  • 1. Data: 2010-01-27 15:24:05
    Temat: Re: Silnik Fiata 1.6 MJ
    Od: JanuSz <n...@n...com>

    Agent pisze:

    > Użytkownik "krzysiek82" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak na szybko sprawdziłem mają inną średnice i skok łoka więc to
    > chyba jednak nie ta sama konstrukcja. Dla ciekawostki silnik VW ma
    > wyjątko krótki skok w stosunku do pojemności co może mieć wpływ na
    > szybkie wkręcanie się na obroty.
    > średnica x skok
    > Fiat: 75 x 88.5 mm
    > VW: 80.5 x 79.5 mm

    VW przy tej samej mocy (105 KM) ma mniejszy moment obrotowy (290 NM -
    Fiat, 250 NM VW). Wynika to z krótkiego skoku tłoka. Za to powinien
    lepiej zachowywać się przy wyższych obrotach. Chyba, że mu pęknie
    głowica, jak to ostatnio było modne w 2.0 TDI. ;)
    Niemcy się długo uczą, ale po dopracowaniu ich silniki nie są złe - 1.9 TDI.