  • Data: 2009-12-12 14:18:01
    Temat: Re: Skalowanie płytek PCB
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kolarz pisze:
    > Witam.Chodzi mi o wydruk płytki drukowanej na papierze, żeby odstęp między
    > nóżkami układu scalonego wynosił 2,54mm (gdy nie ma podanej wielkości
    > płytki ). Mam np rysunek płytki i nic więcej. Jak to zrobić ? Chodzi mi o
    > nieskomplikowane płytki i o dostępne free proste programy do tego.

    W jakim formacie płtki?? W jakimś obrazkowym?? (mam tylko nadzieję, że
    nie JPG :)). Słyszałeś kiedyś o DPI?? :D...
    Ja bym to robił w GIMPie. Bierzesz miarkę i mierzysz odstęp pomiędzy
    skrajnymi nóżkami jakiegoś na przykład scalaka czy czegoś - bierzesz
    nóżki po jednej stronie, mierzysz pomiędzy środkami padów... Wyjdzie Ci
    ileś pixeli (px). Teraz liczysz jaki powinien być odstęp:
    d = (n-1) * 0.1"
    Gdzie n to ilość nóżek, wynik w calach :)... Liczysz DPI:
    DPI = px / d
    Wchodzisz w Obraz -> Rozmiar wydruku i wpisujesz tam w pole DPI (zarówno
    dla poziomu jak i pionu).
    Dajesz OK
    Zapisujesz jako TIFF (bez kompresji albo z LZW). Wychodzisz. Drukujesz
    IrfanView (u mnie GIMP źle drukuje, może u Ciebie będzie lepiej), dając
    we właściwościach druku Rozmiar oryginalny (z DPI).

    Pozdrawiam
    Konop