  • Data: 2009-09-03 09:34:02
    Temat: Re: Skladanie kompa teraz - pytanie z gatunku wrozbiarstwa
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-09-02 21:06:33 +0200, tomekr <t...@n...pl> said:

    > Przede wszystkim w Windows 7 wchodzi nowy standard grafiki: DirectX 11,
    > czyli aktualne karty graficzne już za paręnaście dni będą przestarzałe.

    Ale to chyba głównie przestarzałe moralnie? ;-)

    > Pierwsze karty DX11 ma wypuścić ATI, 10-tego września.

    Ja słyszałem coś o październiku-listopadzie, ale mniejsza o dokładną
    datę. Pytanie: kiedy pojawią się gry, które będą się opierały tylko i
    wyłącznie na tym API, tak, że bez tego nidyrydy. Zwłaszcza w świetle
    faktu (czy też raczej plotki), że nVidia swoje karty z DX11 pokaże
    najwcześniej po nowym roku?

    > Alternatywnie możesz teraz kupić coś tańszego, np. używaną 8800GT 512MB
    > (~280 zł na Allegro), a za parę miesięcy ją sprzedać i kupić coś z
    > DX-11: gdy nie będą już nowościami, to ich ceny spadną.

    W sumie niegłupia myśl.

    > Jeżeli chodzi o procesory, to większość aktualnych czterordzeniowców
    > jest świetna. Kupno dwurdzeniowca nie ma już sensu, oprogramowanie
    > powoli przystosowuje się do większej liczby rdzeni, już teraz jest to
    > widoczne.

    Mógłbym prosić o jakieś konkretne przykłady? Bo aż tak rynku softu nie
    sledzę, ale z tego co do mnie dotarło, to bardzo niewiele softu, a
    zwłaszcza gier, używa więcej niż 1 dzenia, ale może to
    nieaktualne/przekłamane?

    > W Intelach trzeba uważać na modele "wykastrowane", np. nie wszystkie
    > procesory Core 2 Quad z serii 8xxx (poniżej modelu 8400?) mają
    > sprzętowe wsparcie wirtualizacji (z 9xxx mają wszystkie).

    A przypadkiem nie dotyczyło to E7x00? Zresztą to w sumie mało istotne,
    bo minimum dla mnie to E8400.

    > Z innych pułapek (poza brakiem wsparcia wirtualizacji) w Intelu trzeba
    > uważać na chipsety bez obsługi RAID. Mostek południowy powinien mieć
    > oznaczenie ICH10R, a nie ICH10 żeby było wsparcie dla RAID.

    To wiem i tak mniej więcej celowałem, choć tak naprawdę szansę ze
    postawię na tym RAIDa są w okolicach 5% ;-) No ale lepiej mieć odrazu,
    niż później machać lutownicą ;-)

    > BTW. Jeżeli chodzi o "wydajny procesor" to za rok wychodzi Intelowski
    > "Sandy Bridge" z podwojoną szerokością jednostki wektorowej (256
    > zamiast obecnych 128 bitów, tzw. instrukcje AVX). Czyli w zasosowaniach
    > typu obróbka zdjęć/wideo, nowszych grach wszystkie aktualne procesory
    > będą mogły się schować...

    O, to w sumie cenna informacja, bo stawia pod znakiem zapytania
    "przyszłoścowość" i7, choć jest szansa, że podstawka zostanie ta sama,
    czyli de facto oszczędność dotyczyłaby tylko płyty i RAMu.

    > Systemy 64-bitowe Microsoftu są udane, zwłaszcza w sensie stabilności.
    > Podobno znaczną część komponentów systemów 64 bitowych robi grupa
    > "Enterprise" w Microsofcie, a 32 bitowce to dzieło grupy
    > domowo-rozrywkowej... Poza tym 64 bity zaspokaja ogólną pamięciożerność
    > Visty, pod warunkiem dostatecznie dużej ilości RAM (2GB system, reszta
    > dla ciebie).

    No z wyborem systemu mam niejaki problem, bo od wielu lat omijałem
    szeeeerokim łukiem systemy Małego-Miętkiego i z jednej strony kusi
    prostota XPka, z drugiej niby wielki przełom W7 (tylko co z chorobami
    wieku dziecięceg?), a Viśta to jakoś tak nie bardzo ;-)

    de Fresz