    Date: Mon, 18 Aug 2014 23:24:47 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...

    W dniu 2014-08-18 21:55, Rafał Grzelak pisze:

    > Lamanie przepisow a wyrzadzanie krzywdy drugiej osobie to dwie rowne
    > rzeczy. :)
    > Jazda 70/50 nikomu krzywdy nie robi, a wyrznac w pieszych na pasach to
    > mozna i przy 45kmh.

    W sumie jest dość prosta sprawa - zrzucić wszystko na ubezpieczycieli.

    Gdyby sądy za szkody na osobie przyznawały rozsądne odszkodowania (wiem
    że życie czy zdrowie trudno wycenić, ale ogólnie są to rzeczy sporo
    warte), to przy obecnym systemie obowiązkowych ubezpieczeń można by w
    sumie zlikwidować wszelkie limity, natomiast pozostawić ubezpieczycielom
    wolną rękę - również dotyczącą wymogów, kontroli kierowców i
    kształtowania składek.

    I każdy będzie mógł wybrać na rynku dowolnego ubezpieczyciela który
    oferował będzie odpowiadające warunki dotyczące ograniczeń i kontroli.

    Tyle że obawiam się że może się to skończyć jeżdżeniem 30km/h w mieście.