  • 11. Data: 2011-08-29 17:40:38
    Temat: Re: Sk?d sie bior? tak obszerne erraty do obecnych uC??
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-08-2011 o 21:54:24 zapinio <z...@g...com> napisał(a):

    > Regu?? jest cheae bycia "the first".
    > Ka?dy za? producent ,jesli wierzyae informacjom ,jest No. 1.
    > Po latach ju? nie wierze.
    > Babole zdarzaj? sie wszystkim.
    > Dokumentacje techniczne s? na coraz bardziej dennym poziomie.
    > W datalach t?umacz? rzeczy nieistotne, pomijaj? najwa?niejsze.
    > Oko?o pól roku temu na skutek mojej korespondencji AD wreszcie opracowa?o
    > porz?dniejsz? wersje dokumentacji do jednego z DDSów. Po kilku latach
    > produkcji.

    Możesz łaskawie nas oświecić który to ma porządną dokumentację?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2011-08-31 05:31:22
    Temat: Re: Skąd się biorą tak obszerne erraty do obecnych uC??
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > a jak to wygląda w układach analogowych, prostych cyfrowych? Czy był
    > kiedyś wzmacniacz operacyjny poczwórny, w którym można było na raz
    > korzystać tylko z trzech wzmacniaczy?? ;)...

    Tak były takie scalaki :-))) . Specjalizowała się w tym nasza CEMI.
    Można było kupić L1111 (UL1111), CY7400 (UCY7400)lub jakoś tak.
    I całą gamę innych.
    Dystrybutorem był o ile pamiętam BOMIS.
    Było nawet powiedzenie: bomisowskie czyli niepełnowartościowe.

    --
    Desoft

  • 13. Data: 2011-08-31 10:11:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Desoft,

    Wednesday, August 31, 2011, 7:31:22 AM, you wrote:

    > Tak były takie scalaki :-))) . Specjalizowała się w tym nasza CEMI.
    > Można było kupić L1111 (UL1111), CY7400 (UCY7400)lub jakoś tak.
    > I całą gamę innych.
    > Dystrybutorem był o ile pamiętam BOMIS.

    Nie - te ze skróconymi oznaczeniami poszły do Składnic Harcerskich w
    zestawach dla młodych. Ani to tanie nie było ani dobre :(

    > Było nawet powiedzenie: bomisowskie czyli niepełnowartościowe.

    BOMIS handlował bardzo wartościowymi rzeczami - ludzie żyli ze
    składania telewizorów z części kupionych w BOMISie...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2011-08-31 15:29:17
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tak były takie scalaki :-))) . Specjalizowała się w tym nasza CEMI.
    > Można było kupić L1111 (UL1111), CY7400 (UCY7400)lub jakoś tak.
    > I całą gamę innych.

    UL1111 to z tego co pamiętam było kilka (5?) tranzystorów, nazwać to
    wzmacniaczem to trochę na wyrost, a UCY7400 to były cztery bramki NAND.

  • 15. Data: 2011-08-31 15:39:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w

    >Nie - te ze skróconymi oznaczeniami poszły do Składnic Harcerskich w
    >zestawach dla młodych. Ani to tanie nie było ani dobre :(

    Tansze niz "pelnowartosciowe" i dzialaly - ciekaw jestem co tam bylo
    niedobre.

    >BOMIS handlował bardzo wartościowymi rzeczami - ludzie żyli ze
    >składania telewizorów z części kupionych w BOMISie...

    Ech te meandry PRL ... wlasciwie to skad takie czesci w Bomisie ?
    Brak ludzi do koncowego montazu, ze powstawaly nadwyzki produkcyjne ?

    J.

  • 16. Data: 2011-08-31 16:57:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ech te meandry PRL ... wlasciwie to skad takie czesci w Bomisie ?
    > Brak ludzi do koncowego montazu, ze powstawaly nadwyzki produkcyjne ?

    Normalna rzecz w gospodarce socjalistycznej. Wydział nakrętek postanowił
    przekroczyć plan dla uczczenia Zjazdu czy innego Plenum. A na wydziale
    śrubek pracowały same elementy antysocjalistyczne i tam mieli gdzieś
    takie zobowiązania produkcyjne.

    Jarek

    --
    Zaśpiewajmy pieśń ponurą
    W dupie mamy politbiuro

  • 17. Data: 2011-08-31 21:10:58
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Tansze niz "pelnowartosciowe" i dzialaly - ciekaw jestem co tam bylo
    > niedobre.

    Często nie spełniały parametrów. W TTL najczęściej część nie działała.
    Mam np. 7400 który ma trzy bramki dobre :-)
    Nie były to nadwyżki produkcyjne, tylko odrzut.

    --
    Desoft

  • 18. Data: 2011-08-31 21:49:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Często nie spełniały parametrów. W TTL najczęściej część nie działała.
    > Mam np. 7400 który ma trzy bramki dobre :-)
    > Nie były to nadwyżki produkcyjne, tylko odrzut.

    Na takich scalakach z "Bomisu" niejaki Clive Sinclair zrobił niezły
    interes. Komputer ZX Spectrum zaprojektował tak, by wykorzystać pamięci
    RAM o pojemności 32k niewystępujące w przyrodzie. Używał do tego celu
    kupowanych za bezcen odpadów z produkcji pamięci 64k, które najczęściej
    miały uszkodzony jeden bit. W zależności od tego, gdzie była dziura,
    układy miały oznaczenie L lub H. Osiem jednakowych wkładało się do
    komputera i odpowiednio ustawiało zworkę wymuszającą najstarszy bit
    adresu. Za ten pomysł podziwiałem gościa szczególnie -- nikt wcześniej
    nie wpadł na to, by coś podobnego zrealizować w masowej produkcji.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2011-08-31 23:04:26
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2011-08-31 23:10, Desoft pisze:

    > Często nie spełniały parametrów. W TTL najczęściej część nie działała.
    > Mam np. 7400 który ma trzy bramki dobre :-)
    > Nie były to nadwyżki produkcyjne, tylko odrzut.

    najciekawszym moim zakupem w Bomisie były scalaki, w których po uważnym
    przyjrzeniu się dopiero w domu doliczyłem się 16 zamiast 14 nóżek,
    miałem nadzieje że któreś skrajne są niepodłączone ale niestety okazało
    się że zawartość nie ma nic wspólnego z oznaczeniem, po kilku latach
    trafiły do utylizacji a najprawdopodobniej w tym przypadku były w pełni
    sprawne.

  • 20. Data: 2011-09-01 10:03:47
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > Na takich scalakach z "Bomisu" niejaki Clive Sinclair zrobił niezły
    > interes.

    Interes robił TI. On te pamięci wypuścił na rynek. Sinclair tylko je wykorzystał.
    Obszar pamięci w ZX Spectrum miał 64kB, z czego 16 przypadało na PROM. Nikt nie
    zabraniał uzywania pełnowartościowych pamięci 64kB. Zresztą, o ile pamiętam z tamtych
    czasów, jacyś ówcześni entuzjaści wykorzystywali 64kB pamięci jako przełączane 2
    banki.
    pozdrawiam,
    Andrzej
    PS. Gdzieś w piwnicy leży jeszcze własnoręcznie złożony Spectrum z klawiaturą
    kontaktronową z Dolamu.