  • 1. Data: 2009-12-12 13:13:55
    Temat: Skalowanie płytek PCB
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

    Witam.Chodzi mi o wydruk płytki drukowanej na papierze, żeby odstęp między
    nóżkami układu scalonego wynosił 2,54mm (gdy nie ma podanej wielkości
    płytki ). Mam np rysunek płytki i nic więcej. Jak to zrobić ? Chodzi mi o
    nieskomplikowane płytki i o dostępne free proste programy do tego.

    4680 (20091211) __________

  • 2. Data: 2009-12-12 13:23:55
    Temat: Re: Skalowanie płytek PCB
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-12-12 14:13, kolarz napisał/a:

    > __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow
    4680 (20091211) __________

    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

    Tu masz obrazkowo pokazane:
    http://img80.imageshack.us/img80/267/eset.jpg

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2009-12-12 13:47:26
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

    Ale ta odpowiedź nie dotyczy mojego zapytania.

  • 4. Data: 2009-12-12 14:18:01
    Od: Konop <k...@g...pl>

    kolarz pisze:
> [...]
    > płytki ). Mam np rysunek płytki i nic więcej. Jak to zrobić ? Chodzi mi o
    > nieskomplikowane płytki i o dostępne free proste programy do tego.

    W jakim formacie płtki?? W jakimś obrazkowym?? (mam tylko nadzieję, że
    nie JPG :)). Słyszałeś kiedyś o DPI?? :D...
    Ja bym to robił w GIMPie. Bierzesz miarkę i mierzysz odstęp pomiędzy
    skrajnymi nóżkami jakiegoś na przykład scalaka czy czegoś - bierzesz
    nóżki po jednej stronie, mierzysz pomiędzy środkami padów... Wyjdzie Ci
    ileś pixeli (px). Teraz liczysz jaki powinien być odstęp:
    d = (n-1) * 0.1"
    Gdzie n to ilość nóżek, wynik w calach :)... Liczysz DPI:
    DPI = px / d
    Wchodzisz w Obraz -> Rozmiar wydruku i wpisujesz tam w pole DPI (zarówno
    dla poziomu jak i pionu).
    Dajesz OK
    Zapisujesz jako TIFF (bez kompresji albo z LZW). Wychodzisz. Drukujesz
    IrfanView (u mnie GIMP źle drukuje, może u Ciebie będzie lepiej), dając
    we właściwościach druku Rozmiar oryginalny (z DPI).

    Pozdrawiam
    Konop

  • 5. Data: 2009-12-12 14:34:02
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > d = (n-1) * 0.1"
    > Gdzie n to ilość nóżek, wynik w calach :)... Liczysz DPI:

    Te 0,1" to typowy wymiar scalaków w DIP itp, odpowiada to 2,54mm, jak
    masz inny raster wyprowadzeń, to oczywiście musisz inną wartość wstawić
    zamiast 0,1"

    Pozdrawiam
    Konop

  • 6. Data: 2009-12-12 15:02:38
    Od: "kolarz" <k...@o...eu>

    OK. Bedę próbował w tym Gimpie, może coś wyjdzie. Ale jak by ktos miał inne
    sposoby, to chętnie bym spróbował.

  • 7. Data: 2009-12-12 15:46:26
    Od: "Filip J" <f...@o...pl>

    Użytkownik "kolarz" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
    > OK. Bedę próbował w tym Gimpie, może coś wyjdzie. Ale jak by ktos miał
    > inne sposoby, to chętnie bym spróbował.
    Da się i w Wordzie ;) - ostatnio jak mnie wnerwił Windołsowy kreator
    wydruków faksów to jedynym wyjściem było wkleić *.bmp do Worda.
    Pozdrawiam
    FJ

  • 8. Data: 2009-12-12 17:07:29
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "kolarz" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
    > OK. Bedę próbował w tym Gimpie, może coś wyjdzie. Ale jak by ktos miał
    > inne sposoby, to chętnie bym spróbował.

    IMHO najlepszy do tego Irfanviewer, darmowy, wyrduk można dowolnie skalować,
    obrazki dowolnie zwiększać/zmniejszać.
    Przem

  • 9. Data: 2009-12-12 17:22:58
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    kolarz wrote:
> [...]
    > płytki ). Mam np rysunek płytki i nic więcej. Jak to zrobić ? Chodzi
    > mi o nieskomplikowane płytki i o dostępne free proste programy do tego.
    Witam,
    polecam darmowy Inkscape 0.46 ( odpowiednik płatnego Corela).
    Importujesz interesujacy Cie plik, rysujesz kwadrat 2,54mm x 2,54mm
    skalujac rysunek przesuwasz kwadrat tak aby pasowal miedzy dwoma padami.
    --
    pzdr, j.r.

  • 10. Data: 2009-12-12 20:11:43
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "kolarz" <k...@o...eu> napisał w wiadomości grup

    > Ale ta odpowiedź nie dotyczy mojego zapytania.

    Za to Twój AV skutecznie wpienia/ł wiele osób na grupie swoimi debilnymi
    sygnaturkami ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj