  • Data: 2011-08-31 21:49:32
    Temat: Re: Skąd się biorą tak obszerne erraty do obecnych uC??
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Desoft napisał:

    > Często nie spełniały parametrów. W TTL najczęściej część nie działała.
    > Mam np. 7400 który ma trzy bramki dobre :-)
    > Nie były to nadwyżki produkcyjne, tylko odrzut.

    Na takich scalakach z "Bomisu" niejaki Clive Sinclair zrobił niezły
    interes. Komputer ZX Spectrum zaprojektował tak, by wykorzystać pamięci
    RAM o pojemności 32k niewystępujące w przyrodzie. Używał do tego celu
    kupowanych za bezcen odpadów z produkcji pamięci 64k, które najczęściej
    miały uszkodzony jeden bit. W zależności od tego, gdzie była dziura,
    układy miały oznaczenie L lub H. Osiem jednakowych wkładało się do
    komputera i odpowiednio ustawiało zworkę wymuszającą najstarszy bit
    adresu. Za ten pomysł podziwiałem gościa szczególnie -- nikt wcześniej
    nie wpadł na to, by coś podobnego zrealizować w masowej produkcji.

    --
    Jarek