  • 1. Data: 2011-02-23 12:59:28
    Temat: Skoda Superb 2006
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    przymierzam się do zakupu Skody Superb 2006, silnik 140KM, przebieg
    250-tyś km, ON za około 30-tyś zł. Czy ten silnik ma jakieś słaby punkty
    na które należy zwrócić uwagę lub coś co się wyjątkowo często psuje w
    tym aucie?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2011-02-23 12:54:26

  • 2. Data: 2011-02-23 14:02:16
    Temat: Re: Skoda Superb 2006
    Od: "szufla" <p...@p...pr>

> [...]
    > 250-tyś km, ON za około 30-tyś zł. Czy ten silnik ma jakieś słaby punkty
    > na które należy zwrócić uwagę lub coś co się wyjątkowo często psuje w

    Sprawdz czy nie byl tam montowany silnik blb, reszte znajdziesz w
    internecie.

    sz.

  • 3. Data: 2011-02-23 14:53:30
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Heraklit" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 250-tyś km, ON za około 30-tyś zł. Czy ten silnik ma jakieś słaby punkty
    > na które należy zwrócić uwagę lub coś co się wyjątkowo często psuje w

    Coś kiedyś było o wadliwych DPF. Przekładali je potem podobno w inne miejsce
    bo były za daleko od kolektora i była za mała temp. I chyba tez po tym
    modelu zaprzestali stosowania płynu do tychże filtów. Powyższe informacje do
    zweryfikowania bo możliwe że gdzieś się minąlem z prawdą :) albo trzeba coś
    doprezyzować.

  • 4. Data: 2011-02-23 15:06:02
    Od: PepedB <a...@s...le>

    W dniu 2011-02-23 12:59, Heraklit pisze:

> [...]
    > 250-tyś km, ON za około 30-tyś zł. Czy ten silnik ma jakieś słaby punkty
    > na które należy zwrócić uwagę lub coś co się wyjątkowo często psuje w

    W 2,0TDI pękały głowice. Ponadto problematyczny bywa DPF. Trwały to był
    1,9, który notabene posiadam w swoim Superbie z 2004r. Samo auto też
    polecam, choć ostatnio miałem problemy z elektryką oświetlenia wnętrza.
    30tyś zł za rocznik 2006 to najniższe ceny z ogłoszeń- daje to prawie
    pewność powypadkowej przeszłości, choć w tym przypadku deklarowany
    wysoki przebieg może wzbudzać nieco zaufania do oferty. Nie znając jej
    dokładnie, w ciemno za taką kwotę polecałbym Ci poszukać auta o rok, a
    nawet dwa starszego, ale mocno zadbanego, od pierwszego właściciela,
    pochodzącego z polskiego salonu i raczej nie 2,0TDI. 2,5TDI tym bardziej
    nie polecam.

    --
    Pozdrawiam, Marcin Kaliński
    a-dres:{ksywka}(na)post.pl

  • 5. Data: 2011-02-23 16:03:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PepedB" <a...@s...le> napisał w wiadomości grup

    > 30tyś zł za rocznik 2006 to najniższe ceny z ogłoszeń- daje to prawie
    > pewność powypadkowej przeszłości, choć w tym przypadku deklarowany wysoki
    > przebieg może wzbudzać nieco zaufania do oferty

    właśnie dlatego że ma tyle na blacie, to cena w dolnych granicach, takie
    realia, jak ktoś nie skręca licznika to cena niższa

  • 6. Data: 2011-02-23 18:01:03
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

> [...]
    > 250-tyś km, ON za około 30-tyś zł. Czy ten silnik ma jakieś słaby punkty
    > na które należy zwrócić uwagę lub coś co się wyjątkowo często psuje w

    jeśli to ten sam silnik 2.0 TDI co w Passacie b6 to ma całą mase wad. Na
    poczatku produkcji, właśnie w okolicy 2006r jak został wprowadzony miał
    sporo niedociągnięć. Znajdziesz dużo informacji o tym silniku w necie.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 7. Data: 2011-02-23 23:17:16
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Heraklit" napisał w wiadomości:

> [...]
    > 250-tyś km, ON za około 30-tyś zł. Czy ten silnik ma jakieś słaby punkty
    > na które należy zwrócić uwagę lub coś co się wyjątkowo często psuje w

    2.0 TDI jest dobry jak jest na gwarancji.
    Na początku większość tunnerów chwaliło te silniki (choć bardziej te 170).
    Teraz się okazuje że wszyskie odmiany 2.0 TDI (140 i 170) z _dużymi_
    przebiegami to paścirustwo. Było już kilka dyno-wykresów BMR, BMN które
    zamiast 170 miały poniżej 150 PS bo miały realne 250 k km bo układ wtryskowy
    (szczególne te odmiany z PD piezoelektr. Siemensa).
    Od 2.0 wara ;-)
    Szukaj TSI 1.8 lub 2.0.
    od 1.4 TSI też wara. ;-)

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 8. Data: 2011-02-23 23:19:27
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    A się zapędziłem. przecież piszesz o Superbie I a tam nie było jeszcze TSI
    ;-p
    Szukaj 1.9 PD

    Pozdr.

    --