  • 11. Data: 2009-12-12 23:55:28
    Temat: Re: Skalowanie płytek PCB
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

    Ja z prosbą do tego kolegi od Gimpa, żeby może podał przykład , jeśli mam
    znany wymiar płytki np. 5cm x 5cm. Pomijam liczenie nózek w układzie
    scalonym,- dla uproszczenia. Bo skalowanie coś źle wychodzi na wydruku

  • 12. Data: 2009-12-13 12:00:07
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

  • 13. Data: 2009-12-13 12:06:19
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Konop <k...@g...pl> wrote:

    > W jakim formacie płtki?? W jakimś obrazkowym?? (mam tylko
    > nadzieję, że
    > nie JPG :))

    A dlaczego nie? Potrzebowałem kiedyś "na gwałt" JTAGa, znalazłem w
    necie interfejs, od razu z pokazaną płytką, ładne B&W w jpegu.
    Puściłem wprost na drukarkę, suwmiarką zmierzyłem na wydruku
    odległość między skrajnymi nogami scalaka, przy pomocy zaawansowanej
    matematyki z zakresu 4 klasy podstawówki policzyłem o ile ten jpeg
    był przeskalowany w stosunku do oryginału i takie skalowanie
    ustawiłem w "opcjach wydruku", drukowałem wprost z windowsowej
    przeglądarki grafiki. Wydruk wprost na magiel poszedł, płytka wyszła
    bezproblemowo, służy do dzisiaj, potwierdzając tym samym, że
    prowizorki są najtrwalsze.

    J.

  • 14. Data: 2009-12-13 22:29:44
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    j.r. pisze:

    > polecam darmowy Inkscape 0.46 ( odpowiednik płatnego Corela).

    BTW: Jaki tam odpowiednik? Inkscape jest fajny, ale do Corela brakuje mu
    jeszcze z 80% możliwości. Podobnie do Adobe Illustrator'a. Nie ma nawet
    trywialnego importu plików .PS ani wektoryzatora (a'la Corel Trace).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 15. Data: 2009-12-14 17:17:23
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    > mu jeszcze z 80% możliwości. Podobnie do Adobe Illustrator'a. Nie ma
    > nawet trywialnego importu plików .PS ani wektoryzatora (a'la Corel

    W tym wypadku tzn skalowania z uzyciem siatki lub wzoru rozstawu
    spokojnie wystarczy. Co do wszystkich mozliwosci Corela nie wypowiadam
    sie gdyz autor watku raczej ich nie wykorzysta a za licencje na Corela
    prawdopodobnie nie wylozy tez pieniazkow.
    --
    pzdr, j.r.