  • Data: 2011-02-25 00:17:01
    Temat: Re: Skarga - list otwarty do dyrektora WORD Warszawa
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "AL" ik5iqu$bbk$...@i...gazeta.pl

    > a potem z takiej 'linii' rodza sie inne rzeczy prowadzace do tragedii, (a
    ewidentnie to widac na parkingach, gdy czesc aut zajmuje
    > po dwa miejsca).

    Do tragedii? Jedna ręka nie wystarczy do trzymania kierownicy?
    Ja od lat często ,,trzymam'' tylko nogami. :)

    Czasami dla jaj demonstruję to tak, aby inni widzieli. :)

    Jeśli do tego dodać ruszanie z kopyta (oby silnik był nagrzany)
    po oblodzonej drodze... Zawały serca u innych są gotowe. ;)ę''

    Dobrym pomysłem jest też ,,zagapianie się'' -- ludzie pierdolca
    (przepraszam) dostają, gdy jadę na nich z szybkoscią... Hm...
    No... Dużą... Zbyt duża, patrząc nie na nich, ale gdzieś w bok...
    Po śniegu i lodzie..:) A później (wg nich zdecydowanie za
    późno) delikatnie hamuję -- z gracją, jak niemal BMW....
    I nie na zderzaku poprzednika, ale 15 metrów od niego...

    > No te zle odruchy i nawyki z czasem sa powodem wypadkow i tragedii (w tym innych
    uczestnikow drogi, ktorzy tych nawykow nie maja)

    Zazwyczaj przyczyną jest alkohol, nie zaś niemachanie rękami. :)
    Jeśli ktoś nie ma ASB a ma 6 czy 7 biegów do przodu -- raczej
    nie może odrywać prawej ręki od wiadomej dźwigni. Ręce na
    kierownicy? -- dobre ćwierć wieku temu, gdy samochody
    wyrywały się (dodatni promień zataczania, geometria
    przypadkowa) a SB miały po 3 biegi do przodu. :)

    ESP, ABS, ujemny PZ, dobry stan techniczny samochodu i brak
    objawów Błasika -- to wszystko sprawia, że kierownicę można
    trzymać jedną ręka lub nawet wcale -- zwłaszcza przy tylnym
    napędzie z kładącymi się kołami (Mercedes C/E itp. oraz chyba
    BMW 3/5/7 itp.) przednimi -- wysuniętymi mocno do przodu,
    a więc z silną tendencją do prostowania się.

    > System jest dobry, aut jest coraz wiecej na drogach a drog nie przybywa

    IMO dróg przybywa szybciej niż samochodów.
    (albo paliwo zbyt szybko drożeje)

    > (stad i restrykcje powinny byc odpowiednie do obecnej sytuacji, w ktorej coraz
    mniej miejsca na bledy).
    > System dobrze filtruje - a czasami mam wrazenie, ze jest zbyt tolerancyjny

    Na egzaminie wymagania spod sufitu, na drodze z chlewni. : )

    > No i nie kazdy MUSI miec prawo jazdy (lub ujmujac to inaczej: nie kazdy nadaje sie
    na kierowce, tak samo jak nie kazdy nadaje sie
    > na pilota).

    Ja muszę mieć PJ -- mam astmę, alergię i 3 wady wzroku oraz niedowidzenie.
    Lekarstwem na to wszystko jest szybka jazda -- w ogóle szybkie życie, ale
    jazda samochodem jest najlepsza. Adrenaliny itp. rozkurczają oskrzela,
    potrzeba dobrego widzenia motywuje wzrok do poprawy zaś... Co tu wymyślić
    na alergie... ;) Filtr powietrza? Chyba nie -- drogi, ale mało warty. :)

    Na dodatek mam kłopoty z kolanem -- więc ciężko mi chodzić a kręgosłup
    wraca do zdrowia -- siedzenie męczy najmocniej po dźwiganiu ,,ciężarów''
    i przeziębieniach, a trzęsienie w samochodzie jest wręcz zabójcze...

    -=-

    Egzaminy teoretyczne mają się nijak do życia.
    Natomiast praktyka? -- moim zdaniem każdy powinien
    raz na jakiś czas (raz na dwa lata?) zdawać takie
    egzaminy -- poskutkowałoby to mniejszą liczbą wypadków
    na drogach.

    Mnie na egzaminie, gdy zapytałem o konsekwencje przejechania
    ciągłej linii, powiedziano, że nie powinienem przesadzać
    z surowością, bo to drobny błąd i czasami konieczny do
    popełnienia -- choćby z powodu dziury czy studzienki.
    Podobnie często traktują to policjanci czy policjantki,
    choć raz za jazdę ,,wężykiem'' dmuchałem w alkomat. :)
    (innym razem dmuchałem, bo uciekałem od samochodu policyjnego
    zbyt szybko, nie zdając sobie sprawy, że uciekam przed policją)

    Co do rąk? -- nie pamiętam, ale chyba też nie było to
    źle widziane, o ile samochód był prowadzony spokojnie
    jedną, lewą ręką.

    Ale ja straciłem 6 punktów za najechanie na zebrę.
    (wyłączoną część jezdni)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'