    From: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skradziono samochód - nagroda
    Date: Tue, 16 Feb 2010 18:23:29 +0100

    On 2010-02-16 17:19, Karolek wrote:

    > Dobra to inaczej.
    > Gdzie widnieje zapis, ze za znalezienie rzeczy wczesniej skradzionej nie
    > nalezy sie znalezne?
    > Ja nigdzie nie widze takich wyjatkow, a ze mozna znalezc rzecz
    > skradziona, to i nalezy sie znalezne.

    Troche mi juz slabo, ale powtorze jeszcze raz: rozumiesz co to znaczy
    "przedmiot zgubiony"? Ten samochod nikomu nie wypadl, stal sie
    przedmiotem przestepstwa. Jest sobie zapis, ze znalezne nalezy
    jesli ktos "znalazł rzecz zgubioną". Zostanie okradzionym to nie
    zgubienie, wiec przepis tej sytuacji nie dotyczy. Jesli ten przepis
    mialby intencje ktore probujesz wmowic, rozciagnieto by jego dzialanie
    przez uzycie okreslen typu "rzecz utracona".

    Jesli polskie slowo "zgubiony" jest wciaz niezrozumiale to podsuwam
    inne: "lose", "verlieren", "??????", w opozycji do "stolen",
    "gestohlen", "????????".

    --

    memento lorem ipsum