  • Data: 2011-02-07 15:32:40
    Temat: Re: Silnik grawitacyjny
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-07 15:11, Robbo pisze:

    > Nie zastanawiałem się nad działaniem tego silnika zbyt dogłębnie,
    > ale czy tu jakiejś roli nie odgrywa długość ramienia, na którym
    > ciężarki są zamocowane -- po jednej stronie koła ciężarki zwisają,
    > a po drugiej nie zwisają (ciężarek jest położony dalej od środka koła).

    Liczy się droga jaką pokonają ciężarki zgodnie z kierunkiem pola i wbrew
    niemu (czyli liczy się tylko pionowa składowa ruchu). Obie drogi są
    takie same więc bilans energii po pełnym obrocie jest równy zero.

    > A, gdyby (teoretycznie) skonstruować tak dużą tarczę, że jedna jej część
    > jest w obszarze oddziaływania ziemskiej grawitacji, a druga część poza
    > nią (gdzieś w kosmosie), to chyba miałoby prawo działać?

    Przy niewielkich odległościach od powierzchni ziemi zakładamy, że pole
    wynosi G*Mz/(Rz)^2 gdzie Mz i Rz to odpowiednio masa i promień Ziemi.
    Jeśli będziesz oddalał się do Ziemi to pole maleje i będzie wynosić
    G*Mz/r^2 gdzie r to odległość od wnętrza Ziemi. Jeśli odsuniesz się
    odpowiednio daleko to będzie to pole wyraźnie niższe a w nieskończoności
    zerowe. Tak więc musiałbyś uściślić co to znaczy poza obszarem ziemskiej
    grawitacji. Praca w polu grawitacyjnym ziemi bedzie wynosić W=
    G*Mz*m*(1/r1 - 1/r2). gdzie r1 i r2 to odpowiednio początek i koniec
    ruchu. Jeśli ciężarek przesunie się z punktu odległego o r1 do punktu r2
    a potem wróci do r1 to praca wynosi zero. Liczy się tylko składowa ruchu
    w kierunku pola czyli różnice odległości. Jaki tor zakreślają te
    ciężarki to jest nieistotne.

    > PS. Ja nie wiem, czy silnik grawitacyjny da się skonstruować, czy nie,
    > ale konstruktorzy chce wykorzystać "free energy", a nie stworzyć
    > perpetum mobile.

    Wyobraź sobie, że takie koło z ciężarkami wymyślono już w XIII wieku i
    nazwano właśnie perpetuum mobile :)
    http://www.zgapa.pl/zgapedia/Perpetuum_mobile.html
    Oprócz pouczającego rysunku jest jeszcze fragment który dość trafnie
    formułuje to co pisałem w poprzednim poscie.
    "Obecnie bardzo rzadko podejmowane są próby budowy perpetuum mobile.
    Powstają natomiast koncepcje i konstrukcje próbujące wykorzystać
    nieznane lub niepotwierdzone zjawiska i źródła energii. Ruch ten jest
    częścią darmowej energii. "
    Przestań się łudzić że wokół nas jest mnóstwo darmowej energii którą
    można wyłapać przy pomocy mniej lub bardziej udziwnionych kopii urządzeń
    sprzed ośmiu wieków.
    Ktoś ci już napisał, że ze stacjonarnego pola nie da się uzyskać energii
    (zachowując przy tym ten sam poziom energii potencjalnej względem pola).
    Inaczej wygląda spawa z polem zmiennym jak np pole elektromagnetyczne
    (tak naprawdę będące falą). Tu da się podebrać energię ale jest ona
    dostarczana cały czas na tworzenie tego pola - np przez słońce czy przez
    nadajniki radiowe.

    MD