość ruchu
    pojazdów skręcających w prawo lub w lewo, pod warunkiem zapewnienia
    bezpieczeństwa pieszym i pojazdom, dla których dla których
    wyświetlany jest w tym czasie sygnał zielony. Sygnału tego nie wolno
    stosować, gdy do jazdy w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazanym
    strzałką przeznaczone są dwa lub więcej pasów
    ruchu. &#8230;&#8221;

    Oznakowanie poziome na tej drodze jest jasne - jeden pas do jazdy na wprost
    i skrętu w prawo, a drugi do skrętu w lewo.
    IMHO To już wyraźnie określa dla kogo strzałka jest przeznaczona, a dla kogo
    światło jest czerwone.

    Pozdrawiam
    Ewa