  • 21. Data: 2009-03-07 11:51:58
    Temat: Re: Skarga na TVN24 do UKE
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Niby dlaczego?
    > Przecież chodzi o to, żeby na 4:3 dało się oglądać bez zniekształceń i
    > widząc cały pasek (a więc z obciętymi bokami, tak jak dotychczas TVN
    > nadawało).

    Ale jakich zniekształceń? Dajesz konwersje i masz 16:9 w 4:3, węższe ale
    szerszy kadr. Masz pasy na dole i górze w czym problem? Do tej pory to ci co
    mieli 16:9 musieli skalować 4:3 aby nie miec ramek po bokach.

  • 22. Data: 2009-03-07 11:53:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:

    > Aha jeszcze jedno, więc domniemasz, że cała masa widzów to takie głąby, że
    > jak się im puści 16:9 z wąskim paskiem info, to oni nawet nie zauważą, że
    > coś wystaje po za ich ekran 4:3 bo widzą pasek info od brzegu do brzegu?
    > :)

    Domniemywam, że nawet jak zauważą, to mogą nie chcieć zniekształcać albo
    pomniejszać sobie obrazu, tylko po to żeby widzieć cały pasek.

    > A podobno to całe 16:9 w TVN24 to miało być jakaś rewolucją w branży,
    > chyba im sie pomyliło z żenada. LOL

    Z żenadą to bardziej mi się kojarzy upieranie się przy pasku o wymiarach na
    cały ekran i ani centymetra krótszym

  • 23. Data: 2009-03-07 12:00:56
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Z żenadą to bardziej mi się kojarzy upieranie się przy pasku o wymiarach
    > na cały ekran i ani centymetra krótszym

    Ale nie o sam pasek chodzi w tym momencie bo dochodzi teraz do takich
    absurdów jak wczoraj w programie po 20. Kamerzysta starał się za wszelką
    cene utrzymać "w kadrze" 4:3 studio co by rozmówcy nie wychodzili po za
    szerokość paska na dole bo wtedy by byli po za polem widzenia tych z 4:3.
    A za bardzo im to nei wychodziło bo obraz był nadawany z kilku kamer.
    Przecież to jakaś paranoja.

  • 24. Data: 2009-03-07 12:58:58
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sat, 7 Mar 2009 08:53:47 +0100, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >Pasek jest dla wszystkich, również dla tych z tv 4:3.

    Jakoś Polsat News nadaje pasek na całą szerokośc obrazu 16:9.

    -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

  • 25. Data: 2009-03-07 13:30:49
    Temat: Odp: Skarga na TVN24 do UKE
    Od: "Piotrek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kozioł" <neutrin)@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > normalnie oglądać TV, bo niedość, żę obraz jest zawężony z góry i z dołu,
    > to jeszcze z obydwóch boków. Rozumiem zwężenie 16:9, ale oni jeszcze cos
    > pokombinowali. nie będę opisywał, bo trzeba ten "cud" zobaczyć na własne
    > oczy. Mam TV 4:3, ale takiego czegoś jeszcze nie widziałem. Oni po prostu
    > lekceważą odbiorców i się nimi bawią . Słyszałem ,że specjalnie to obią,
    > żeby kupić specjalny dekoder (wyjątkowy). Po prostu takiego obrazu nigdy
    > nie widziałem, zeby pasek info był 30% oddołu i na dodatek pasek nie jest
    > na całej szerokości ekranu.... Napisałem więc skargę do UKE, bo zło

    U mnie kablówka TV-SAT364 puszcza sygnały tak jak one idą od nadawców i u
    mnie na starym CRT 4:3 TVN jest normalny tzn. góra i dół czarne paski ale
    obraz jest panoramiczny a proporcje zachowane.
    Myślę że wiele zależy od operatora kablowego. Sprawdź gdzieś jak to jest
    oryginalnie nadawane.

    Piotrek

  • 26. Data: 2009-03-08 10:01:08
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 07.03.2009 jerzu <t...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Jakoś Polsat News nadaje pasek na całą szerokośc obrazu 16:9.

    Jak nie ma stałych elementów brzegowych to co za problem?
    Przecież każda literka i tak przelatuje w polu widoczności 4:3.
    Jak masz brzegówki typu godzina/logo to się tak już nie da.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 27. Data: 2009-03-08 10:39:54
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 8 Mar 2009 10:01:08 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> wrote:

    >Jak masz brzegówki typu godzina/logo to się tak już nie da.

    Jakoś na Polsat News się da.

    -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

  • 28. Data: 2009-03-08 11:00:40
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 08.03.2009 jerzu <t...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Jakoś na Polsat News się da.

    Tzn co się da? Zrobić aby brzegówka paska była z brzegu zarówno
    na 16/9 i na zrobionym z tego 4:3 w panscan? Możesz tą niefizyczność
    wyjaśnić?

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 29. Data: 2009-03-08 11:10:03
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 8 Mar 2009 11:00:40 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> wrote:

    >Tzn co się da? Zrobić aby brzegówka paska była z brzegu zarówno
    >na 16/9 i na zrobionym z tego 4:3 w panscan? Możesz tą niefizyczność
    >wyjaśnić?

    A co mnie obchodzi 4:3 Pan&Scan? Jak miałem tv 4:3 to oglądałem obraz
    16:9 w letterbox. Filmy na DVD też byś oglądał w Pan&Scan?

    -> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

  • 30. Data: 2009-03-08 11:28:51
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 08.03.2009 jerzu <t...@p...onet.pl> napisał/a: