  • 1. Data: 2010-05-05 20:26:13
    Temat: Simcom
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Gdzie znaleźć dobry sprawdzony schemat modemu opartego o moduł GSM
    Simcoma (choćby najprostszy model 300)? Chcę podłączyć toto do AVRa.
    Chodzi mi głównie o szczegóły zasilania itp. sztuczki - będę zasilał
    całość z instalacji samochodowej z dodatkowym akumulatorem buforowym.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2010-05-05 20:35:32
    Temat: Re: Simcom
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2010-05-05 22:26, Adam Dybkowski pisze:
> [...]
    > Chodzi mi głównie o szczegóły zasilania itp. sztuczki - będę zasilał
    > całość z instalacji samochodowej z dodatkowym akumulatorem buforowym.

    a moduł Olimexu z AVR-em i SIM300 widziałeś? Mają na stronie też jego
    schemat.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 3. Data: 2010-05-06 04:59:04
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > z instalacji samochodowej z dodatkowym akumulatorem buforowym.

    Jaki to akumulator (jakie napięcie) ?

    Paweł

  • 4. Data: 2010-05-06 05:39:26
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Zakładam, że taki modem juz masz bo jak nie to polecam ZTE z Maritexu. Mają
    złącze na krawędzi płytki 100x lepsze do aplikacji w układzie i chyba lepiej
    zrobiony soft.

    PC

  • 5. Data: 2010-05-06 06:49:39
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Michał Baszyński pisze:

    > a moduł Olimexu z AVR-em i SIM300 widziałeś? Mają na stronie też jego
    > schemat.

    http://www.olimex.com/dev/avr-gsm.html

    Trzeba tylko zwrócić uwagę na to, że ten układ nie jest przystosowany do
    pracy z akumulatora (brak ograniczenia prądu ładowania, brak zasilania
    uC po odłączeniu zasilacza).

  • 6. Data: 2010-05-06 20:09:52
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-05-06 07:39 PC napisał(a):

    > Zakładam, że taki modem juz masz bo jak nie to polecam ZTE z Maritexu.
    > Mają złącze na krawędzi płytki 100x lepsze do aplikacji w układzie i
    > chyba lepiej zrobiony soft.

    Modułu GSM jeszcze nie kupiłem. A do Simcoma jest dużo szczegółowej
    dokumentacji, do ZTE jakoś niebałdzo. Albo nie umiem znaleźć...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-05-06 20:15:04
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-05-06 08:49 Zbych napisał(a):

    > http://www.olimex.com/dev/avr-gsm.html

    Dzięki. :) Przyda się jako pierwsze przybliżenie.
    Chociaż widzę kilka niedoróbek - nie ma np. zabezpieczeń ESD przy karcie
    SIM.

    > Trzeba tylko zwrócić uwagę na to, że ten układ nie jest przystosowany do
    > pracy z akumulatora (brak ograniczenia prądu ładowania, brak zasilania
    > uC po odłączeniu zasilacza).

    Jasne. Jako podtrzymanie zasilania planuję zastosować ogniwo Li-Ion.

    A może w Sieci w ogóle gdzieś da się znaleźć pełny schemat jakiegoś
    monitoringu samochodowego GSM+GPS? To by mi oszczędziło roboty -
    wprowadziłbym tylko niezbędne zmiany i własne "wynalazki". Może w
    jakiejś instrukcji serwisowej?

    Nawet pełne schematy współczesnych telefonów komórkowych da się znaleźć
    w necie...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2010-05-06 20:18:57
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-05-05 22:35 Michał Baszyński napisał(a):

    > a moduł Olimexu z AVR-em i SIM300 widziałeś? Mają na stronie też jego
    > schemat.

    PS: Czy moduły Simcom w wersji SMD dają się przylutować ręcznie? Niby
    obudowa z padami pod spodem (MLF) ale właściwie z boku też wystają -
    może do pełnego sukcesu wystarczy tylko odpowiednio zaprojektowany
    footprint?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/