  • Data: 2011-10-22 11:29:43
    Temat: Re: Silnik 40W termistor
    Od: "Remek" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" napisał:

    > W dobie odchudzania wszystkiego jak tylko sie da, wiele urządzeń pracuje na
    > granicy "zdrowego rozsądku" i grzeje się niemiłosiernie juz w normalnych
    > warunkach. Kiedy dojdzie do zmiany tych warunków na niekorzystne np. wyższa
    > tem otoczenia lub jakieś przeciążenie silnika to takie wyżyłowane urządzenie
    > poprostu nie daje rady i się przegrzewa. Pół biedy jeżeli jest tam taki
    > bezpiecznik, bo kończy się na jedo uszkodzeniu. Gorzej jak juz tego
    > bezpiecznika nie ma to czasmi może dojść do tragedii - pożaru. Ja bym go
    > jednak tam wstawił i druga sprawa, sprawdź dlaczego się przepalił ?

    W spotkanych przeze mnie przypadkach bezpiecznik był wykonany wg zasady
    "odchudzania wszystkiego jak tylko sie da" i po jego wyrzuceniu zasilacze
    pracują 10 lat bez awarii. Inna sprawa, że prawidłowo dobrany bezpiecznik byłby
    bardzo pożądany gdyby był łatwo wymienialny (w droższych urządzeniach) i
    prawidłowo dobrany. Teraz przeważnie służy jako "dupochron" dla producenta
    urządzenia. Łatwiej dać takie g... zamiast spełnienie warunków pętli zwarcia,
    trudnopalności itd. itp.

    Remek